Jump to content

Beste Forumleden,

mark331m

Recommended Posts

Mijn naam is Mark en kom uit Midden NL. Ik lees hier sinds een aantal dagen mee en ben bij deze dus net lid geworden zodat ik hopelijk mijn vragen kan stellen en zelf feedback kan geven. Ben getrouwd, heb 2 dochters en 2 honden.

Waarom ben ik hier terecht gekomen: Ik ben meer dan gemiddeld geur gevoelig en ik ben helemaal klaar met de geuren van standaard scheergels. Daarnaast hou ik van (bovengemiddeld) goede producten en wil ik wel eens kijken hoe die bevallen. 

Mijn huidige scheerregime: Gilette scheergel Fusion proglide incl. de fusion proglide cartridges.

Net aangekocht de Proraso groene pre-shave en de 28mm Tuxedo Synthetic Knot Men's Shaving Brush van Yagi. Scheercreme/zeep ben ik nog zoekende. Ik wil mij eerst het schuimen en de juiste creme/zeep eigen maken alvorens ik overstap naar krabbetje en/of open mes.

Welkom op het forum, hier zitten genoeg mensen die ontzettend mooie collecties zepen hebben, geef je voorkeur voor geuren op en je krijgt vast een lijstje met kandidaat aankopen!

Welkom Mark, Lijkt me heel verstandig om rustig te starten met zeepjes uitproberen. Maar niet treuzelen met de safety razorO.o:D

O ja, er is een forum lid bij je om de hoek met een duizelingwekkende hoeveelheid zepen (helaas veel met menthol, bbbrrr) en tijd

• Haha 2

Dat gaat wel lukken denk ik Hans, heb net de Proraso groen tube scheercrème gekocht zodat ik de tijd kan overbruggen totdat mijn scheerkwast is gearriveerd vanuit China. Ik moest even iets hebben wat ik met mijn handen kan smeren. Daarna ga ik maar eens naar een scheerwinkel met uitgebreid assortiment waar ik kan "ruiken". Iemand nog suggesties waar in midden NL?  Zat zelf te denken aan manandshaving.

Haha Onno, menthol can be Mental, can be good!! Zat zelfs al ff naar de TOB pepermunt te kijken dus ik hou daar wel van. Ben benieuwd wie dat forumlid is want de geur is idd heel bepalend voor mij. Ik koop liever iets wat zeer goed ruikt, maar wellicht iets inboet op kwaliteit dan omgekeerd. En mocht de allerbeste zeep of crème die er is, stinken en gratis zijn, dan zou ik er voor bedanken.

Dat is een eind rijden vanuit Marum Chris. Maar bedankt voor de tip. Paul Kox kende ik nog niet maar ligt wel voor mij op een route naar A'dam. Kan je bij hem ook ruiken, voelen etc?

Zowel Man and shaving als Paul Kox hebben de gelegenheid tot ruiken aan de zepen waarbij er een redelijke overlap in zepen is maar ze hebben daarnaast ook allebei toch nog hun  unieke merken.

Als je wil mag je ook bij mij wel eens langskomen om aan diverse zepen te ruiken ik heb een redelijke collectie zepen.

• I like it 1

O dat is wel heel aardig van je Hans,  dat hou ik zeker even in mijn achterhoofd. Is iedereen hier meer van de zeep of van de crème? Ik heb er nog geen ervaring in dus ik laat nog even in het midden waar ik ga landen. bevelen jullie nog een bepaalde bowl aan of kan ik net zo goed iets uit de servies kast pakken?

Marcel schreef 1 uur geleden:

Welkom Mark, ik ben benieuwd naar het welzijn van je portemonnee de komende tijd xD

Het gaat de laatste tijd sowieso al erg slecht met mijn portemonnee eerlijk gezegd. Nieuwe auto, tuinsetje:5a24cf299e8dd_EmojiSmiley-17:

Welkom,
Ik zelf doe het al een tijdje met een plastic bakje uit de servies kast, inmiddels zelf een scuttle besteld.

Volgens mij teld voor kom hetzelfde als voor elk ander element van het scheren:
er is enorm veel keus en variatie, het is de leerweg om uit te proberen en ontdekken wat voor jou prettig en goed werkt.

Ik wens je een fijne leerweg

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

mark331m schreef 7 uur geleden:

O dat is wel heel aardig van je Hans,  dat hou ik zeker even in mijn achterhoofd. Is iedereen hier meer van de zeep of van de crème? Ik heb er nog geen ervaring in dus ik laat nog even in het midden waar ik ga landen. bevelen jullie nog een bepaalde bowl aan of kan ik net zo goed iets uit de servies kast pakken?

Welkom op dit forum Mark. Zelf ben ik een zeep-scheerder welke ik opklop in een soepkom die breed en niet te hoog is.