Petsha-fey Posted April 13, 2018 Share Posted April 13, 2018 Een tijdje paar weken geleden heb ik een omega kwast van mijn schoonouders gehad. Deze was ooit gevallen en daardoor was het epoxy handsvat gebroken. Op mijn werk tijdens de pauzes wat gerommeld om er een nieuw notenhout handvat voor te maken. Hij is nu zover dat hij in de olie kan als dat gedaan is zullen er meer foto's volgen. Voor nu alvast deze. Side note hij is zonder draaibank gemaakt. De inlay aan de bovenkant is eiken. Sent from my ONE A2003 using Tapatalk 9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted April 13, 2018 Share Posted April 13, 2018 Gouden handjes! Docent op MBO? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petsha-fey Posted April 13, 2018 Author Share Posted April 13, 2018 Gouden handjes! Docent op MBO?Meubelmaker in een bedrijf dat promotie displays, meubels en complete winkels bouwtSent from my ONE A2003 using Tapatalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted April 13, 2018 Share Posted April 13, 2018 Mooi werk!En dat zonder draaibank. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rene_Z Posted April 13, 2018 Share Posted April 13, 2018 Knap hoor! En mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted April 14, 2018 Share Posted April 14, 2018 Alleen schuurpapier gebruikt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petsha-fey Posted April 15, 2018 Author Share Posted April 15, 2018 Eerst met een kolomboormachine het gat gemaakt, deze tijdelijk met een dop gevult. Tegen de schuurband aan in vorm gebracht daarna met een los schuurpapier verfijnt.Inmiddels staat hij in de olie morgen ga ik hem met wet 'n dry opschuren en dan langs het Polijst wiel. Sent from my ONE A2003 using Tapatalk 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted April 16, 2018 Share Posted April 16, 2018 Fraai en knap! Wat voor olie gebruik je hiervoor? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petsha-fey Posted April 16, 2018 Author Share Posted April 16, 2018 Gekookte lijnzaadolie is universeel, kost 4 euro voor een fles bij de lokale bouwmarkt.Werkbank olie kan ook is iets steviger maar vele male duurder.Lijnzaadolie hard uit wanneer het blood gesteld word tot zuurstof, dit geeft als voordeel dat je het nadat get gehard is niet zo snel weer uit je hout trekt/ waterbestendig is. Voor dikke stukken hardhout kan je alleen deze vacuüm methode niet goed gebruiken omdat je dan doordat je het heel dik aanbrengt in combinatie met de dichtheid van het hout het niet volledig uithardtHet handsvat staat nu uit te harden en kan over een aantal dagen langs het Polijst wiel. Sent from my ONE A2003 using Tapatalk 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petsha-fey Posted April 19, 2018 Author Share Posted April 19, 2018 Klaar voor het verlijmen. Scheer test denk zondag of maandag. Tot nu toe niet ontevreden met het resultaat als ik het zelf zou moeten zeggen. Sent from my ONE A2003 using Tapatalk 9 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted April 19, 2018 Share Posted April 19, 2018 Een fraai resultaat hoor! Ik verbaas me er wel over dat die lijnzaadolie zo snel is uitgehard na die impregneerronde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petsha-fey Posted April 20, 2018 Author Share Posted April 20, 2018 Het weer van de afgelopen week geeft daar zeker een factor in gehad. Hij zweet niet meer, dus ik vond het wel goed zo.Der komt geen andere laag meer over dus mocht er in het hout nog een klein deel niet uitgehard zijn dan komt dit over tijd. Vandaag ga ik hem verlijmen met een twee componenten lijm voor professioneel gebruik.Kan het niet met zekerheid zeggen maar vermoedt dat hij in zijn oude handvat met een zelfde soort lijm zat.Dan rest mij alleen het testresultaat nogSent from my ONE A2003 using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petsha-fey Posted April 21, 2018 Author Share Posted April 21, 2018 Kwast licht lekker in de hand nu word het alleen wel tijd voor een grotere scheerkomSent from my ONE A2003 using Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted April 21, 2018 Share Posted April 21, 2018 Mooi ding! Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyVG Posted April 27, 2018 Share Posted April 27, 2018 Het resultaat is meer dan ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts