meemai Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 Hey, Bier, bier en nog eens bier! Ik persoonlijk drink veel Veltins, dat haal ik in Duitsland. Ook vind ik Kölsch bier erg prachtig, ja, ja ik haal veel uit Deutschland. Qua Nederlands bier ben ik wel te porren voor een fles Alfa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
creon Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 in de zomer is een corsendonk wel lekker lekker fruitig altans dat is mijn mening Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted October 2, 2013 Share Posted October 2, 2013 Grolsch als pils. Of desperado. Maar ik ben sowieso meer van de whiskey vodka of een white Russian Link to comment Share on other sites More sharing options...
Noxa Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Gewoon een Amstel pilsje en heel af toe een brugse zot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Donker Kasteelbier is hier favoriet Link to comment Share on other sites More sharing options...
YdieresiS Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Ik drink heel verschillende bier en ik vind het allemaal wel lekker. - Hertog Jan (allerlei soorten, van de gewone tot aan de Grand Prestige en alles ertussen in). - La Chouffe - Corona En nog veel meer eigenlijk wel. Het allerlekkerst vind ik toch wel een Hertog Jan Weizen, buiten op het terras, in de zon, op een echt mooie zomerse dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oogje Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 De 2 merken die hier de boventoon voeren: Heineken Guinness Verder lust ik heel veel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Froop Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Kijk, nog iets waar ik van weet. Mijn favoriete pilsen zijn Jupiler, Hertog Jan en Krombacher. Die laatste haal ik graag uit Duitsland, scheelt heel wat centjes. Verder kan ik een Duvel op zijn tijd ook wel waarderen, net zoals een La Chouffe. In de winter kan ik een goede kriek waarderen, helaas kan ik de Kasteel Rouge al een tijdje nergens vinden. Tot slot moet ik Maallust aanbevelen; een brouwerij uit Veenhuizen die nog maar korte tijd op de markt is, maar diverse goede bieren maakt. In de lokale horeca is dit spul goed te slijten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonius Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Grolsch natuurlijk of anders een paulaner weish bier als ik op vakantie ben in germanie Gr antonius Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Aanmerkelijk meer wijn dan bier hier. Lekkerste pilsner; Radegast 12% Lekkerste Belg; Hoegaarden Grand Cru Binnenkort in Londen en dan ga ik aan de stout. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Grolsch, Leffe Blond, La Chouffe, een Duvel op z'n tijd en een goed witbier of een lekkere bitter Tsjechisch of Duits biertje in de zomer. Zoete bieren als Kriek etc. kunnen me gestolen worden Link to comment Share on other sites More sharing options...
marco Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Abdijbier uit Postel, België. Heineken, Hertog Jan en Grolsch. Witbier, Radler, oud bruin. Parbo bier (Suriname) Leffe met grenadine (dronk ik vooral in Brabant) Ik hou wel van zoete en frisse biertjes, maar af en toe wat zwaarder bier of gewone pils is ook lekker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted October 3, 2013 Share Posted October 3, 2013 Hertog Jan als favoriete pils. Verder kan ik in de zomer een koude Leffe Blond, Corona of Wieckse Witte waarderen. 's Winters een La Chouffe of Grimbergen. Op zijn tijd kan ik ook absoluut een Delirium Tremens aanbevelen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
-ko- Posted October 4, 2013 Share Posted October 4, 2013 La Chouffe, Radlers, Hertog Jan als ik gewoon een krat pils koop en ik tik ook graag een strongbow weg. Ben wel een veelzijdige drinker van vooral speciaal bier. Ga het binnenkort ook zelf brouwen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pastapipo Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 Grolsch als pils. Of desperado. Maar ik ben sowieso meer van de whiskey vodka of een white Russian Whiskey vodka? Nooit van die combinatie gehoord, klinkt als iets wat het goed zou doen op feestjes Desperado doet het sowieso goed, limoen of citroen erbij Link to comment Share on other sites More sharing options...
bassochist Posted October 5, 2013 Share Posted October 5, 2013 ben niet zo'n bierdrinker, ben meer een man van de 18 jaar of ouder gedistilleerd uit schotland. maar meestal drink ik grolsch als het dan bier moet zijn, of een corona. Link to comment Share on other sites More sharing options...
meemai Posted October 5, 2013 Author Share Posted October 5, 2013 Desperado's hoe duur zijn die eigenlijk? Ik heb ze wel eens gezien 25 voor 25 euro of 20 geen idee. Maar 1 euro de fles vind ik wel duur! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Ik vind de brouwsels van de Maximus-brouwerij (hier om de hoek) best wel te pruimen, zoals hun Pandora en Brutus bier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bassochist Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Desperado's hoe duur zijn die eigenlijk? Ik heb ze wel eens gezien 25 voor 25 euro of 20 geen idee. Maar 1 euro de fles vind ik wel duur! ligt eraan waar je ze koopt, prijs zal ergens rond de 1.50 p/fles liggen in de supermarkt, maar meestal heb ik aan een flesje of 2 wel genoeg, daarna gaat het tegen staan vind ik, dan heb ik liever een corona. een jaar of 10 geleden kon ik het belastingvrij kopen in duitsland daar betaalde ik voor een doos net zoveel als je hier betaald voor een krat grolsch, dus op mijn verjaardag heb ik toen een keer 4 dozen mee genomen, en die waren binnen mum van tijd leeg natuurlijk, normaal gingen er net 2 kratten grolsch doorheen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
meemai Posted October 6, 2013 Author Share Posted October 6, 2013 Desperado's hoe duur zijn die eigenlijk? Ik heb ze wel eens gezien 25 voor 25 euro of 20 geen idee. Maar 1 euro de fles vind ik wel duur! ligt eraan waar je ze koopt, prijs zal ergens rond de 1.50 p/fles liggen in de supermarkt, maar meestal heb ik aan een flesje of 2 wel genoeg, daarna gaat het tegen staan vind ik, dan heb ik liever een corona. een jaar of 10 geleden kon ik het belastingvrij kopen in duitsland daar betaalde ik voor een doos net zoveel als je hier betaald voor een krat grolsch, dus op mijn verjaardag heb ik toen een keer 4 dozen mee genomen, en die waren binnen mum van tijd leeg natuurlijk, normaal gingen er net 2 kratten grolsch doorheen. Klinkt netjes, ik haal vaker mijn bier in Duitsland. Kölsch is vrij duur 14 euro per krat. Maar je kan als je wilt ook Dortmunder action pils kopen dat kost 7 euro of zo per krat. Of 6, geen idee. Als ik daar kom zie ik allemaal Nederlandse kentekens en 8 kratten DAP die worden ingeladen. Hah mij kijken ze altijd gek aan als ik maar 2 kratten koop... Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted October 6, 2013 Share Posted October 6, 2013 Grolsch als pils. Of desperado. Maar ik ben sowieso meer van de whiskey vodka of een white Russian Whiskey vodka? Nooit van die combinatie gehoord, klinkt als iets wat het goed zou doen op feestjes Desperado doet het sowieso goed, limoen of citroen erbij Komma vergeten Whiskey of vodka Link to comment Share on other sites More sharing options...
bronda Posted October 14, 2013 Share Posted October 14, 2013 (edited) Grolsch.. Edited October 28, 2013 by Guest Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kogel Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Ik drink bijna alleen maar alcoholvrij duits bier. Erdinger, Paulaner, Krombacher etc Superlekkere bieren mooie lobbige schuimkraag. Als ik dat hier mensen voorzet weten ze niet dat ze alcoholvrij krijgen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VROEM Posted October 24, 2013 Share Posted October 24, 2013 Erdinger en Guinness (niet die export troep). Liefhebber van een goed glas wijn en Jameson 18 year old. Link to comment Share on other sites More sharing options...
meemai Posted October 24, 2013 Author Share Posted October 24, 2013 Erdinger en Guinness (niet die export troep). Liefhebber van een goed glas wijn en Jameson 18 year old. Jameson prachtig spul is dat! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts