Jump to content

Recommended Posts

Posted

In het topik 'Show je aankopen' kwam deze al even voorbij, maar toch nog even een 'wie weet' vraag over een krabber uit het sigarenkistje.

Een van de krabbers is zowel naam als nummer loos.

Het enige wat ik weet is dat het een ongebruikte krabber is uit een drogisterij van toen en blijven liggen in sigarendoosje in gezelschap van twee Techs en aantal oude DE mesjes.

Ik ben benieuwd of er meer informatie is over onderstaande krabber. Wellicht heeft iemand een idee? Is het een bestaande en herkenbare uitvoering of een 'zelfbouwproject' dat in de winkel te koop werd aangeboden? Of wellicht een niet gemerkt exemplaar zoals bijvoorbeeld de Leresche 901 krabber uit Frankrijk.

Als iemand een idee heeft hoor ik het graag!

wKUV7k0.jpg

epLBzmG.jpg

YBhzSFg.jpg

Posted

Hi,

Ik heb er een paar die identiek zijn. Ik heb ze beide opgepikt in scheer etui's (dus met spiegeltje Zeepdoos, borstel en opbergeren voor boorstel zeep etc.) Ik neem aan dat deze oorspronkelijk bij die sets hoorden. Die sets zijn merkloos, en door Jan en allemaal gemaakt, dus meer info heb ik ook niet. Deze zaten wel bij wat betere sets (dus mogelijk Duits,  jaren 50?).  In latere sets worden ook de greepjes vaak van mindere kwaliteit. 

• I like it 1
  • Thanks! 1
Posted

Zelfde als FvL. Heb er een paar van deze. De ene keer wat milder de andere keer wat agressiever.

• Thanks! 1
Posted

Super dank voor jullie meekijken, meedenken en opnoteren. Leuk om te weten wat er in mijn kast ligt en een verhaaltje erbij maakt het af :)

Dan valt deze vast onder de wat agressievere variant. Bij het plaatsen van een mesje zag ik een linke overbeet in vergelijking met mijn andere krabbers...

(edit- ) Op het oog wellicht niet echt geschikt voor mijn huid.

Posted

Ik heb wel meer krabbers gehad die op het zicht erg agressief oogden maar heel goed meevielen, proberen!

Posted

Wel, wellicht dat ik me er eens aan ga wagen..:) Met het meest prettige mesje uit de doos.

Een paar plaatjes van de krabber met mesje hieronder. Voor de kenner valt het wellicht wel mee ook nog. Eerlijk gezegd nog niet aan een vergelijking gedaan... :$

UkuABbX.jpg

hodmOEj.jpg

Ewzc7qL.jpg

Posted

Het ziet er zo vervaarlijk uit daar heb je recht aan Jeroen. :|

En toch zegt het soms helemaal niets over het scheergedrag, ik heb als voorbeeld een Apollo slant waar je tussen de onderplaat en het mesje bijna een vrachtwagen kan parkeren maar het scheert ongelooflijk comfortabel.

En een paar weken gelden met een Le Grelot geschoren met een gelijke tussenruimte en dat was dus echt zoals we dat vaak zeggen een agressieve opdonder, en voor mij dus te oncomfortabel.

Posted

Zo'n opening was me nog niet eerder opgevallen bij een andere krabber. Vandaar het op m'n qui vive zijn uit eerbied voor mijn gelaat..

Maar, m'n 'wellicht' is al bijna een 'ik ga ervoor' :)

• I like it 1
Posted

Er zit wel een behoorlijke ruimte tussen het mes en de kam maar het mes zelf steekt, zo lijkt het tenminste, niet extreem ver uit. Ik ken stukken erger althans. Lekker proberen op een rustig moment en zonder afleiding 

• I like it 1
  • Haha 1
Posted

:D ...

Rustig moment... zorgt in deze tijd van het jaar bij mij wel eens voor een extra spontane afleiding.. :) even naar buiten kijken... zoveel vogelgekwetter, nestje bouwen, vogelvluchten, baltsen van ietwat opdringerige gevleugelde mannetjes - vooral musjes kunnen er wat van.. , houtduiven op een paar takjes op een tak.. noemen ze nest, Turkse tortels bakken er al niet veel maar van, maar gedijen goed las ik :) En dan vergeet ik nog tal van andere vogelsoorten rond het huis..
En dat allemaal vanuit het badkamerraam. Zal m'n focus extra trainen. Ook wel goed voor me...

Posted

Ik zet juist altijd het raam open om de vogels te horen, kan geen enkele muziek tegenop. 

• I like it 1
Posted

Ben wel een vroege vogel. Voordat het licht is, ben ik op. - edit - richting zomer... is het eerder licht :) voordat ik op ben.. -
Vreemd genoeg zijn de merels de laatste jaren ook al ruim voor het licht aan, al aan de zang. Laatst - aantal weken terug al - notabene al om vier uur aan de zang. Zullen wel nieuwe lantarenpaallampen geplaatst zijn? ik opbebn

@Marcel ..
Na zonsondergang.. op de een of andere manier is scheren voor mij echt een ochtend aangelegenheid. Zelfs voor die ene keer :D

En ondanks dat ik al op ben voor het licht aan, 'wakkert' mijn scheerfocus iets later op... ik houd het op een rustige dag, rustig moment (voor mij..) en toch maar in het daglicht. Voor het scheren realiseer ik me, maak ik graag gebruik van het natuurlijke licht. De hulp-verlichting in de badkamer vind ik niet echt prettig scheerlicht.

@Snuff 
Ja, vogelgeluiden vind ook ik heerlijk! Momenteel de hele dag door hier. :)