Jump to content

Shorty

Tony

Recommended Posts

Ook de tang iets inkorten voor de balans . Als je het goed doet hou je "BISAR" over.[emoji3]

Eerst maar een keer mee scheren voor ik veel meer werk hieraan ga besteden. Ik heb het mes overigens gekocht voor de scales.

48c8afc71d7bc4d774954147a57e7fc3.jpg

• I like it 1

Een collega zat er al een tijd aan te denken dit te doen, hoe voorkom je dat het staal verbrand bij het doorslijpen? Of denk ik veel te modern en is een ijzerzaag de oplossing?

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Een collega zat er al een tijd aan te denken dit te doen, hoe voorkom je dat het staal verbrand bij het doorslapen? Of denk ik veel te modern en is een ijzerzaag de oplossing?

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Met een niet te sneldraaiende slijpschijf op een Dremel en zodra je in buurt van de snede komt regelmatig koelen in koud water.

bf8933017d3b3a6f81438913718b54f8.jpg

Voor de verandering de snede gezet op een Shinden Suita , gaat net iets langzamer dan op een syntheet.

Voor een betere balans ook maar een korter handvat gemonteerd.

• I like it 2

Inmiddels de punt gerond en een paar passende scales gemaakt van een kapot exemplaar. Nooit iets weggooien wat mogelijk nog gebruikt kan worden in de toekomst.

eb43bd3cfbe55b5353608c26dc706db7.jpg

3c1e8f7312b08706e41ff2cd50963068.jpg

Het mes scheert gewoon erg goed, beter dan ik verwacht had. Dus gaan we hem binnenkort maar eens oppoetsen.

• I like it 5