Rene_Z Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 Ik slik sinds kort bloedverdunners. Ik blijk toch een hart te hebben. Ik wil een aluinstift kopen, aangezien het bloeden nu langer duurt. Gelukkig snij ik mezelf zeer weinig maar soms komt het helaas toch voor. Nu heb ik een aluinstift van het kruitvat, maar dat zijn er inmiddels 3 . Weet iemand een stift die niet zo makkelijk breekt? Ik gebruik een aluin steen, maar voor de wat heftiger bloedende sneetjes wil ik graag zo'n stift. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 Ik heb er maar eentje (die ik eigenlijk nog maar drie keer gebruikte) maar die is alvast geen aanrader, zodra je die natmaakt smelt ie als het ware weg en ook heel breekbaar. Weet je in ieder geval al dat je deze niet moet nemen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 Hey Snuff, Datgene dat wegsmelt moet je juist uitspreiden over het wondje, wanneer het opdroogt is de wond meteen afgesloten. Mijn inziens is een styptic pencil dus juist geschikt voor een wondje dat wat meer bloed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyVG Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 Snuff schreef 14 minuten geleden: Ik heb er maar eentje (die ik eigenlijk nog maar drie keer gebruikte) maar die is alvast geen aanrader, zodra je die natmaakt smelt ie als het ware weg en ook heel breekbaar. Weet je in ieder geval al dat je deze niet moet nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyVG Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 Breekt inderdaad heel snel en verdwijnt zoals sneeuw voor de zon maar is heel efficiënt. Toen in begon met open messen heb ik deze heel veel gebruikt. Wel niet gebruiken op grote sneetjes. Is enkel bedoeld voor bloedpuntjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 Heb de indruk, da die pencils leuk zij voor de handel, maar een blokje hetzelfde is. Aluin = aluin. Kan nergens vinden, dat zo'n stift anders is. Het grote geheim waarschijnlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene_Z Posted April 19, 2018 Author Share Posted April 19, 2018 Die sticks zijn zachter, en brengen makkelijker meer aan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 Die sticks zijn zachter, en brengen makkelijker meer aan. OK, dan misschien maar weer eens één kopen. Had zo'n ding, maar heb nooit de meerwaarde begrepen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 Werking is voor mij bijna gelijk aan een blokje aluin wat ik me ook van het gebruik herinner is dat het zo'n witte vlek op je huid na opdrogen gaf. René is de bloedstelpende gel van Proraso geen betere oplossing dit is zeg maar een vloeibare pleister en werkt m.i. beter als de aluinstick. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jos schenau Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 Ook ik slik bloedverdunners en bij een kleine schade werken de adviezen van mijn forum genoten prima. Alleen is dan bij mij een wondje dicht en gaat het weer open na het opbrengen van balsem. Dus dan weer aluin en zo droog mogelijk houden. Een stukje keuken papier op het wondje wil ook wel helpen. Het papier absorbeert het bloed en droogt op (stolt) wel even in de gaten houden als je bv naar een winkel gaat. Bij grotere sneden , vooral met het open mes (komt bij mij eigenlijk niet meer voor) helpt alleen droog maken en een pleister op de gekwetste plek en dan nog heb ik deze soms nog drie maal moeten verschonen om het uur. Het is even goed zoeken wat voor jou het beste helpt. Sterkte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 Wat er anders aan die pennetjes is weet ik niet maar ze werken voor mij stukken beter bij sneetjes dan gewoon aluin. Ze prikken ook een stuk meer. Ik gebruik ze al een tijd niet meer eigenlijk. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene_Z Posted April 19, 2018 Author Share Posted April 19, 2018 René is de bloedstelpende gel van Proraso geen betere oplossing dit is zeg maar een vloeibare pleister en werkt m.i. beter als de aluinstick.Kan ik inderdaad eens proberen. Dat breekt iig noet zo snel. [emoji16] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts