koenfucius Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 grotendeels zelfde set-up als gisteren Strong leopard shavette Cloud mesje Merkur 37 C Wizamet super iridium Yaqi Tuxedo 24mm Pinaud clubman Nivea sensitive balsem Klein sneetje met de shavette deze keer, natuurlijk langs links - wordt een project van lange adem. Afgemaakt met de merkur - altijd prettig. Een fijne dag! 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 Stirling 26/54, TOBS Peppermint, Rockwell 6C Gunmetal @5, Gillette Rubie Platinum Plus (2), Tunney aluin, Sinaasappel eau de cologne Ja, deze zeep is een blijver, goede aankoop! 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ator razor Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 De Blackbird met open kam ligt mooi te zijn in de kast omdat hij in de verkoop is. De Blackbird met gesloten kam is uit logeren bij een collega. Vandaag de Gillette Rocket HD 500 (zo heet hij toch?) uit de vitrine gehaald samen met een Polsilver mesje. Als aftershave de Pinaud Clubman. (En de Gerson kwast stinkt nog steeds een beetje) 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 Scheermes Iwasaki no stamp Mesje Open mes Aantal keren gebruikt 1 Scheerkwast J&T tweeband Das Scheerzeep Chiseled Face Ghost Town Barber After shave Penhaligon Blenheim Bouquet ASB Zacht en soepel: heb ik dan eindelijk dit mes op de Japanse steen getemd. Het blijft een keihard mes dat ook bij het scheren buitengewoon stijf is. Een mooie dag! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 SvdD 20180430. Yaqi model R1710.TOBS Mr. Taylor's Shaving Cream. Vintage "Sunrise" krabbertje. Wilkinson Sword (4). Loris E-202 EdP. Gisteren bij de Shaving Society BBQ de scheercrème gekocht en het krabbertje gekregen. Prima geurig schuim en een gladde scheerbeurt ... 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 Semogue SOC Badger Cherrywood, Dr. Harris Twenty Nine, Mühle R41 (2011), Lord Platinium 2e x, Ilgaz Lavanta Kolonya (Lavendel), Hema Sheabutter ASB. Kwast en zeep: Semogue SOC Badger Cherrywood en Dr. Harris Twenty Nine: Tja na een erg gezellige scheerforum BBQ dag een behoorlijke reis en daarna nog de F1 kijken, resulteerde vanmorgen in een duffe kop. Van Hans had ik wat zeep gekregen en een daarvan mocht direct aantreden. Helaas duffe kop, crème i.p.v. zeep, ik laden in het doosje met de SOC badger, tja volle kwast en vervolgens veel te volle scuttle met, dat weer wel, volvette schuim van hoge kwaliteit en een prettige rustige geur. Zeker geen duffe koppen sudder, maar wel om rustig bij te komen. Ik vind hem wel lekker zit in de hoek van bloempjes en kruiden. Prima spul om mee te scheren. Mesje en krabber: De Lord Platinium voor de 2e x gebruikt. Het Lord mesje was prima op zijn taak toegerust. Een uitdaging deze ochtend. Na een logeerperiode bij Kingjack was de R41 (2011) weer thuis en volgens de scheerbase werd het hoog tijd deze weer in te zetten. Nou die combi was effectief. Toch ook wel weer lekker. De kop moet er even bij om hem heel te houden, maar dan is de baard ook echt weg. Echt een Dracula krabber, maar ja ook dat is een leuke uitdaging. Resultaat: BBS. Tot slot: De Lavendel edc geurde best goed bij de Twenty Nine, dus plenzen maar. Hema ASB om de resten van het velletje te beschermen. Wat een hobby. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 En dan zijn er nog wel eens leden die onterecht getwijfeld hebben aan mijn ijzeren ruggengraat pfffffffff dus ondanks dat ik gisteren weer diverse nieuwe zepen mocht begroeten was het toch weer de dag van een opmaakzeep dus de AOS Eucalyptus trad opnieuw aan in samenspraak met de Proraso voor een lichte koeling. De ondergrond voor de koeling was al gelegd met de huisgemaakte pre-shave olie die ietwat overdreven voorzien is van koelelementjes maar daarom juist zo heerlijk is. De afwerking was in handen van de door Jan gemaakte aftershave en die ruikt niet alleen heerlijk maar biedt ook een lichte koeling dus nogmaals bedankt Jan ben er zeer content mee. En dan sta ik gisteren dus te praten met twee leden die ik omwille van piëteit niet met name zal noemen maar zich wel de grandeur aanmeten voldoende scheertechniek te hebben om zich met een plastieken speelgoed krabberke te kunnen scheren maar dan weer niet met een zo heerlijk scherend mesje als de Feather uit de voeten kunnen. Het doet me nu opnieuw meewarig glimlachen. Het belangrijkste nieuws was natuurlijk wel de restauratie van de vintage Mulcuto Nadelspitzen die weer voorzien van een prachtig greepje nog meer doet denken aan het weelderige Habsburgse rijk ten tijde van Keiserin Sissi met haar zeer elegante voorkomen. In combinatie met het Feather mesje doet het tegelijk ook denken aan de scherpe die voortkwam uit het Pruisische rijk en meedogenloos werden de baardharen afgesneden en een fantastisch glad resultaat is het resultaat. Ben ik met deze Mulcuto weer zo blij als een klein kind?? Jawel hoewel de spiegel een geheel ander verhaal verteld. 