Loei Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 Met tips van Harrie de mama bears zeep gesmolten in een leeg tobs bakje. Nu lekker kunnen laden zonder gesmeer en eem meedraaiend blokje zeep, super! Verstuurd vanaf mijn STF-L09 met Tapatalk 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnweggo Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 SvdD 2 april 2018 Scheerkwast - Mervyn Cadman zilvertip dassenhaar met vlakke kop Scheermes - Towa NO.77 Scheerzeep - Mitchells wool fat Iedereen nog een fijne Pasen verder. Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 Johnweggo schreef Zojuist: Scheerbrstel - Mervyn Cadman zilvertip dassenhaar met vlakke kop Mooie kwast zeg! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnweggo Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 Mooie kwast zeg!Dankjewel. Zeer tevreden mee en presteerd zeer goed helemaal voor het opschuimen rechtstreeks op het gezicht. Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 Stirling Kong,TOBS Cedarwood,Above the Tie S2 op Rocnel greep,Voskhod (1),Pitralon Classic,Kokosolie.Rauwe scheerbeurt deze keer, wel glad maar minder soepel... 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ator razor Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 Plisson scheerzeep Da Vinci UOMO 293 22 mm Silvertip Badger Koraat 8/8”near wedge (handvat van Lacewood met Padoek aan de binnenzijde) Aluin Floïd Blue Vanmorgen een vierdaags baardje eraf gehaald. Hij moest wel even werken dit bakbeest van een scheermes. Twee gangen, een derde gang op de kaaklijn en spekglad. Fijn dat er open messen bestaan. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyVG Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 Tanifuji 54 Silversteel J&T borsteltje syntheet 50 slagen Scrupleworks linen 50 slagen Scrupleworks Swedish Bridal Pannacrema Nuavia Nera Floid Blue Baume.be Asb Schitterende scheerbeurt met een creme die heel makkelijk opschuimt. Trouwens ook een heerlijke geur waarbij de vanille zeker niet de overhand gaat nemen. Nu deze is zo gedoseerd zodat de geur heel subtiel is en totaal verweven zit in een meer complexere geur van amber en tonka bean en white musk. Fijne Paasmaandag heren. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 Timeless 0.95 SBKaiJ&T Tulip 30 mm tuxedoSt James - sandalwood & bergamotFijn en effectief de 0.95 SB. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 Paladin Buck Rogers 26mm 2CSNL3 fan, Cobalt Lea Gong 7/8 Tunney aluin Iedere keer dat je denkt je top drie aan kwasten wel op orde te hebben pak je een kwast die dan zo fantastisch presteert dat je opnieuw moet beginnen. Zo ook heden. De top drie, derhalve, bestaat niet anders dan in de waan van de dag, en het feit dat ik dit vrijwel iedere keer meemaak als ik me scheer toont aan dat ik alleenmaar geweldige kwasten heb Daar ik de zepen maar niet opkrijg ben ik gisteren begonnen met ze dan maar extra lang te laden, zeg dubbel zo lang als strikt noodzakelijk, en dan krijg je met Lea best veel schuim, en daar dat lekker schuim is vind ik dat in ieder geval niet erg. De Gong, met een paar houten eerste oefening scales die ik ooit van Joost kreeg, de scales, niet het mes, lag alweer lange tijd in de lade en toonde heden dat dat niet terecht is. Maar ja, daar heb ik er meer van, en ik geniet gewoon steeds weer als ik er eentje herontdek. De aluin vond geen houvast op de gladgeschoren huid. 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kamp Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 SWK xl scuttle Shavemac LE TSR- xmass 2015 DO1 2 band Koraat 8/8 1/2 model Vitea Strling noir figaro ASB vanmiddag naar de Pasar Malam in Ahoy, nog een prettige paasdag iedereen! 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm, Mitchells Woolfat, Fatip Grande Rutinia, Triton R3 1e x, Green Freeze (Osage/Mennen/Menthol), Mennen Beaume Apaisant ASB. Kwast en zeep: J&T® Bamboe Tuxedo Syntheet 24mm en Mitchells Woolfat: Mooi schuim in de warme scuttle geklopt met de Tuxedo van de MWF. Zo dat was weer mooie diklobbige "Bulgaarse yoghurt". Op de bakkes en scheren. De Woolfat is zo subtiel van geur, maar goed in verzorgend scheren, dat deze zeep altijd in mijn rotatie zal blijven. Mesje en krabber: De Triton R3 voor de 1e x gebruikt. Begonnen met het oefen mes, die na wat stroppen weer scheerde als een tierelier. Nu mijn techniek nog. Voor de 2e ronde overgestapt op de DE. De Triton R3 is een topmesje uit de DDR tijd, een echte hoogvlieger. Dit mesje was een product van Feintechniek in Eisfeld. Croma, Elios, Bolzano, Merkur en waarschijnlijk ook Mühle en Timor komen nu nog uit dezelfde fabriek, overgenomen door een Amerikaan, Harry, en heet nu Harry's Feintechniek. Helaas niet meer makkelijk verkrijgbaar, of je betaald er gewoon te veel voor, maar wel een mesje, dat het op kan nemen tegen een Kai, Rapira PL etc. In de Fatip was het best even schakelen, hiermee snijd je je net zo makkelijk als een open mes, dus even koppie erbij, maar dan ook de bakkes zo glad als geslepen marmer. Wat een mooi effectieve combi. Resultaat: BBS. Tot slot: Moest even wat aluin op de strot, want blijkbaar had ik daareven het mes te veel laten stuiteren. Zelfs de Proraso Gel kwam er aan te pas. Green Freeze en wat ASB van Mennen en weer klaar voor een rustig dagje. Wat een gezeur op de radio over stank van Paasvuren in de Randstad. Hier in Boekelo, zowat het episch centrum van de Paasvuren, op zaterdag in Duitsland en zondag hier in de buurt ruik ik niets. Er worden veel mensen in dit land langzaam gek! Eerst maar eens met oud en nieuw in de Randstad vuurwerk verbieden 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
CobraX Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 Datum: 2 April 2018 Voor: Proraso Sandalwood Pre-Shave Crème Scheerzeep: D.R. Harris Sandalwood Scheerkwast: Virginia Sheng Finest 2-Band Badger Scheermes: Mühle R41 (model 2013 met iKon Bulldog greep) Mesje: Perma-Sharp Super (nieuw mesje) Na: Afspoelen met koud water, aluinblok behandeling Net zoals bij de vorige scheerbeurt een nieuw Perma-Sharp Super mesje omdat ik erin geslaagd ben het vorige kwijt te spelen. Toch nog steeds mijn favoriete mesjes. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Zoethout Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 SvdD 20180402. J&T® model "Minimalistic" wengé / finest 2-band. Jabones by Luna "Azahar". Supply Single Edge V1.0 ("Classic" shave setting). Schick Chromium (9). Jan's Splash "Ylang-ylang/Patchouli/Orange". 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 Als je het over de top in zepen en cremes wil hebben met meerdere aparte zeer complexe geuren in het assortiment dan mogen we het Duitse Meissner daar zeker toe rekenen. Voordeel is dat de geuren die ik van deze Edele Zeep Kunstenaar bezit geheel verstoken blijven van de zoete tonen die mij niet kunnen bekoren en de Salty Sea Sage is daar een fraai voorbeeld van en ruikt naar zijn naam dus dat behoeft geen verdere toelichting. Zo ook niet het absolute kwaliteitsschuim wat de crème voortbrengt. Het oog viel op de Feather DX met het Kai mesje 5x en deze mocht de eerste gang weer verzorgen. De resterende werkzaamheden waren weer voor de Timeless 0,95 open kam met Smooth Topplaat met een Gillette Nacet mesje en opnieuw een fantastische scheerbeurt met deze combinatie. Drie keer achter elkaar met de Timeless Smooth met de Scalloped topplaat was het niet mogelijk dus op naar de vijf scheerbeurten. Om bij het water te blijven de Cool Water erbij gepakt. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 Hanskoning schreef 48 minuten geleden: Zo ook niet het absolute kwaliteitsschuim wat de crème voortbrengt. Meissner is ook hier geliefd maar voor mij vind ik de pasta's (of creme zoals jij het beschrijft) iets prettiger dan de vaste zepen zowel in geur ontwikkeling als schuim. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 Scheerbeurt van de Dag - maandag 02 april 2018 Krabber: Wolfman Razors - WR1 Mesje: Polsilver - Super Iridium Kwast: J&T - ChrisVM (Das - Finest) Scheerkom: Saponificio Varesino - Shaving Grail Bowl Scheerzeep: Scheermonnik - 1778 After-Shave: Saponificio Varesino - Mirto di Sardegna 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 Is dit de Geurilla Chris? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 Hanskoning schreef 6 minuten geleden: Is dit de Geurilla Chris? Schaamteloze selectie-fout in mijn SvdD generator! Aangepast 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tony Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 De vorige week liep anders dan ik verwacht had. Op maandag werd ik wakker met een vreemd gevoel in de onderbuik. Dit werd de dag daarop erger waarop ik op woensdag me on 10.30 bij de huisarts meldde. Vervolgens om 11.45 op de noodhulp van het ziekenhuis belandde en aan de eind van die dag mijn blindedarm kwijt was. Op de dag daarna verliet ik vervolgens weer het ziekenhuis, doe maar een beetje kalm aan was het advies. Volledige narcose doet vreemd dingen met je en ik heb me vandaag pas weer voor het eerst geschoren. Ik ben voor een paar dagen bij mijn (lat)relatie ingetrokken en had slechts een ongestropt mes ter beschikking en een kleine handstropje, 40 slagen en toch een prima scheerbeurt, viel reuze mee.Een echte foto 5 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 Jeetje Anthony, nou blij dat je nu van die pijn af bent. Sterkte met het herstel! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ator razor Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 Zo, da’s niet niks. Beterschap de komende tijd! Dit is dus jouw “nood-setje” met scheerspullen . Misschien een leuke item: wat neem je mee als je maar één ding van alles mag meenemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 Gelukkig weer oké doe maar even voorzichtig aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjebbe Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 Nou, beterschap Tony! Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 Beterschap Tony! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johnweggo Posted April 2, 2018 Share Posted April 2, 2018 Beterschap tony. Heb het zelf in januari gehad dus weet hoe het voelt. Sterkte ermee en hopen dat je snel weer alles kan. Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts