Jump to content

SOTD: 30 September 2013 - 6 Oktober 2013

Shave and More

Recommended Posts

Shave of the Day - Maandag 30 september 2013

• Graudas kwast van Mühle
  • Edwin Jagger DE89 "Barley"
  • Astra Superior Platinum
  • Taylor of Old Bond Street - Lemon & Lime Shaving Cream
  • Nivea aftershave balsem

Vandaag geen problemen gehad met de Astra. Waarschijnlijk deugde mijn schuim gisteren gewoon niet, want vandaag gleed het mesje soepeltjes over mijn huid.

1. Chinese Gillette Tech met Iridium mesje
  2. Edwin Jagger BBB-kwast
  3. Palmolive Classic
  4. Aluin
  5. Adidas Pulse

Weer een lekkere scheerbeurt. Mijn scheergel uit een bus weer als preshave gebruikt. Dat gaat eigenlijk erg goed en hij ruikt ook lekker :D

gezicht gewassen,daarna bartex 13 snelscheercreme en even laten inwerken.

ondertussen de fritz bracht straight razor die ik van buffel heb overgenomen gestropt

wilkinson dassenharen kwast nat gemaakt en ingezeept met TOOBS sandelwood.

eerst de linkerwang en dan de linkerhals,daarna de rechterwang en hals en als laatste de kin.

na een beetje vochtig maken hier en daar nog even nascheren voor een superglad resultaat.

gezicht ingesmeerd mer clarins after balm en nog even een splass aftershave eveneens ook van clarins.

gr antonius

centerhttps://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn1/904644_519936094767881_6184754_o.jpg[/img]

Zoo, mijn shave deze morgen!

Setup:

6/8 R.Schäfer full hollow

Semogue SOC 2 Band Finest Badger

Mitchells Wool Fat

Speick Aftershave lotion (op aanraden van Constant Pieters)

Vanmorgen eerst het mes maar eens een keer of 30 over de strop gehaald zodat het mes weer mooi gebruikt kon worden.

De MWF is een lastige zeep om goed op te schuimen, maar met wat werk kan het een heel belonende zeep zijn.

Met een beetje moeite een hele mooie romige bak schuim gecreeerd.

Geur van de MWF is heeel neutraal, ook wel eens een keer fijn!

Netjes 3 passes geschoren zowel op de nek als het gezicht, is echt superglad geworden!

De Speick Aftershave Lotion is me aangeraden door Constant. Die had er hele goede ervaringen mee gehad, dus ik dacht...why not?!

En ik moet zeggen, i'm impressed!

De geur is niet overdreven, lekker fris en blijft niet al te superlang hangen. Voelt goed verzorgend aan. Erg fijn spul en niet duur!

Kortom: was weer lekker :D

Fijne avond!

De opstelling vandaag:

- Muhle silvertip

- Fattip Picollo

- Prep preshave

- TOBS Jeremyn Strt

- Floid Amber

Ik heb die Fattip geleend van mijn vader. Hij is onlangs ook begonnen met DE scheren maar hij heeft die Fattip als eerste krabbertje gekocht. Maar hij bleef klagen over matig scheer resultaat met dat krabbertje dus ik dacht, laat ik het eens proberen. Dan kan hij mijn R89 lenen.

Enfin go gezegd zo gedaan en ik snap nu wel waarom hij er niet mee overweg kon. Die Fattip is een serieus agressieve krabber, het mesje steekt flink uit en het geluid tijdens het scheren is bijna het zelfde als me straight. De feedback is geweldig, en je hoeft echt alleen maar het gewicht van de krabber zijn werk te laten doen.

Met als resultaat dat ik een super BBS shave met 0 nicks of cuts had. Dus ik denk dat ik deze maar hou!