4 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 Hanskoning schreef 6 minuten geleden: En dan sta ik gisteren dus te praten met twee leden die ik omwille van piëteit niet met name zal noemen maar zich wel de grandeur aanmeten voldoende scheertechniek te hebben om zich met een plastieken speelgoed krabberke te kunnen scheren maar dan weer niet met een zo heerlijk scherend mesje als de Feather uit de voeten kunnen. Jawel hoewel de spiegel een geheel ander verhaal verteld. Ik meende gisteren ook zoiets te horen Hans, maar niemand is perfect, en hoewel je gigantisch goed in zepen, geuren en schuimen bent, heb ik toch de indruk, dat de twee citaten hierboven wat in tegenspraak zijn, betreffende de techniek 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 Inderdaad! en alle plastic krabbertjes daargelaten alsook de kunststof Feather over scheer techniek gesproken waarom hoor of zie ik nooit meer het open mes? Heb trouwens met je te doen mijn beste! Neemt de beste man een lading zepen mee om zijn inventaris wat in te krimpen vooraleer hij moet verhuizen en jullie sturen hem met nog meer terug naar huis 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 Mensen, plastieken krabbers zijn best aangenaam! Fasan nr. 22 Kai Simpson tulip 2 Essence of Schotland - highland bothy Gisteren, tegen een godskapitaal, een Fasan verkregen van Efgtjfskhfhk. De nr. 22 welteverstaan. Tijdens het debuut op dit forum had ik al beschreven haar een lust voor het oog te vinden, trouwens kompleet vergeten maar ik las het net terug in het weergaloze Scheve draadje. Wel; het ziet er niet alleen geweldig uit, scheren is van hetzelfde laken een pak. Als je de techniek beheerst en gewoon eens een goed mesje uitkiest is men in staat om spettertje glad te worden. Dat ben ik nu dus ook, de aluin liet zich maar een heel ietsiepietsie voelen. Richard bedankt. 6 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 Ik kan niet ontkennen dat de krabber een alleraardigst uiterlijk heeft, dat dan weer wel mijn jonge blong bling vriend. Maar een Maserati heeft dat ook en daar kom ik met alle vluchtheuvels zelfs als ik al zou willen hier de wijk niet mee uit dus prefereer ik toch mijn koeksblikske om in de beeldspraak te blijven Maar ik ontwaar nu al een stalen topplaat dus met de jaren komt het verstand. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 Hans, met een compleet metalen Fasan weet jij ook niets voor elkaar te krijgen anders dan het legen van de EHBO-kist. Hoe is het met je duim? 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry9630 Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 Merkur 37C met Wilkinson Sword mesje (5)PAA The Green RayMaggard preshave eucalyptusProraso groen zeepAluinProraso groen AS444 balmVandaag een dagje verlof en maar laat in gang geschoten. Wat verfrissing was welkom. Mooi glad resultaat.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 Heb je lopen schieten in de gang?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 Op het paard waarschijnlijk.... 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry9630 Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 Heb je lopen schieten in de gang??[emoji23]Kennen onze noorderburen deze uitdrukking niet? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 Rockwell 6C plaat 4 Polsilver Super Iridium Razorock Plissoft Speick Nivea ASB Weer een lekker gladde kop. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 Jerry9630 schreef 1 uur geleden: Kennen onze noorderburen deze uitdrukking niet? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Nee, maar is wel een taalverrijking (autotranslate zegt overigens taalverminking ....) 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 Morris & Forndran Alibaba 22mm Flattop in Blonde Badger, Ivoorwit Bath House - Spanish Fig & Nutmeg Onbekend - metaal, driedelig, korte schroef, grote reisdoos (t) Voskhod (3) Tunney aluin Gister gekochte zeep ruikt uit de pot naar vijg en wat specerijen, maar in de kwast gaat het als snel naar donker hout. Ook niet erg, maar het was wel verrassend. Schuimkwaliteit is prima, voelt goed aan op de huid. Ook een verrassing was deze krabber. In een grote luxe set, die er luxueuser uitziet dan is: goedkope plastic meuk. Daar zit dan een mooie metalen krabber in, zonder ook maar enige markering, en dan blijkt dat ding toch te scheren zeg! Glad als een spekkie in drie. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 Gibbs Refnr. 15 Rapira Swedish Supersteel (2) Kent Infinity Silvertex Prorasso groen scheercreme Williams Aqua Velva ASL Link to comment Share on other sites More sharing options...
CobraX Posted April 30, 2018 Share Posted April 30, 2018 Datum: 30 April 2018 Voor: Proraso Pre-Shave Crème voor gevoelige huid (wit) Scheerzeep: D.R. Harris Sandalwood Scheerkwast: Yaqi Mysterious Space Color Silvertip Badger 24mm Scheermes: Mühle R41 (model 2013 met iKon Bulldog greep) Mesje: Astra Superior Stainless (1x gebruikt voor deze scheerbeurt) Na: Afspoelen met koud water, aluinblok behandeling Eerste ervaring met de Yaqi Silvertip dashaar scheerkwast. Ik zal eerst beginnen met de minpunten. Net zoals m'n varkenshaar scheerkwast destijds stinkt hij, dit in tegenstelling tot mijn Virginia Sheng dashaar scheerkwast die bijna geurloos was. Volgens Yaqi zou de scheerkwast 5-10 haartjes kunnen verliezen tijdens de eerste scheerbeurt, daarna 2-3. Wel, ik heb zo'n 15 haartjes verloren tijdens de eerste scheerbeurt (waarvan ik er zelf een vijftal verwijderd heb omdat ze los zaten). Ik heb dus tijdens de eerste scheerbeurt met de Yaqi scheerkwast evenveel haartjes verloren als na 30 scheerbeurten met de Virginia Sheng scheerkwast. Wat ook meteen opvalt, is dat de Yaqi scheerkwast bijna geen ruggengraat heeft. Als je een klein beetje druk zet, gaan de haren gewillig uit mekaar. Dit is nieuw voor mij, maar ik weet niet meteen of ik dit beter of slechter vind, ik hou het voorlopig op "anders". De prestaties waren wel top. Wat is het toch zo makkelijk om mooi scheerschuim te verkrijgen met een dashaar scheerkwast. Wat ook opvalt, is dat de loft van de Virginia Sheng scheerkwast iets langer is dan deze van de Yaqi scheerkwast, ondanks dat ze beide 55m zijn (de knot is 24mm voor beide scheerkwasten). Al bij al zeer tevreden over de prestaties van de nieuwe Yaqi scheerkwast, maar ik stel me toch vragen bij het groot aantal uitgevallen haartjes. Misschien komt dit ook deels door het feit dat het zeer dunne haartjes zijn, dunner dan die van de Virginia Sheng scheerkwast (die overigens een Finest 2-Band Badger is). Het grappigste moment volgde na het afspoelen van de Yaqi scheerkwast. Toen ik hem uitschudde, stonden de haren in de richting waarin ik geschud had. Het deed mij een beetje denken aan een vette kuif. [emoji14] 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ator razor Posted May 1, 2018 Share Posted May 1, 2018 Met een Polsilver en straks nog de Pinaud Clubman. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted May 1, 2018 Author Share Posted May 1, 2018 Strong leopard shavette Cloud mesje Merkur 37 C Wizamet super iridium Yaqi Tuxedo 24mm Dutchi Bergamotte Nivea sensitive balsem Een fijne dag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted May 1, 2018 Share Posted May 1, 2018 Scheermes: Henckels Friodur Aantal keren gebruikt: 2 Scheerkwast: Shavemac silvertip 2-band Scheerzeep: Crabtree&Evelyn Nomad After shave: Penhaligon Endymion ASB Wat een fantastisch geur heeft deze zeep. Glad met wel een droge bakkes Een mooie dag 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted May 1, 2018 Share Posted May 1, 2018 Stirling 26/54,TOBS Peppermint,RazoRock Game Changer,Gillette Rubie Platinum Plus (3),Tunney aluin,Sinaasappel eau de cologne.Wow, wat een fijne krabber!Het is pas de eerste scheerbeurt, maar deze krabber is bijzonder comfortabel, scheert makkelijk en efficiënt. Hij is net zo mooi en goed afgewerkt als de Mamba. Klein minpuntje is de schroefdraad in het greepje, die is wat losser en voelt daardoor wat rommeliger.De greep voelt in mijn hand fijn, mooi in balans. 6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts