Jump to content

Ziet deze Puma goed uit?

meemai

Recommended Posts

Ik zou het er zeker niet voor geven, is een van de (toen) laagstgeprijsde Puma's die gemaakt werden. Het zal best wel heel goed scheren indien met kennis geslepen maar zoals Buffel al opmerkte leg je verwachtingen niet te hoog.

Waarom ga je bijvoorbeeld straks niet voor zo'n Bakkus mes? ben je veel goedkoper uit, maar ja het is natuurlijk wat jij graag wil. Ik vind alleen dat veel beginnende scheerders altijd meteen op zoek gaan naar de grote namen en daar veel geld voor uitgeven in de hoop dat ze een ongelooflijke scheerervaring zullen hebben.

Ik vind persoonlijk die andere die je op B&B gepost hebt wat mooier, vintage vs modern.

Ja maar velen zeiden dat die niet goed was op een chat ergens.

Ik zou het er zeker niet voor geven, is een van de (toen) laagstgeprijsde Puma's die gemaakt werden. Het zal best wel heel goed scheren indien met kennis geslepen maar zoals Buffel al opmerkte leg je verwachtingen niet te hoog.

Waarom ga je bijvoorbeeld straks niet voor zo'n Bakkus mes? ben je veel goedkoper uit, maar ja het is natuurlijk wat jij graag wil. Ik vind alleen dat veel beginnende scheerders altijd meteen op zoek gaan naar de grote namen en daar veel geld voor uitgeven in de hoop dat ze een ongelooflijke scheerervaring zullen hebben.

Hmm het is misschien zinloos om het uit te leggen, maar ik wil het liefst een Solingen, en een Puma is dan een van de betere dingen. Maar ik vind het jammer, dat ik de kennis niet heb ik heb eens naar boeken gezocht maar kon niet veel vinden hierover.

Persoonlijk zit ik er nu aan te denken deze te kopen, helaas wel een 4/8 weet niet of dat geschikt is.

http://www.revisor-solingen.de/html/messer_der_woche_76.html

Maar goed zo'n Bakkus, is nog niet te koop. En dan weet je ook nog niet of hij shave ready wordt aangeleverd. Wat ik wil is het liefst een Duits goed mes, waar ik me mooi mee kan scheren.

Hmm het is misschien zinloos om het uit te leggen, maar ik wil het liefst een Solingen, en een Puma is dan een van de betere dingen. Maar ik vind het jammer, dat ik de kennis niet heb ik heb eens naar boeken gezocht maar kon niet veel vinden hierover.

Persoonlijk zit ik er nu aan te denken deze te kopen, helaas wel een 4/8 weet niet of dat geschikt is.

Maar goed zo'n Bakkus, is nog niet te koop. En dan weet je ook nog niet of hij shave ready wordt aangeleverd. Wat ik wil is het liefst een Duits goed mes, waar ik me mooi mee kan scheren.

Nee het is niet zinloos, ik begrijp je wel maar ook al lees je nog zoveel boeken je zal er niet veel wijzer uit worden, het mooiste zou zijn als er iemand van het forum in je buurt woont en je daar eens kan langsgaan om je te scheren of te zien hoe die persoon zich scheert. Geloof me dat zal je leerproces een heel stuk korter maken.

Geef nu geen geld uit aan een 4/8" mes, negen op de tien valt het je enorm tegen qua grootte. Als je dan toch nieuw wil ga dan bijvoorbeeld voor http://www.revisor-solingen.de/html/6-8_3.html

Heb mij daar ook mee geschoren en is een prima mes. Deze heb ik ook gehad en zeer goed mes maar vanwege de scherpe hoek minder geschikt voor beginners: http://www.revisor-solingen.de/html/6-8_30.html

Maar als ik jouw was ging ik voor een gebruikt mes geslepen door iemand met kennis en dan gewoon tijd nemen om de juiste techniek onder de knie te krijgen, zal zo'n drie maand dagelijks scheren duren voor je er echt goed weg mee kan. Tegen die tijd zul je wellicht heel anders denken over wat je precies wil maar ben je wel ondertussen geen hoop geld kwijt.

Nee het is niet zinloos, ik begrijp je wel maar ook al lees je nog zoveel boeken je zal er niet veel wijzer uit worden, het mooiste zou zijn als er iemand van het forum in je buurt woont en je daar eens kan langsgaan om je te scheren of te zien hoe die persoon zich scheert. Geloof me dat zal je leerproces een heel stuk korter maken.

Geef nu geen geld uit aan een 4/8" mes, negen op de tien valt het je enorm tegen qua grootte. Als je dan toch nieuw wil ga dan bijvoorbeeld voor http://www.revisor-solingen.de/html/6-8_3.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb mij daar ook mee geschoren en is een prima mes. Deze heb ik ook gehad en zeer goed mes maar vanwege de scherpe hoek minder geschikt voor beginners: http://www.revisor-solingen.de/html/6-8_30.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar als ik jouw was ging ik voor een gebruikt mes geslepen door iemand met kennis en dan gewoon tijd nemen om de juiste techniek onder de knie te krijgen, zal zo'n drie maand dagelijks scheren duren voor je er echt goed weg mee kan. Tegen die tijd zul je wellicht heel anders denken over wat je precies wil maar ben je wel ondertussen geen hoop geld kwijt.

Je hebt wel gelijk, maar ik heb toch iets gedaan. https://dl.dropboxusercontent.com/u/7169943/Puma.jpg Ik heb deze gekocht van een vriendelijke ziel uit Nederland. Die ik in een IRC channel ontmoet heb. 11 euro 20 vroeg hij ervoor.

Hij moet alleen geslepen en wellicht gepolijst worden, maar ik denk dat er nog wel wat uit te maken valt. Althans dat hoop ik. Misschien dat ik het zelf kan doen of ergens ga kijken of iemand mij wilt helpen hiermee. Maar goed 11 euro 20 kan nooit kwaad. Ik ga vrijdag de 11de naar een barbier en zal hem om advies vragen denk dat ik mijn mes mee neem dan, een mes dat ik bij hem gekocht heb zodat hij me misschien kan helpen qua techniek. Hopelijk doet hij dat!