Edwin Jagger DE89 Barley met Dorco mesje (4e keer gebruikt)

Turkse No:6

Florena

Aluin

Ik weet niet of het aan de Florena of aan het Dorco mesje lag, maar het mesje bleef twee keer steken wat een plekje opleverde wat is gaan bloeden. Een van de twee plekjes was zelfs met aluin niet te stelpen. De Florena is denk ik wel een echte wintercreme. Het is een soort omgekeerd menthol effect wat je gezicht opwarmd. Palmolive vind ik wel stukken beter, je hebt er minder van nodig, de geur staat me meer aan, ik houd meer van fris dan van kruidig en ik heb het idee dat het veel beter glijdt.

Mijn no:6 blijft erg fijn. De haren zijn stevig genoeg om mee te facelatheren, maar voelen tegelijk ook zacht aan. Na het scheren heb ik hem maar een keer goed schoongemaakt met shampoo en hairconditioner want er zat wel wat witte aanslag in de haren.

Old Spice die moet ik ook eens een keer aanschaffen, dat is pas een klassieker. Dan mijn SOTD:

- Een lange hete douche

- Prep Preshave

- Dovo Carré 6/8

- Muhle Silvertip

- BdF Esclusivo

- Proraso AS

- L'Occitane ASB

Van de week hadden we het 'eureka' moment mbt het scheren met een open mes, vandaag was er zo één. Geweldig glad, geen razor burn of bloed verlies. Top!

Van de week hadden we het 'eureka' moment mbt het scheren met een open mes, vandaag was er zo één. Geweldig glad, geen razor burn of bloed verlies. Top!

Goed bezig! Gefeliciteerd!

@ShaveandMore: wat zijn jouw bevindingen met de Tabula Rasa? Hoor daar erg veel goede verhalen over.

Shave of the Day - Dinsdag 1 oktober 2013

• Mühle Graudas
  • Edwin Jagger DE89 "Barley"
  • Astra Superior Platinum
  • Taylor of Old Bond Street - Sandalwood Shaving Cream
  • Nivea for Men aftershave balsem

Heerlijke geur, die Sandalwood van TOBS! :)

Ever-Ready 1924

Gem SS Ptfe

SOC Finest

Jabonman Mountain

Speick AS

Jabonman Mountain ASB

Aangenaam verrast door de prettige verzorging van de Jabonman Aftershave. Hopelijk gaat Manuel deze uitbrengen.

Heel slecht geslapen (dochter ziek vannacht), dus ik heb maar een milde krabber gepakt (en me alsnog gesneden :( )

Omega Pro 102 varkenshaar

Palmolive scheerstick

Feather Popular krabber (normaal scheer ik me met een Rocket HD500)

Personna Platinum Chrome mesje

De Vergulde Hand aluinblokje (haast nooit nodig, maar vandaag wel!)

Nivea Sensitive aftershave

Achteraf gezien had ik me misschien net zo goed met de Rocket kunnen scheren; die is wel agressiever, maar ook in twee scheergangen helemaal glad.

Heel herkenbaar, had dat twee nachten geleden.

Toen was ik 's morgens echt blij met Gillette Fusion....

vandaag:

Proraso preshave wit

BdF Raffinato

Vero kwast

EJ de 89l

Morris mesje, 2e keer

Goedkope aftershave waarvan het merk van het flesje is afgelazerd, dus geen idee....

Trekpleister talk

Gillette as gel sensitive.

Morris mesje presteerde voor de tweede keer net wat minder, maar totaal geen irritatie.

Ook geen atg gedaan, dat helpt natuurlijk ook mee. Acceptabel glad, maar niet Fusion glad. In ieder geval goed genoeg ;)

centerhttp://i.imgur.com/wKPtypT.jpg[/img]

Shaving Society

Vandaag weer eens een zeep uit het assortiment gepakt die ik al een poosje niet meer heb aangeraakt en eigenlijk gewoon veel meer aandacht verdiend. Dus bij deze!

Setup:

6/8 R. Schäfer full hollow straight

Vintage HardRight, reknotted met een TGN 2 Band Finest Badger XH

Barbiere Di Figaro Classico

Speick Aftershave Lotion

Gisteren het mes kleine 20x over de strop gehaald, vanmorgen nog een keer 20.

Die moet wel scherp zijn dacht ik zo

En ja, weer met een straight vandaag. Ik ben echt helemaal verliefd geworden op die dingen. Het gevoel van het mes, de skill die je nodig hebt zon ding goed te hanteren, het respect wat het mes afdwingt en vooral de scheerresultaten....ongeloofelijk.

Maar goed, vandaag de BdF Classico. Hele zachte zeep, met een heel ingetogen, licht citrus-achtig geurtje.

Opkloppen van deze zeep, gaat erg rap. Binnen no-time een over-kill aan schuim wat ik in mn kommetje had zitten, klein beetje zeep goes a long way zal maar zeggen.

Uiteraard weer HEERLIJK geschoren, 3 passes op het gezicht, 3 op de nek. Linkerhelft van mn nek iets minder glad dan de rechterkant, maar dat is nog een kwestie van techniek denk ik.

Geen wondjes, geen irritatie, echt helemaal niets. Aluin eroverheen gehaald, ging nergens af.

Toen de Speick lotion opgesmeerd, die de boel heerlijk verzorgt en ook nog eens een fijne lichte frisse geur achterlaat, die niet al te lang blijft hangen. Ideaal.

Was weer een fijne!

Fijne dag verder mensen!

Heel herkenbaar, had dat twee nachten geleden.

Toen was ik 's morgens echt blij met Gillette Fusion....

Eerlijk gezegd heb ik met mijn cassettemesjes (GII en Contour) meer kans om me te snijden dan met de Feather Popular. De scheerhoek van de cassettemesjes is agressiever dan van de Popular.

Hadden ze me maar wild gelaten, dacht ik toen ik mijn NTS Solingen mes voor de dag haalde. Nog even aarzelde ik, en dacht ik of het niet beter was om naar de safety te grijpen. Maar iets in me schreeuwde nee, als je nu opgeeft wordt het nooit wat!

Met de spanriem op mijn dijbeen probeerde ik mijn mes nog even te polijsten, iets waar ik van merkte dat ik er steeds beter in werd. Ondertussen begon het koud te worden, en besloot ik maar te stoppen met polijsten, het zal wel goed zijn, vertelde ik mezelf. Rustig liep ik naar de badkamer, om te douchen, eenmaal uit de douche gekomen, ging ik dan aan de slag. Warm water in mijn kommetje laten lopen, kwast erin, water eruit. En vervolgens met de kwast slaan, zodat hij water verliest, daarna maak ik mijn wool fat zeep tot een mooie lather. Na het inzepen begint het dan.

Het makkelijkste zijn de bakkebaarden dus daar begon ik dan maar, en opeens stond ik daar in paniek, met welke hand pak ik het mes nougeweer? Ach ik probeerde ik beide en besloot daarna te gebruiken wat het meest comfortabele was. Uiteindelijk kwam ik dan bij de snor aan, en hier brak de hel los, het ging niet goed. Het ging niet soepel het mes begon te trekken. En jawel hoor bloed. Aan beide kanten ging het prikken, bij de baard was het nu ook verkeken enkel sneetjes. Ik zeepte me nog eens in om het prikken te verzachten, spoelde het af met water. Zocht naar mijn aluin maar besefte me dat deze helemaal kapot was gegaan doordat er koud water in was blijven zitten. Haalde mijn schouders op, deed mijn Jermyn old street aftershave uitsmeren en hoopte maar dat het niet zou branden.

En toen besloot ik maar dit verhaaltje te schrijven met een prikkende pijn aan het gebied waar mijn snor zou moeten zijn, maar nu enkel sneetjes zitten.\

Ps de kwast die ik gebruikte was de moeite niet waard om te vermelden, het is een goedkoop omega kwastje dat ik voor 7 euro heb gekocht. Ik heb ook een mooie varkensharen Semonogue of hoe ze heette, maar deze heb ik nog nooit gebruikt.