Jump to content

Interessepeiling Shaving Society 2018 kwast

ChrisVanMeer

Interessepeiling Shaving Society 2018 kwast  

32 members have voted

1. 1. Wil jij meedoen aan een inkoopactie voor een Shaving Society 2018 Limited Edition scheerkwast?

2. 2. Welk handvat zou jij kiezen?

3. 3. Welke kleur zou jij kiezen?

• #01 - Bronze & Orange
      0
    • #02 - Bronze & Violet
    • #04 - Deep Purple
      0
    • #05 - Crushed Cranberry
      0
    • #06 - Sparkle Gold
      0
    • #07 - Bronze
      0
    • #08 - Violet
      0
    • #09 - Red Russet
      0
    • #10 - Crushed Miad
      0
    • #11 - Golden Black
      0
    • #12 - Golden Orange
      0
    • #13 - Aqua
      0
    • #14 - Golden Red
      0
    • #17 - Golden Gray
      0
    • #18 - Blue Pearl
      0
    • #19 - Blue
      0
    • #20 - Crushed Silver
      0
    • #21 - Ocean Mist
      0
    • #22 - Red Russet & Gold
      0
    • #23 - Black & Violet
      0
    • #24 - Molten Metal
      0
    • #25 - Black & White
      0
    • #26 - White Pearl
      0
    • #27 - Mauve Coral
      0
    • #31 - Patriotic Swirl
    • #32 - Pretty Blue
      0
    • #33 - Holiday Swirl
      0
    • #34 - Antique Gold
      0
    • #35 - Dyna Blue
    • #36 - Infrared
      0
    • #39 - Banana Grape
      0
    • #40 - Crimson & Silver
      0
    • #42 - Lava
      0
    • #45 - Peacock
      0
    • #47 - Black & Gold
      0
    • #53 - Emerald Green
      0
    • #57 - Purple Haze
      0
    • #60 - Black Peacock
      0
    • #61 - Violet & Pink
      0
    • #62 - Tangerine & Gold
      0
    • #63 - Copper
      0
    • #65 - Desert Oasis
      0
    • #67 - Gold Coast
      0
    • #69 - Tuxedo
      0
    • #101 - Abyss
    • #102 - Renaissance
      0
    • #104 - Frost Bite
      0
    • #105 - Jungle Moss
    • #107 - Jester
      0
    • #108 - Royal Harvest
    • #110 - Blue Steel
      0
    • #111 - Gold Rush
      0
    • #113 - Amethyst
    • Geen
  4. 4. Welke knotmaat zou jij kiezen?

This poll is closed to new votes

Recommended Posts

Hoi!

Net zoals er een viertal jaren geleden een actie is geweest om een speciale Shaving Society scheerkwast te maken, wil ik deze actie voor dit jaar ook op touw zetten.

Vooralsnog is dit een interessepeiling, waarbij ik een peiling heb toegevoegd aan dit draadje. Een simpele Ja of Nee is eerst voldoende. Als er genoeg animo is, zal ik extra vragen toevoegen aan de peiling om het uiterlijk van de kwast samen te stellen. Ook kan ik aan de hand van de animo bekijken bij welke maker ik dit onder kan brengen.

Over een tweetal weken maak ik de balans op.

Gr.

Chris

20180415 - Update

Ik heb even geen idee hoe ik dit gestructureerd en constructief kan brengen, maar ik doe een poging!

Ik heb - alvorens ik dit draadje heb gestart - contact gezocht met onze huisdraaier en knottenzetter duo J&T over een mogelijke ShaSoc 2018 kwast. Nu bleek door de hoeveelheid aanmeldingen en de diversiteit van de wensen van een ieder dat het voor J&T niet haalbaar is om met al deze wensen één kwast te maken - wat ik volkomen begrijp en respecteer.

Daaropvolgend heb ik contact gezocht met Bernd Blos, de eigenaar van Shavemac. Dit omdat Bernd aan bijna alle wensen tegemoet kan komen en ik zeer goede ervaringen heb met het werk van Bernd en met mij meerderen hier op het forum :)

Bernd reageerde positief en werkt graag mee aan een groeps-kwast. Even wat heen en weer gemaild en waar we op uit komen zijn de volgende uitgangspunten:

1. De groepsactie gaat door als we (minimaal) 20 kwasten afnemen.
  2. We kiezen één vorm handvat, Bernd zet dan "Shaving Society 2018 LE" onder op het handvat (in twee regels). Bernd kan ons logo in één kleur op de voorkant zetten.
  3. Bernd geeft ons keuze in twee formaten knotten. Zijn eigen voorkeur is 24mm en 26mm, maar het kan ook 24mm en 28mm worden.
  4. Als alles hierboven bepaald is, kan de deelnemer zelf op een speciaal gedeelte van de site van Bernd aangeven welk formaat en welk type knot aangeven (bulb, fan, flat en 2-band, unique, etc.). Het betreffen dan wel uitsluitend das-knotten.
  5. De deelnemer kan daarna zelf afrekenen en het afleveradres opgeven.

Kortom, veel keuzes die Bernd zo door kan voren voor een ieder, terwijl we dan wel een gezamelijke forum-kwast hebben! :) 

Om een ieder blij te maken met het ontwerp stel ik voor om voor een relatief traditioneel model handvat te gaan. Bernd heeft me een aantal foto's van handvaten doorgestuurd als mogelijke kanshebbers in de categorie "traditioneel":

22714.jpg 944-d01-creme.jpg
177.jpg 167.jpg

Als we hier een keuze uit hebben gemaakt kunnen we de kleur uitkiezen. De keuze is uit de volgende kleuren:

Colors-04-2018-P1.jpg Colors-04-2018-P2.jpg

Klik op de plaatjes voor een (iets) grotere versie. Uiteindelijk geven we de 3 meest gevraagde kleuren door aan Bernd en dan kan men bij het bestellen zelf uit één van die drie kleurschikkingen kiezen.

Ik voorzie de meeste problemen bij de keuzen van de kleur omdat we zoveel keuze hebben, ook geen idee nog hoe we daar uit komen of in ieder geval een kleinere selectie in kunnen maken (wie wil hier aan meehelpen / meedenken?).

En dan moeten we nog de keuze maken van de twee formaten knotten die we aan Bernd door gaan geven.

Om het een en ander gestructuurd te kunnen beoordelen heb ik de peiling aangevuld met de volgende vragen:

1. Welk handvat zou jij kiezen?
  2. Welke kleur zou jij kiezen?
  3. Welke knotmaat zou jij kiezen?

Bekijk het forum dus even op een computer / in een browser om zo mee te kunnen doen.

Ik ben enthousiast en ben heel benieuwd hoe jullie er over denken!

P.S. als je al eerder gestemd hebt en je wilt je stemming wijzigen, klik dan links onderaan de peiling op Toon stemopties.

20180417 - Update

Verwachtte prijzen:

Silvertip size 24 mm = 98 Euro
Silvertip size 26 mm = 107 Euro

Silvertip 2 Band size 24 mm = 120 Euro
Silvertip 2 Band size 26 mm = 128 Euro

Silvertip D01 size 24 mm = 124 Euro
Silvertip D01 size 26 mm = 134 Euro

Silvertip D01 2 Band size 24 mm = 128 Euro
Silvertip D01 2 Band size 26 mm = 140 Euro

• I like it 5

Altijd interesse, maar dan moet het wel iets bijzonders zijn voor een relatief redelijke prijs. Zit niet te wachten op een Tuxedo,  zichzelf een goede syntheet,  in een bijzonder handvat. Wel een mooi natuurlijke silvertip of zo.

Op zich wel ligt helemaal aan ontwerp en knot en natuurlijk de prijs, zeker iets wat ik zal blijven volgen, ben benieuwd waar je mee komt [mention=958]ChrisVanMeer[/mention]
+1

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

Lijkt me wel leuk 

Dit mag voor mij best een syntheet zijn alla Razorock (maar dan ook met diezelfde eigenschappen) of een zeer kwalitatieve silvertip zijn

De maatvoering is wel belangrijk voor mij dus max 26 met een goed handvaatje(synthetisch)

Leuk initiatief: zelf g ik ook het liefst voor een mooie das. En aangezien we (haast) allemaal wel gewone kwasten hebben, maar (haast) nog niemand nog geen flattop...........

Ik wil geen spelbreker zijn maar wordt dit straks niet iets van zoveel borstels maar allemaal een ander handvat, vorm, knot  en haar? Denk dat het dan moeilijk wordt om iemand te vinden die dat allemaal gaat in elkaar willen steken. (mijn vrouwtje zou zeggen "daar moet je je nu eens niet mee bemoeien zie ;-) )

• Haha 1

Snuff schreef 46 minuten geleden:

Ik wil geen spelbreker zijn maar wordt dit straks niet iets van zoveel borstels maar allemaal een ander handvat, vorm, knot  en haar? Denk dat het dan moeilijk wordt om iemand te vinden die dat allemaal gaat in elkaar willen steken. (mijn vrouwtje zou zeggen "daar moet je je nu eens niet mee bemoeien zie ;-) )

Ben in inderdaad uit het oog verloren dus ik leg me neer bij de meerderheid daar het inderdaad een begerenswaardig iets is

Snuff schreef 49 minuten geleden:

Flattop synthetische borstel zou ik niet nemen, je hele badkamer zal onder het schuim zitten, vraag me niet hoe ik het weet .....

Dan poets je de badkamer toch meteen mee Ron ? :$

• Haha 1

Ik heb van de 3 belangrijkste soorten (dashaar, varkenshaar en synthetisch haar) telkens 1 exemplaar, dus ik heb op "nee" gestemd. Maar zeg nooit nooit uiteraard. Als de prijs aantrekkelijk is en de scheerkwast mij iets te bieden heeft wat mijn huidige scheerkwasten missen, dan wil ik het nog wel overwegen.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.