Jump to content

SvdD van 23 april tot en met 29 april

koenfucius

Recommended Posts

Merkur Futur (Gillette Rubie)

Semogue SOC das

Barberia Aquae

Wimmies scheerkom

X-Cien Bolt AS

Hema Sensitive ASB

Nieuw mesje voor de maandag, de Aqua is net als de Fructi een uitstekende zeep, iets minder geprononceerde geur, maar nog steeds fris. Kortom laat de, kortere, werkweek maar komen.

Stirling 26/54,
TFS Anniversary,
Phoenix dubbele open kam op iKon bulldog greep,
Gillette Rubie Platinum Plus (1),
Tunney aluin,
Nivea Sensitive Aftershave balsem.

Lang geleden dat ik me met de Phoenix heb geschoren, maar het is niet mijn krabber... Ik vind 'm mooi, maar het resultaat is niet optimaal. Mocht iemand nieuwsgierig zijn, laat maar weten, hij mist een tandje maar daar heb je geen last van.

Fijne dag!

Omega 20102,
Stirling Island Man,
Maggard Slant met MR7 RVS steel,
Lord Super Chrome 4e x,
Proraso AS,
Mennen Beaume Apaisant ASB.

Kwast en zeep:
Omega 20102 en Stirling Island Man:
Stirling Island Man is een zeep, die niet op mijn verlanglijstje hoeft. Het monster dat ik had is opgegaan vanmorgen. Geen verkeerde zeep, maar ook niet iets wat mij bijzonder bekoord. Technisch gezien gewoon goede Stirling, maar de geur is me wat te algemeen. Wel lekker bloemig en ook wel wat mannelijke ondertonen, maar allemaal net niet krachtig genoeg. Overigens ben je niet zo van de uitbundige geuren en houd je van bloemig, fris en toch wat leer of hout, ben je hier goed mee bediend. Mooi schuim dus geklopt met het grote Omega varken.
Mesje en krabber:
De Lord Super Chrome voor de 4e x gebruikt.
De Lord is ook deze keer goed scherp. Scheert heerlijk weg en geen bijzonderheden. In de Maggard slant goede combi. 3 rondjes glad, geen bijkomende schade of bijwerken, dus prima.
Resultaat: BBS.
Tot slot: De standaard (groene) Proraso past best lekker bij de Stirling Island Men, dus die er maar op. Afsmeren met de Mennen ASB en weer klaar voor een, hoewel een koele, hier heldere dag.

• I like it 1

Margarita’s in the Artic

da Vinci UOMO 293 22 mm Silvertip Badger

Rasurpur Napped Brown and English Bridle

Tokyo Elizabeth 7/8" quarter hollow

Aluin

Esprit de Valdemar Naturel met extra menthol.

(Met een foto erbij begint het decadent te worden)

• I like it 1
  • Haha 1

Zoals de oplettende lezertjes zich zullen herinneren stond voor vandaag de tweede scheerbeurt met de geheel van kunsstof vervaardigde Mulcuto Schrägschnitt op het programma welke voorzien werd van een vers Feather mesje. Voor aanvang bedacht ik me opeens dat het zinvol zou zijn om voor de vergelijking haar metaal / kunststof zusje die meer meer gewicht in de schaal legt erbij te pakken.

Begonnen met het geheel plastieken krabbertje maar zelfs met een Feather mesje dat oncomfortabele "hobbelig" gevoel. Dus op de helft van de eerste gang het mesje geplaatst in de metalen uitvoering en ja hoor daar is weer comfortabele doorsnijden van de haren.

Opnieuw het bewijs dat zwaardere krabbers door hun natuurlijke druk voor mijn gevoel minder "springerig / happerig" scheren als de lichtgewicht varianten waarbij ik steeds het gevoel hebt dat ik me met een bot mesje scheer. Is dit een fraai gevalletje UEKAZ jawel maar de zwaardere variant geeft mij meer een rustig snijdend gevoel en dit voelt op de huid comfortabeler aan.

Trouwens het resultaat laat niets te wensen over want je scheert je met deze Mulcuto mooi glad.

Geen vijf keer testen dus deze plastieken krabber maar hij is al weer ingepakt en mag a.s. zondag weer terugkeren in de handen van mijn jonge bling bling vriend.

image.jpeg

• I like it 4

De Le Grelot vanochtend wat “afgescherpt” op de JNat. De combinatie van de Charnley Forest en Crox was gisteren iets teveel van het goede. Het mes is nog steeds uitstekend scherp, maar voelt vergevingsgezinder, en dat leverde een fijne 3 gangen scheerbeurt op.

fb5f1f7eb5746666e87726dc8c97783f.jpg

• I like it 3

Le Grelot OC
Gillette Wilkinson
Maseto 24 mm finest
St James - Sandalwood & Bergamot

De 2e keer met dit Franse poesje ging fluitend, jammer dat het mesje zo ruk is.
Bijna geen aluinpijn en goed glad, met topstaal zou ik glimmen als een biljartbal.
Blijkt toch weer dat de patatjes hier op Zuid wel dit soort materiaal kunnen hanteren en dat de echte mannen van vroeger.........

7fe01855d9cf61347ff7137c80ab5c28.jpg

• I like it 3
  • Haha 3

Stirling 26/54,
Le Père Lucien Savon de Barbier,
Eclipse Red Ring,
Gillette Rubie Platinum Plus (2),
Tunney aluin,
Antica Barbieria Colla Tabacco Verde.

Voordat het spel veranderd wordt door het RVS, de mooie oude Red Ring weer tevoorschijn gehaald.
0222adabe906d0b1bebd0d9665caf46e.jpg

• I like it 4

PAA Alpha Ecliptic met Personna lab blue mesje (4)

AP Shave Co tuxedo

Mickey Lee Soapworks lime preshave

Tallow + Steel Maya

Aluin

411 Acqua Colonia Pink Pepper & Grapefruit

L'Oréal Hydra balm

Wat is die bakelieten krabber toch een leuk ding. 3 soepele gangen en gladder dan glad. 

• I like it 3

KEPKINH frosty lemon

Simpson 1 “chubby” super badger

Scheerkom “door uitbuiting verkregen

Rasurpur Napped Brown and English Bridle

Koraat 7/8" full bellied hollow

Aluin

Esprit de Valdemar Naturel met extra menthol

79008A46-C665-42A0-8C06-AF4608277CC1.thumb.jpeg.aae83bc4c797dcd8e8c3bd7db7b1dbfd.jpeg

Lekkere rustige scheerbeurt terwijl de omgeving nog wakker moet worden.

• I like it 3
  • Haha 4

Kingjack schreef 10 uur geleden:

Le Grelot OC
Gillette Wilkinson
jammer dat het mesje zo ruk is.
Blijkt toch weer dat de patatjes hier op Zuid wel dit soort materiaal kunnen hanteren en dat de echte mannen van vroeger.........

Met dat mesje is niets mis mee mijn jonge vriend, dus de verkeerde conclusie getrokken??

Yaqi R1605-S Tuxedo,
Chiseled Face Cedar & Spice,
Rockwell Razors 6s,
Lord Super Chrome 5e x,
Proraso Wood and Spice cologne,
Proraso Wood and Spice ASB.

Kwast en zeep:
Yaqi R1605-S Tuxedo en Chiseled Face Cedar & Spice:
Weer een monster op. Dit keer de Cedar & Spice van Chiseled Face. Zat bij een serie monstertjes, die Danny me stuurde. Dit was één van de beteren, die er tussen zat. Cederhoutachtig en kruidig, zoals de naam zegt, maar niet zwaar. Schuimt prima op, maar dat doen de meeste Chiseled Face zepen. Mooie pluim schuim aan de kwast. De Yaqi, koop ik eergisteren zo'n Shavemac voor een prijs van 13 Yaqi's, sta ik vanmorgen voor de spiegel met de vraag: waarom, want die Yaqi is top! Daarover echter later en op een andere plek.
Mesje en krabber:
De Lord Super Chrome voor de 5e x gebruikt.
De Lord blijft netjes en beleefd. Wat een goed mesje. Vandaag op zijn gemak de 5 norm gehaald. Zijn voorganger deed het 10 x. We gaan het zien. De 6s deed het erg soepel op 5, dus de plaat maar gekeerd naar 6, dat kan met de Lord. Het is geen mooi ding in mijn optiek, maar scheren! Zo wat mooi glad zonder enige branderigheid, of wat dan ook. Ik kijk nog wel eens met een schuin oog naar een Timeless, maar veel beter als dit kan het eigenlijk niet worden.
Resultaat: BBS.
Tot slot: De Wood and Spice combineert mooi met de Cedar & Spice. Lekker houterig en kruidig begin van de dag. Helemaal af.

• I like it 4

Met dat mesje is niets mis mee mijn jonge vriend, dus de verkeerde conclusie getrokken??

Het is wat het is.
Qua Gillette mesjes bevalt eigenlijk alleen de Nacet, en dan voor een beurt of 2.
In de echt “Agressieve” gekamde krabbers gaat een Kai meestal erg lekker.
Voor een gesloten, recht of krom, vind ik de Polsilvers en Feathers prettig.
  • I like it 3

Harkos schreef 40 minuten geleden:

Mooie pluim schuim aan de kwast. De Yaqi, koop ik eergisteren zo'n Shavemac voor een prijs van 13 Yaqi's, sta ik vanmorgen voor de spiegel met de vraag: waarom, want die Yaqi is top! Daarover echter later en op een andere plek.

Het gras is altijd groener aan de andere kant, zou er dan toch nog een kwast zijn die beter presteert dan wat ik al heb. Toegegeven mijn 2 syntheten (Razorock en Yaqi) hebben mij nog nooit in de steek gelaten, maar zou die nieuwe kwast dan toch beter zijn?

Met die vraag kun je zelfs de Nobelprijs winnen, we zijn dus in goed gezelschap

• I like it 1

Er schijnen dus volgens de heer efsk mensen te zijn die zich wél met een plastieken krabbertje kunnen scheren en daarnaast mijn jonge vriend die dan weer niet met een Gillette mesje uit de voeten kan, de wereld van het uekaz zit raar in elkaar. Ik ben blij dat ondergetekende daarin een positieve uitzondering is en met een milde glimlach van scheerwijsheid dit alles beziet xD

Maar laten we ons nu maar weer richten op het echte scheren en daar was vandaag een nieuwe zeep van Mama Bears Elements of Bamboo aan de beurt. De kwaliteit is alom bekend maar nu had ik geen idee hoe Bamboe moest ruiken dus elke geur had me verrast. De geur van deze zeep is echter heerlijk "warm groen" en een ware voltreffer omdanks dat hij voor MB begrippen vrij bescheiden is.

Ook weer eens een varkenskwast van stal gehaald en ik moet zeggen dat was weer een prettige hernieuwde kennismaking, in geen tijd geladen en in geen tijd een volle bak schuim geklopt.

Het Feather mesje 2x in de Mulcuto en het zwaardere soortelijke gewicht van de metaallegering zorgde voor een uiterst rustige gang over de huid waarbij de stoppels soepeltjes weggegmaaid werden.

Mooi glad resultaat is mijn deel en de afwerking met de Pitralon ook niet verkeerd.

image.jpeg

• I like it 2