koenfucius Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Wizamet Super Iridium Merkur 37C Yaqi Tuxedo 24mm Le Pt'i Meusien Nivea Sensitive ASB Een goeie scheerbeurt - deze keer wel een mooi dik schuim met de Pt'i Meusien kunnen kloppen, in tegenstelling tot bij het eerste gebruik. Prettige dag! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry9630 Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Mühle R89 met Feather mesje (4)AP Shave Co TuxedoYoresh scuttleAntiga barbearia di bairro zeepAluinMyrsol blue444 balmVerzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Stirling 26/54,Stirling Tea Tree,Blackland Blackbird CC,Voskhod (2),Kruidvat aluin,Kruidvat Dag- en Nachtcrème Tea Tree.Fijne dag! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Scheermes Above the Tie S1 Mesje Feather Aantal keren gebruikt 3 Scheerkwast Shavemac silvertip 2-band Scheerzeep Crabtree&Evelyn Nomad After shave Castle Forbes 1445 ASB Mmm, niet zo vanochtend. Kan gebeuren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Mühle Silvertip 3 band, The Dutch Barbershop Herbal Grinded Lemon, Phoenix Alpha Ecliptic Slant Ox Blod, Triton R3 8e x, Ilgaz Çesme Limon (Citroen), The Shave Doctor Aftershave Cooling Gel. Kwast en zeep: Mühle Silvertip 3 band en The Dutch Barbershop Herbal Grinded Lemon: De Mühle Silvertip is eigenlijk net iets te slap, of net te weinig ruggengraat voor de Herbal Grinded Lemon van Paul Kox. Met het nodige geduld dus de kwast geladen en opgeklopt tot een mooi schuim. Om hem helemaal perfect crèmeux te krijgen nog wat druppeltjes glycerine erbij en prachtspul. Mesje en krabber: De Triton R3 voor de 8e x gebruikt. Het mesje toonde zich ook van zijn goede kant, maar toch ook met een beetje he gevoel, dat hij minder wordt. In de Alpha Ecliptic nog wel goed scheren, maar toch het gevoel, da dat beter moet kunnen. Deze krabber kan het beter, dus spaarpot voor het oude DDR mesje. Echter wel na 8x inzet! Resultaat: BBS. Tot slot: De Lemon mooi opgepept met een stevige scheut Turkse Limoen edc. Heerlijk fris geurend aan deze mooie lenteochtend beginnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CobraX Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Datum: 9 April 2018 Voor: Proraso Sandalwood Pre-Shave Crème Scheerzeep: D.R. Harris Sandalwood Scheerkwast: Yaqi Mysterious Space Color Tuxedo 26mm Scheermes: Mühle R41 (model 2013 met iKon Bulldog greep) Mesje: Perma-Sharp Super (2x gebruikt voor deze scheerbeurt) Na: Afspoelen met koud water, aluinblok behandeling Deze ochtend werd mijn Yaqi synthetische scheerkwast geleverd. Ik ging me scheren deze ochtend dus dat kwam mooi uit. Allereerste indruk: prachtig handvat en zwaar! Zonder twijfel mijn zwaarste scheerkwast. Verder ook zacht en een degelijke ruggengraat. Voorlopig nog maar 1 minpuntje ontdekt en dat is het uitvallen van 2 haartjes tijdens de eerste scheerbeurt. Niet zo erg natuurlijk op voorwaarde dat dit geen gewoonte wordt. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 SvdD 20180409. Custom "Bethlehem" handvat / Mühle silver tip fibre borstelkop. Arko Men “Fresh” scheercrème. Timeless titanium open kam 0.68 mm. Asco Super Stainless (rode wikkel) (5). Arko Men “Cool” ASB. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Zoals de trouwe lezertjes van mijn altijd zeer lezenswaardige SvdD's weten ben ik uitermate gecharmeerd van twee Griekse zepen, dat zijn resp. de Kepkinh en Smooth Operator. Vandaag mocht een nieuwe zeep van Smooth Operator aantreden en wel de Smoked Wood die voorzien is van menthol pareltjes. En dit is zo op het eerste gezicht een paradox, ik bedoel rokende bossen dan verwacht je hitte en dus meer hete pepers in de zeep in plaats van koelelementjes. Voor de douche daarom de Vetiver zeep van Werfzeep erbij gepakt en zie de kleuren van de zepen komen fraai overéén. Daar houdt ook de vergelijking op tussen de zepen want bij het intwikkelen van de Smoked Wood heeft de Edele Griekse Zeepkunstenaar een hele andere gedachte als uitgangspunt genomen. Niet de rokerige Vetiver geur staat centraal maar de bosgeur die vrijkomt na een verfrissende regenbui in de zomer en zodra die voorbij is neemt de zon het heft weer in handen. En het volgende zal voor veel bosliefhebbers herkenbaar zijn, door de zon droogt het bos snel op en de waterdamp lijkt dan op rook en vandaar Smoked Wood en de verfrissing van de menthol diamantjes. De Vetiver ruik je wel op de achtergrond maar de frisheid overwint en die geur is zoals bij meer zepen van deze maker weer heel bescheiden. Je blijft hem echter wel ruiken tijdens de scheerbeurt maar voor liefhebbers van niet al te sterke geuren zijn de zepen van deze maker echte aanraders. Laat dan wel de Lemonade en de Lavender/Spearmint/palmerosa links liggen want die zijn juist vrij sterk van geur. Bescheiden is ook het menthol niveau, zeg maar zeer bescheiden want voor mij is het nauwelijks waarneembaar. Waar de zeep absoluut niet bescheiden in is is de kwaliteit van het schuim, zeer hoogstaande scheereigenschappen en door de toegevoegde Shea en kokosboter ook uitermate verzorgend, zoals ik al memoreerde een topproduct dus. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyVG Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Wolfman Guerilla feather new hi stainless j&t syntheet cyril r salter fresh mint proraso groen asl proraso groen asb de 3de maal gestart met le pere lucien abricot. Geen goed schuim verkregen en de zeep opzij gelegd ter verdere studie. Het enige wat ik voor de derde maal verkreeg was een licht schuimpje met heel veel grote blaasbellen dan dan nog op 1 2 3 in elkaar zakte. Heel zielig. Bij gebrek aan tijd om dit verder te onderzoeken/proberen de zeep heb ik de zeep opzij gelegd en ben in herbegonnen met de salter en een ander borsteltje. Deze salter gaf me meer dan behoorlijk goed schuim met de benodigde lichte verfrissing. Fijne scheerbeurt : nu alleen het zonnetje nog maar deze laat het vandaag ook afweten. fijne week heren scheergenoten 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Nightngale high classYagi 28 mm syntheet Stirling - iced pineappleEven rap de boel weer gladgetrokken.Ik begin een voorkeur voor Japans spul te ontwikkelen..... 2 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ator razor Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Vanmorgen eens een minimale aanpak. Blackbird gesloten kam met Polsilver en Martin de Candre Fougère. En nu komt ie, maar 1 gang met de vleug mee. Geen tweede gang, geen foto en geen aftershave. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 DannyVG schreef 5 uur geleden: 3de maal gestart met le pere lucien abricot. Geen goed schuim verkregen en de zeep opzij gelegd ter verdere studie. Het enige wat ik voor de derde maal verkreeg was een licht schuimpje met heel veel grote blaasbellen dan dan nog op 1 2 3 in elkaar zakte. Heel zielig. Langer doorwerken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Rockwell 6C plaat 4 Rapira Platinum Lux Razorock Plissoft Speick Thayers met dennenolie Een fijne scheerbeurt! Een nieuwe Rapira in de Rockwell en dan krijg ik toch wel het idee dat ik te lang doorga met een mesje. Zo soepel en zonder enige tegenslag door de hoofdharen, dat is na ongeveer 4 scheerbeurt wel weg, misschien toch vaker wisselen dus. DFS! Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 9, 2018 Share Posted April 9, 2018 Brad Sears/Morris & Forndran 1XL in Finest Badger, Disco Haze Vreto - Cognac & Cigars Ibsen - Driedelig, lange schroef (t) Voskhod (1) Tunney aluin Vanswegens het mooie weer gister was ik in een kleurrijke bui en wat kleurrijker dan dit kleine kwastje? Vervolgens compenseren met een zwartwitzeep, maar wel met een geweldige geur en uitstekende scheerkwaliteiten, de Vreto Cognac & Cigars, die naar mijn bescheiden mening naar geen van beiden ruikt. Van mijn zes Ibsen-krabbers blijk ik er eerst éen gebruikt te hebben, dus daar moest dan maar verandering in komen. Dit exemplaar ziet er precies eender uit als de zaterdage gebruikte Liese, namelijk als een Merkur 37 met Ibsenkop, behalve dan dat er Ibsen opstaat en geen Liese. Nu waren de toleranties bij de fabricage van "Ibsen-koppen" nogal ruim, dus sommige van deze koppen scheren erg agressief en anderen weer vrij mild. Deze kop, als de Liese, valt daar mooi tussenin, en dat mag ik wel: beheerst met een beet. Het eindresultaat echter ligt wel in een uiterste, en wel aan de gladde zijde. Dan kan de aluin wel steken, maar grijnzen doe je dan toch. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edsel Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 Rockwell 6C Gunmetal #4 Lord Classic (2) J&H Bocote Silvertip BDF Raffinato scheerzeep Nivea ASB Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted April 10, 2018 Author Share Posted April 10, 2018 Niet bijster origineel - meestal alleen verandering van de dagelijkse scheerzeep, maar deze set-up geeft steevast zijn mooi resultaat dat ik er bijna altijd naar teruggrijp Merkur 37C Wizamet Super Iridium Yaqi Tuxedo 24mm Lea scheerzeep Nivea Sensitive ASB 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
fireshrimp Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 Merkur 34C(Rapira) Semogue SOC das Mitchells Wool Fat Wimmies scheerkom Floid Suave AS Hema Sensitive ASB Simpele maar effectieve scheerbeurt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 Stirling 26/54,Lea Classic,Blackland Blackbird CC,Voskhod (3),Dickinson's Witch Hazel,Antica Barbieria Colla Tabacco Verde.En hop! Mooi glad.Fijne dag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
onno Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 Filarmonica #14 maseto 2 band stirling gatlingburg Glastonbury (dit gaat steeds fout....): irisch moos asb Deze Stirling als ruime sample gekregen op een bijeenkomst in het Utregse enige tijd geleden. Geen spectaculaire geur maar -op de borstel- bescheiden en aangenaam. Iedere keer weer een verrassing. Een mooie dag 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry9630 Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 PAA Alpha Ecliptic met Astra blauw mesje (4) Semogue 830 Soap Smooth Frozen Cranberry Aluin 4711 acqua colonia pink pepper & grapefruit Nivea sensitive balm 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 Vandaag stond er weer een sample van Snuffie op het programma en wel de zwarte Pannacrema. Met Tonka bonen en wéér Vanille.........maar het zei gezegd ditmaal was dit nauwelijks waarneembaar en ruikt de zeep heerlijk. Ook zoals hiervoor reeds gememoreerd is zijn de scheereigenschappen dik in orde dus het was een mooie scheerbeurt. Natuurlijk was daar de Karl Engels met het Voskhod mesje mede verantwoordelijk voor, wat zeg ik nu....... Hoofdverantwoordelijk voor want wat een fantastische scheerder is dit. Er wacht een sociale verplichting dus de Obsession werd ruimhartig opgebracht. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 Top dat je nu zowel de SV als de PC hebt kunnen ervaren Hans! 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 C. V. Heljestrand Frameback 6/8Fijne dag 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 Een Saba is genot. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted April 10, 2018 Share Posted April 10, 2018 Hanskoning schreef 56 minuten geleden: Vandaag stond er weer een sample van Snuffie op het programma en wel de zwarte Pannacrema. Met Tonka bonen en wéér Vanille.........maar het zei gezegd ditmaal was dit nauwelijks waarneembaar en ruikt de zeep heerlijk. Ook zoals hiervoor reeds gememoreerd is zijn de scheereigenschappen dik in orde dus het was een mooie scheerbeurt twee op de vier goed, had ik niet verwacht eigenlijk maar blij voor je! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts