Jump to content

SvdD van 16 april tot en met 22 april

koenfucius

Recommended Posts

RazoRock 400,
Scheermonnik Delfts Wit,
RazoRock Mamba op Bamboo greep,
Kai (3),
Dickinson's Witch Hazel,
Pitralon Original.

Nu de Scheermonnik de bodem begint te naderen, vervaagt de geur ietwat, dat vind ik jammer.
De scheerbeurt is een fijne!80d819b49f56aee08d10384b166273b0.jpg

• I like it 5

Scheermes Wacker Allround
Mesje Open mes
Aantal keren gebruikt 1
Scheerkwast Shavemac silvertip 2-band
Scheerzeep Barrister & Mann glissant Lime, Lavander and Cedarwood
After shave  Rose de Bulgaria ASB

De Wacker had ik eergisteren ook een touch up gegeven en is weer helemaal scherp en zat. Voor een beginnende open mes scheerder is dit toch ergens een heel goed mes: het laat zich gemakkelijk slijpen. Wat heel fijn is want het wordt ook eerder bot.....

Een mooie dag

• I like it 2

Merkur 34C (Voshkod)

J&T Muhle appel varken

TFS Uncle Walter

Wimmies scheerkom

Speick AS

Hema Sensitive ASB

Opmaakdagje, zowel de Walter als de Speick loopt op z'n einde en mogen eruit, maar dan moeten ze wel eerst op. Voor mijn gevoel gaat dit tergend langzaam. Het resultaat was prima voor de maandagmorgen.

• I like it 1

LiJüN silvertip 3 band,
Chiseled Face Ghost Town Barber,
Mulcuto Schrägschnitt (kunststof),
Personna - Lab Blue 6e x,
Floïd Original,
Mennen Beaume Apaisant ASB.

Kwast en zeep:
LiJüN silvertip 3 band en Chiseled Face Ghost Town Barber:
Vanmorgen voor de 2e x de Ghost Town Barber in de kwast. Man wat een lekker zeepje is dat. Begin steeds nieuwe geuren te herkennen. Het mooiste is de bloemigheid van deze zeep, met toch een wat leerachtige noot. Echt lekker spul. Zo langzamerhand merk ik, dat de voorkeur voor dit soort geuren zo groot wordt, dat een aantal zepen op gaan en nooit meer terugkeren. Dat zijn dan met name de zeperig geurende producten. Het palet valt bij mij uiteen in fris menthol, houterig en bloemig met en wat mannelijke noot. Dat is dus deze Chiseled Face. De rest kan wat mij betreft afvallen. Echter eer dat is gerealiseerd, ben ik wel even een jaartje of 2 verder.
In elk geval vanmorgen weer een mooie scuttle warm vol schuim en een mooi gevulde oude Chinese silvertip knot.
Mesje en krabber:
De Personna - Lab Blue voor de 6e x gebruikt.
Het mesje blijft gaan. Nu in de kunststof Mulcuto en hoewel deze combi prima scheert en mooi licht is, ben ik gisteren toch wel gevallen voor de metalen uitvoering en denk ik, dat ik die meer waardeer. Tja de keus is de kwaal.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Floïd ging er wel aardig bij en de Mennen ASB weer een prima afsluiting. Alhoewel de laatste naast de Hema ASB niets toevoegt en dus ook niet weer wordt gekocht.

gisteravond een hopeloze scheerbeurt, 4 verschillende messen genomen en allemaal niet goed qua scheren. Dan maar zo gelaten want ook een krabber gaf me geen bevredigend resultaat.

Deze morgen een van dezelfde messen genomen en wel een goede scheerbeurt, zal wel aan de stand van de maan en zon gelegen zijn O.o

Filarmonica 13 Novodur full hollow 13/16"

Kanayama Cordovan #80000

Plisson Ferrari Red Synthetic 20mm

Stirling Ozark Mountain

Floid The Genuine

• I like it 3
  • Haha 2

De zon laat zich van zijn beste kant zien en de temperaturen stijgen navenant, dus is de opmaak Glacial Lemon van Stirling helemaal geen verkeerde keuze.

Met mijn favoriete kwast de Maseto fan 26 mm. met verdichte knot is het geen enkel probleem om dan een prachtige hoeveelheid mooi vol schuim te slaan.

De Lutz met het Personna Bleu Lab mesje 2x doet mee het zonnige gevoel en bijna zonder merkbaar te zijn worden de stoppels als een zonnetje gemaaid.

Het afspoelen met koud water blijft altijd een heerlijk sensationeel gevoel na gebruik van een Glacial zeep en na de verzorging opgebracht te hebben zijn we klaar voor vertrek naar het vakantie adres.

O já voor lieden met snode plannen,  jongste zoon komt hier met de kouwe kant de honeurs waarnemen en de huistijger verzorgen. Á propos als dit nog niet afschrikt de volgende info, hij is net als zijn vader (geweest is) nogal een actief in de verdedigingssporten en heeft de zwarte band van Judo en is pas geleden geslaagd voor de bruine band Taekwondo.xD

image.jpeg

• I like it 1

Hanskoning schreef 6 minuten geleden:

O já voor lieden met snode plannen,  jongste zoon komt hier met de kouwe kant de honeurs waarnemen en de huistijger verzorgen. Á propos als dit nog niet afschrikt de volgende info, hij is net als zijn vader -geweest is- nogal een actief sporter en heeft de zwarte band van Judo en is pas geleden geslaagd voor de bruine band Taekwondo.xD

Tja, maar ook hij heeft zijn zwakke plek wel ergens, dus zou die zepen toch even in de kluis leggen.

• I like it 2
  • Haha 1

Hanskoning schreef 28 minuten geleden:

O já voor lieden met snode plannen,  jongste zoon komt hier met de kouwe kant de honeurs waarnemen en de huistijger verzorgen. Á propos als dit nog niet afschrikt de volgende info, hij is net als zijn vader (geweest is) nogal een actief in de verdedigingssporten en heeft de zwarte band van Judo en is pas geleden geslaagd voor de bruine band Taekwondo.xD

Ah daar laten we ons niet door tegenhouden, ik ben kleurenblind dus wat voor gordel het ook is ..... Weet wel dat dit een hechte gemeenschap is dus we hebben zo een groepje samengesteld en daar staat ie dan met zijn jukwondo of wat het ook mag zijn 9_9 Niet de persoon in kwestie schrikt me af maar de waarschijnlijk O zo doordringende geur van al die menthol zepen dus van mij zul je geen last hebben ;) Prettige reis nog!

• I like it 1
  • Haha 2

Datum: 16 April 2018

Voor: Proraso Sandalwood Pre-Shave Crème

Scheerzeep: Proraso Sandalwood

Scheerkwast: Yaqi Mysterious Space Color Tuxedo 26mm

Scheermes: Mühle R41 (model 2013 met iKon Bulldog greep)

Mesje: Perma-Sharp Super (1x gebruikt voor deze scheerbeurt)

Na: Afspoelen met koud water, aluinblok behandeling

De Yaqi scheerkwast heeft 3 haartjes verloren tijdens deze scheerbeurt (5 in totaal op 3 scheerbeurten). Niet dramatisch, maar ik hoop toch dat dit cijfer daalt in de toekomst. Na 3 scheerbeurten met de Yaqi synthetische scheerkwast zijn er toch al een aantal zaken die me opvallen.

Ten eerste lijkt het alsof deze scheerkwast veel meer water nodig heeft dan m'n andere (dashaar en varkenshaar) scheerkwasten. Ik moet m.a.w. vaker water toevoegen aan de scheerzeep. Dik en vol schuim verkrijgen is ook makkelijker met m'n dashaar scheerkwast.

Ten tweede lijkt de Yaqi scheerkwast zo smal (bovenaanzicht). De cirkel waarin de haartjes zich bevinden is veel smaller dan bij m'n dashaar scheerkwast. Zelfs m'n varkenshaar scheerkwast doet beter op dat vlak.

Het is zeker geen slechte scheerkwast, maar ik begin stilletjes aan te denken dat ik toch een voorkeur heb voor dashaar scheerkwasten. Dit gezegd zijnde zijn de punten van de haren wel enorm zacht en ik heb ook de indruk dat de Yaqi scheerkwast iets sneller droogt.

a119ef83e589dcaa9fb32b73d233f189.jpg

• I like it 3

Snuff schreef 3 uur geleden:

Ah daar laten we ons niet door tegenhouden, ik ben kleurenblind dus wat voor gordel het ook is ..... Weet wel dat dit een hechte gemeenschap is dus we hebben zo een groepje samengesteld en daar staat ie dan met zijn jukwondo of wat het ook mag zijn 9_9 

Oké. Oké maar onze huistijger is er natuurlijk ook nog o.O

Een late scheerbeurt vandaag. De ERN 7/8 zag er vanochtend niet uit. Uit zijn gebroken scales gehaald en opgepoetst. Tijdelijke scales erop en geslepen. Prima scheerbeurt.

6ce789e56218fb81c627694cd711d8f7.jpg

Fijne avond

• I like it 2

Grrrr dat mobiel ding dat naast het bed stond deed tingeling en dit om 4 uur : blijkbaar een enthousiaste Facebook of Twitterrecord gebruiker die verdorie ik weet niet wat had veranderd. Blijkbaar moesten we dringend op de hoogte worden gebracht van 1 of andere pietluttigheid.

Opgestaan met veel tegenzin en volgende zaken gebruikt :

masseto 26 mm barberhandle

tatara razor voorzien van een Feather mesje

stirling barbershop

floid blue

baume.be asb

goede scheerbeurt maar ik voel me nog steeds niet hip

straks zal ik een avondje gsm en internet instellingen inplannen

Hanskoning schreef 2 uur geleden:

Oké. Oké maar onze huistijger is er natuurlijk ook nog

Brengen we wat speelkameraadjes mee, wij hebben trouwens een "Toyger" kat (gene zever)

DannyVG schreef 20 minuten geleden:

Grrrr dat mobiel ding dat naast het bed stond deed tingeling en dit om 4 uur

Ik wou alleen even checken of alles ok was met je, ook weer niet goed :5a24cf299e8dd_EmojiSmiley-17:;)

Voor mij zojuist bij de tweede scheerbeurt vandaag:

Yukio Kamijo wedge 11/16”

Kanayama Cordovan #80000 strop

RazoRock Plissoft Synthetic with Big Bruce Handle 26mm

Stirling Ozark Mountain

Clubman Special Reserve Cologne

Maggard V3
Polsilver Super Iridium
Yaqi R15101601 synthetische kwast
D.R. Harris Arlington zeep
Prepaid ASB

Een buitenshuis-scheerbeurt vandaag. Weer lekker glad en fris. Dat lukt prima met de Arlington, blijft een fijne zeep. De Yaqi is een leuke kwast voor weinig geld, maar hij is net ff te slap naar mijn zin. Zit erover te denken om de knot te vervangen door een exemplaar van Maggard, aangezien ik het handvat wel top vind.

7a89b8c47ac644931b1e26c9ce36196b.jpg

• I like it 1