efsk Posted March 31, 2018 Share Posted March 31, 2018 Het waren toch andere tijden. Precies van wanneer deze tamelijk oude DVH verpakking is weet ik niet, op zn vroegst tweede helft jaren 50 gezien de genoemde vier eeuwen ervaring, maar de fabriek was nog stevig in handen van ene C.A. Woltman Elpers die zich duidelijk voor liet staan op het feit dat deze zeep a sinds 1554 gemaakt werd. Het velletje met extra informatie zit stevig op de zeep geplakt, iets waarvan ik niet weet of het de bedoeling was of dat het het gevolg is van 65 jaren in een doosje zitten. Feit is: als je heden ten dage adverteert met de handtekening van ene Piet Heijn houd je het als producent een minuut of tien vol voordat je je excuses de wereld in twittert. 9 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted March 31, 2018 Share Posted March 31, 2018 "De toegevoegde speciale voedingscreme houdt uw houd soepel en lenig" en "roomachtige schuim" en "onze hand erop van oudsher een kwaliteitsartikel" en "oudste zeepfabriek ter wereld" en "ervaring van 4 eeuwen" Kijk de goede reclames waren dus al lang geleden uitgevonden zo blijkt Jammer dat we heden ten dagen niet meer zoveel enthousiasme voor ons Hollands product kunnen opbrengen, hoewel Hollands de huidige eigenaren zitten als ik het wel heb in Engeland. Trouwens wel grappig die Piet Heijn en daar ik "de wereld draait door" en aanverwante programma's op de tillevisie gelukkig nooit zie ben ik niet zo gevoelig voor uitwissen van onze historie 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
HiFuMi Posted March 31, 2018 Share Posted March 31, 2018 ik moet zeggen dat ik DVH opnieuw een kans aan het geven ben en met ruim water is het beslist geen slechte zeep ook op een paar druppels glycerine reageert het eigenlijk heel goed als ik hem te droog op smeer trekt het als een gek 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted October 20, 2018 Author Share Posted October 20, 2018 Een vergelijk tussen de oude en de vernieuwde vergulde hand. Vernieuwd zou dan de verpakking moeten zijn, die adverteert met 20% extra inhoud maar vreemd genoeg gelijk gewicht als de oude verpakking aangeeft. Het vergelijk hier betreft niet de scheereigenschappen, ik heb de zepen namelijk niet gekocht. Laten we beginnen met de oude zeep: We zijn hier bakjes en een prijskaart, en wat wel leuk is van tegenwoordig is dat overal de kiloprijs bij staat. De oude verpakking met 75 gram DVH kost €1,61, oftewel €21,47 per kilo. Schakelen we over naar model nieuwe verpakking: Iets ander beeld, om aan te geven dat de verpakking 75 gram zegt maar ook vergulde hand had ik twee bakjes nodig. Kijken we echter op het prijskaartje staat daar 90 gram (dat zou kunnen kloppen, 90g is 20% meer dan 75g) voor €2,84. De kilo komen we uit op €31,56. De nieuwe verpakking heeft dus de zeep met 46,99% in prijs verhoogd, ruwweg anderhalf keer zo duur dus inene. Tot zover de berichtgeving. 5 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted October 20, 2018 Share Posted October 20, 2018 En wij die marketinglul nog uitlachen, zit nu van zijn bonus op Ibiza. 1 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhharsta Posted October 20, 2018 Share Posted October 20, 2018 Daar blijft ie dan hopelijk zitten, kan ie hier niet nog meer schade toebrengen aan onze scheercultuur. 2 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted October 26, 2018 Author Share Posted October 26, 2018 In overig nieuws heeft iemand de oude en nieuwe zepen gewogen, en wel alleen de puck. De oude woog 76.24 grm, de nieuwe 93,77 gram. De 20% meer op de verpakking van de nieuwe klopt dus aanzienlijk beter dan de inhoudsopgave van 75 gram. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyVG Posted October 28, 2018 Share Posted October 28, 2018 Hm ik heb deze niet maar als ik dit zo lees lijkt die extra 20% lijkt me eerder een straf dan een zegen. 1 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted November 24, 2018 Share Posted November 24, 2018 Gelukkig zijn er overal nog markten waar we nog de oude versie kunnen kopen, en bij de op=op kan je trouwens ook nog terecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 24, 2018 Share Posted November 24, 2018 efsk schreef op 20-10-2018 om 19:53: Iets ander beeld, om aan te geven dat de verpakking 75 gram zegt maar ook vergulde hand had ik twee bakjes nodig. Kijken we echter op het prijskaartje staat daar 90 gram (dat zou kunnen kloppen, 90g is 20% meer dan 75g) voor €2,84. De kilo komen we uit op €31,56. De nieuwe verpakking heeft dus de zeep met 46,99% in prijs verhoogd, ruwweg anderhalf keer zo duur dus inene. Tot zover de berichtgeving. Oude bakjes staan bij de appie nog voor +/- €1,70, de nieuwe zie ik overal voor €2,99 ?? Als die nieuwe prijs idd de nieuwe verkoop prijs is vind ik dat een (on)behoorlijke prijs verhoging. Gelukkig had appie van de zomer een aanbieding, 1 + 1 gratis, ik heb dus nog een bakje of 8 staan Dat alles duurder wordt is bekend. Maar deze vehoging in 1x (als dit klopt) is absurd, dan hadden ze jaren geleden ieder jaar de prijs iets moeten verhogen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted November 24, 2018 Share Posted November 24, 2018 Helemaal mee eens. Overigens, denk ik dat ze de verkoop vermindering wel bij DVH gaan merken, want de consument kan ook in deze range voor de veel goedkopere Nivea of Palmolive kiezen. Die minstens even goed zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 24, 2018 Share Posted November 24, 2018 8 december 2017 is Remark Groep, de producent van Vergulde Hand, over genomen Damier NV. Damier NV is een Belgische investeringsmaatschappij en die wil hun geïnvesteerde geld terug verdienen. Meestal word de Angelsaksische methode hiervoor gekozen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted November 24, 2018 Share Posted November 24, 2018 Overigens snap ik de weerstand niet van sommige tegen de zeep van Vergulde Hand, het is prima zeep om mee te scheren. Dat wil niet zeggen dat er geen beter zepen zijn. Als het de geur zou zijn is het begrijpelijk dat de Belgen het bedrijf hebben overgenomen. ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted November 24, 2018 Share Posted November 24, 2018 Dat verklaart een hoop van die prijsstijging. Maar dat van die 20% extra, dat is natuurlijk(en wie doet dat niet ?) de boel bekloten. Wat wel duidelijk is, dat het in Nederland wel een ‘dingetje’ is van goed of slecht, terwijl ze in Amerika vaak meer dan lovend zijn over deze zeep. Zelf vind ik het een ‘bruikbare’ zeep, mits je precies de juiste hoeveelheid water gebruikt. Zelf heb ik het af en toe ook, dat wanneer ik op links sta te scheren, dat het er op rechts al af staat te schiften. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pern Posted November 25, 2018 Share Posted November 25, 2018 Ik heb jaren DVH gebruikt tijdens maar ik heb ontdekt dat er veel betere zepen zijn. Arko hoort hier voor mij niet bij vanwege de geur. Ik ben wel een grote voorstander van Lea. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stoppel Posted November 30, 2018 Share Posted November 30, 2018 UnShaven schreef op 24-11-2018 om 21:58: Overigens snap ik de weerstand niet van sommige tegen de zeep van Vergulde Hand, het is prima zeep om mee te scheren. Dat wil niet zeggen dat er geen beter zepen zijn. Als het de geur zou zijn is het begrijpelijk dat de Belgen het bedrijf hebben overgenomen. ? Ik ben tich jaren geleden met deze zeep begonnen. Vele kuipjes gebruikt. De laatste jaren veel andere zeepjes/crèmes geprobeerd. Van 1 euro tot veel duurdere, toch vind de vergulde hand nog steeds een zeep die uitstekend opschuimt en ‘blijft staan’. Van het uitdrogen, in welke vorm dan ook, heb ik nooit iets gemerkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted December 1, 2018 Share Posted December 1, 2018 We zijn ook verwent hé, mijn opa kon in de winkel één soort scheerstick krijgen en dat was het, zijn hele leven lang Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted December 2, 2018 Share Posted December 2, 2018 Toch best wel raar, van alles en nog wat heb ik in het verleden gebruikt. Trumpers, T&H, DR Harris etc etc.... En dan kom ik toch weer met een ‘De Vergulde Hand Scheerstaaf’ thuis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tinboy Posted December 3, 2018 Share Posted December 3, 2018 In dat geval ben jij spek koper, DVH is een stuk goedkoper. Persoonlijk vind ik het niks en zit ik vast aan de duurdere zepen. Over smaak valt niet te twisten. En die van jou is in dit geval zeer gunstig geprijst. Zo kun je het ook bekijken ?. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted December 3, 2018 Share Posted December 3, 2018 Ik ben eigenlijk (op een aantal na) al gauw tevreden. Dure producten (SV,Harris,T&H,Toobs, etc) ruiken over het algemeen geweldig, maar bij de meeste dure merken is het ‘nieuwtje’ er ook af na 10x . Op de een of andere manier ga ik dan weer een tijdje DVH gebruiken ,Nivea, Palmolive, of zelfs een goedkoop Kruitvat zeepje uit nieuwsgierigheid kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
efsk Posted December 4, 2018 Author Share Posted December 4, 2018 Als je genoeg zepen hebt kan het effe duren voor je die tien keer hebt bereikt Robert. Ik denk niet dat ik dit jaar een zeep zo vaak gebruikt heb. Gaat dan ook nooit wat op bij mij, maar in ieder geval: ze blijven dus ook allemaal leuk. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted December 4, 2018 Share Posted December 4, 2018 Zelfs na 1000 keer blijven de genoemde zepen kwalitatief qua schuim en geur vele, vele malen beter als de Vergulde Hand en dat gaat mij gelukkig dus nooit vervelen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted December 4, 2018 Share Posted December 4, 2018 Ik bedoelde eigenlijk 10x achterelkaar. Dat verveeld voor mij, zelfs met een dure zeep. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 4, 2018 Share Posted December 4, 2018 Tabac verveeld zelfs na een maand nog niet. ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted December 4, 2018 Share Posted December 4, 2018 Vandaar de veelgebruikte rotatie! Fijn voor de afwisseling, fijn voor het drogen van de zeep! En hoewel we honderden bakjes in en uit het magazijn hebben zien gaan, is De Vergulde Hand nog nooit in mijn rotatie voorgekomen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts