koenfucius Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 Gillette Rubie Merkur 37C Yaqi Tuxedo 24mm Saponificio Varesino 70th anniversary Nivea Sensitive balsem Goeie scheerbeurt. Prettige dag! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry9630 Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 Mühle R99 met Kai mesje (5)Razorock plissoftMaggard preshave eucalyptusFine Snake biteAluinMyrsol formula K444 balmFris en glad. Fijne werkweek iedereen!Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 RazoRock 400,Scheermonnik Delfts Wit,RazoRock Mamba op Bamboo greep,Kai (3),Dickinson's Witch Hazel,Pitralon Original.Nu de Scheermonnik de bodem begint te naderen, vervaagt de geur ietwat, dat vind ik jammer.De scheerbeurt is een fijne! 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 Scheermes Wacker Allround Mesje Open mes Aantal keren gebruikt 1 Scheerkwast Shavemac silvertip 2-band Scheerzeep Barrister & Mann glissant Lime, Lavander and Cedarwood After shave Rose de Bulgaria ASB De Wacker had ik eergisteren ook een touch up gegeven en is weer helemaal scherp en zat. Voor een beginnende open mes scheerder is dit toch ergens een heel goed mes: het laat zich gemakkelijk slijpen. Wat heel fijn is want het wordt ook eerder bot..... Een mooie dag 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fireshrimp Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 Merkur 34C (Voshkod) J&T Muhle appel varken TFS Uncle Walter Wimmies scheerkom Speick AS Hema Sensitive ASB Opmaakdagje, zowel de Walter als de Speick loopt op z'n einde en mogen eruit, maar dan moeten ze wel eerst op. Voor mijn gevoel gaat dit tergend langzaam. Het resultaat was prima voor de maandagmorgen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 LiJüN silvertip 3 band, Chiseled Face Ghost Town Barber, Mulcuto Schrägschnitt (kunststof), Personna - Lab Blue 6e x, Floïd Original, Mennen Beaume Apaisant ASB. Kwast en zeep: LiJüN silvertip 3 band en Chiseled Face Ghost Town Barber: Vanmorgen voor de 2e x de Ghost Town Barber in de kwast. Man wat een lekker zeepje is dat. Begin steeds nieuwe geuren te herkennen. Het mooiste is de bloemigheid van deze zeep, met toch een wat leerachtige noot. Echt lekker spul. Zo langzamerhand merk ik, dat de voorkeur voor dit soort geuren zo groot wordt, dat een aantal zepen op gaan en nooit meer terugkeren. Dat zijn dan met name de zeperig geurende producten. Het palet valt bij mij uiteen in fris menthol, houterig en bloemig met en wat mannelijke noot. Dat is dus deze Chiseled Face. De rest kan wat mij betreft afvallen. Echter eer dat is gerealiseerd, ben ik wel even een jaartje of 2 verder. In elk geval vanmorgen weer een mooie scuttle warm vol schuim en een mooi gevulde oude Chinese silvertip knot. Mesje en krabber: De Personna - Lab Blue voor de 6e x gebruikt. Het mesje blijft gaan. Nu in de kunststof Mulcuto en hoewel deze combi prima scheert en mooi licht is, ben ik gisteren toch wel gevallen voor de metalen uitvoering en denk ik, dat ik die meer waardeer. Tja de keus is de kwaal. Resultaat: BBS. Tot slot: Floïd ging er wel aardig bij en de Mennen ASB weer een prima afsluiting. Alhoewel de laatste naast de Hema ASB niets toevoegt en dus ook niet weer wordt gekocht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 gisteravond een hopeloze scheerbeurt, 4 verschillende messen genomen en allemaal niet goed qua scheren. Dan maar zo gelaten want ook een krabber gaf me geen bevredigend resultaat. Deze morgen een van dezelfde messen genomen en wel een goede scheerbeurt, zal wel aan de stand van de maan en zon gelegen zijn Filarmonica 13 Novodur full hollow 13/16" Kanayama Cordovan #80000 Plisson Ferrari Red Synthetic 20mm Stirling Ozark Mountain Floid The Genuine 3 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 De zon laat zich van zijn beste kant zien en de temperaturen stijgen navenant, dus is de opmaak Glacial Lemon van Stirling helemaal geen verkeerde keuze. Met mijn favoriete kwast de Maseto fan 26 mm. met verdichte knot is het geen enkel probleem om dan een prachtige hoeveelheid mooi vol schuim te slaan. De Lutz met het Personna Bleu Lab mesje 2x doet mee het zonnige gevoel en bijna zonder merkbaar te zijn worden de stoppels als een zonnetje gemaaid. Het afspoelen met koud water blijft altijd een heerlijk sensationeel gevoel na gebruik van een Glacial zeep en na de verzorging opgebracht te hebben zijn we klaar voor vertrek naar het vakantie adres. O já voor lieden met snode plannen, jongste zoon komt hier met de kouwe kant de honeurs waarnemen en de huistijger verzorgen. Á propos als dit nog niet afschrikt de volgende info, hij is net als zijn vader (geweest is) nogal een actief in de verdedigingssporten en heeft de zwarte band van Judo en is pas geleden geslaagd voor de bruine band Taekwondo. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 Hanskoning schreef 6 minuten geleden: O já voor lieden met snode plannen, jongste zoon komt hier met de kouwe kant de honeurs waarnemen en de huistijger verzorgen. Á propos als dit nog niet afschrikt de volgende info, hij is net als zijn vader -geweest is- nogal een actief sporter en heeft de zwarte band van Judo en is pas geleden geslaagd voor de bruine band Taekwondo. Tja, maar ook hij heeft zijn zwakke plek wel ergens, dus zou die zepen toch even in de kluis leggen. 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 Hanskoning schreef 28 minuten geleden: O já voor lieden met snode plannen, jongste zoon komt hier met de kouwe kant de honeurs waarnemen en de huistijger verzorgen. Á propos als dit nog niet afschrikt de volgende info, hij is net als zijn vader (geweest is) nogal een actief in de verdedigingssporten en heeft de zwarte band van Judo en is pas geleden geslaagd voor de bruine band Taekwondo. Ah daar laten we ons niet door tegenhouden, ik ben kleurenblind dus wat voor gordel het ook is ..... Weet wel dat dit een hechte gemeenschap is dus we hebben zo een groepje samengesteld en daar staat ie dan met zijn jukwondo of wat het ook mag zijn Niet de persoon in kwestie schrikt me af maar de waarschijnlijk O zo doordringende geur van al die menthol zepen dus van mij zul je geen last hebben Prettige reis nog! 1 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CobraX Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 Datum: 16 April 2018 Voor: Proraso Sandalwood Pre-Shave Crème Scheerzeep: Proraso Sandalwood Scheerkwast: Yaqi Mysterious Space Color Tuxedo 26mm Scheermes: Mühle R41 (model 2013 met iKon Bulldog greep) Mesje: Perma-Sharp Super (1x gebruikt voor deze scheerbeurt) Na: Afspoelen met koud water, aluinblok behandeling De Yaqi scheerkwast heeft 3 haartjes verloren tijdens deze scheerbeurt (5 in totaal op 3 scheerbeurten). Niet dramatisch, maar ik hoop toch dat dit cijfer daalt in de toekomst. Na 3 scheerbeurten met de Yaqi synthetische scheerkwast zijn er toch al een aantal zaken die me opvallen. Ten eerste lijkt het alsof deze scheerkwast veel meer water nodig heeft dan m'n andere (dashaar en varkenshaar) scheerkwasten. Ik moet m.a.w. vaker water toevoegen aan de scheerzeep. Dik en vol schuim verkrijgen is ook makkelijker met m'n dashaar scheerkwast. Ten tweede lijkt de Yaqi scheerkwast zo smal (bovenaanzicht). De cirkel waarin de haartjes zich bevinden is veel smaller dan bij m'n dashaar scheerkwast. Zelfs m'n varkenshaar scheerkwast doet beter op dat vlak. Het is zeker geen slechte scheerkwast, maar ik begin stilletjes aan te denken dat ik toch een voorkeur heb voor dashaar scheerkwasten. Dit gezegd zijnde zijn de punten van de haren wel enorm zacht en ik heb ook de indruk dat de Yaqi scheerkwast iets sneller droogt. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 SvdD 20180416. J&T® model "Minimalistic" peer / Tuxedo. Razor Master "Ari". Supply Single Edge V1.0 ("Classic" shave setting). Schick Chromium (2). Jan's Splash "Orange/Thyme/Pine". 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 Fijne vakantie, Hans! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 Snuff schreef 3 uur geleden: Ah daar laten we ons niet door tegenhouden, ik ben kleurenblind dus wat voor gordel het ook is ..... Weet wel dat dit een hechte gemeenschap is dus we hebben zo een groepje samengesteld en daar staat ie dan met zijn jukwondo of wat het ook mag zijn Oké. Oké maar onze huistijger is er natuurlijk ook nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
CobraX Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 Hanskoning schreef 1 uur terug: Oké. Oké maar onze huistijger is er natuurlijk ook nog Eentje zoals deze? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 Saba Gillette Nacet Simpson Tulip 2 T&H - Aspley Glad en heerlijk geschoren met de Saba. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyVG Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 Kingjack schreef 1 minuut geleden: Saba Gillette Nacet Simpson Tulip 2 T&H - Aspley Glad en heerlijk geschoren met de Saba. Hoe is die geur ? Kan je die omschrijven ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 Een late scheerbeurt vandaag. De ERN 7/8 zag er vanochtend niet uit. Uit zijn gebroken scales gehaald en opgepoetst. Tijdelijke scales erop en geslepen. Prima scheerbeurt.Fijne avond 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyVG Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 Grrrr dat mobiel ding dat naast het bed stond deed tingeling en dit om 4 uur : blijkbaar een enthousiaste Facebook of Twitterrecord gebruiker die verdorie ik weet niet wat had veranderd. Blijkbaar moesten we dringend op de hoogte worden gebracht van 1 of andere pietluttigheid. Opgestaan met veel tegenzin en volgende zaken gebruikt : masseto 26 mm barberhandle tatara razor voorzien van een Feather mesje stirling barbershop floid blue baume.be asb goede scheerbeurt maar ik voel me nog steeds niet hip straks zal ik een avondje gsm en internet instellingen inplannen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 Hanskoning schreef 2 uur geleden: Oké. Oké maar onze huistijger is er natuurlijk ook nog Brengen we wat speelkameraadjes mee, wij hebben trouwens een "Toyger" kat (gene zever) DannyVG schreef 20 minuten geleden: Grrrr dat mobiel ding dat naast het bed stond deed tingeling en dit om 4 uur Ik wou alleen even checken of alles ok was met je, ook weer niet goed Voor mij zojuist bij de tweede scheerbeurt vandaag: Yukio Kamijo wedge 11/16” Kanayama Cordovan #80000 strop RazoRock Plissoft Synthetic with Big Bruce Handle 26mm Stirling Ozark Mountain Clubman Special Reserve Cologne Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 Fijne vakantie Hans 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 Weer een gladde kop en klaar voor een midweek hotel scheerbeurten.Verstuurd vanaf mijn XT1562 met Tapatalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 @DannyVG Gewoon uitzetten??? of niet storen inschakelen???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan83 Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 Maggard V3Polsilver Super IridiumYaqi R15101601 synthetische kwastD.R. Harris Arlington zeepPrepaid ASBEen buitenshuis-scheerbeurt vandaag. Weer lekker glad en fris. Dat lukt prima met de Arlington, blijft een fijne zeep. De Yaqi is een leuke kwast voor weinig geld, maar hij is net ff te slap naar mijn zin. Zit erover te denken om de knot te vervangen door een exemplaar van Maggard, aangezien ik het handvat wel top vind. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 Hanskoning schreef 10 uur geleden: zijn we klaar voor vertrek naar het vakantie adres. Fijne vakantie gewenst Hans 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts