Denko Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 Heel gevaarlijk topic voor de portemonnee, maar ik ga het toch proberen! Wij gaan dit jaar een kleine maand door Italië heen reizen en los van alle mooie dingen die je daar kan vinden om te zien/ruiken/proeven en meemaken zat ik ook te denken; wat kan je er nou leuk/goedkoop krijgen? Wat heb ik dus NIET nodig: - DE houder. Ik heb er 1, dat is zat. - Open scheermes, ik heb er 1, en dat is ook zat. - Slijpstenen, strops, stropdressing etc. Heb ik ook al liggen. - Aardewerk, scuttles/mokken etc heb ik niet nodig. - Borstels, heb ik ondertussen ook zat van. Sterker nog. Heb er deze week 4 besteld Wat zoek ik dan WEL: - ASB en AS - Scheercreme en Scheerzeep - andere ideen? Ik sta open voor suggesties. De kans is heel groot overigens dat ik het merendeel van de spullen 1 a 2x probeer en dan doorgeef aan vrienden/familie. Maar het is gelukkig op die manier een betaalbare hobby en ik maak er bergen mensen mee blij Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrisVanMeer Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 Een paar merken die ik je van harte kan aanbevelen: PannaCrema - 4 heerlijke Nuàvia zepen. Saponificio Varesino - 11 heerlijke zepen met bijbehorende ASB's. Saponificio Bignoli - 6 heerlijke (redelijk zachte) zepen, waarvan er 1 ongeparfumeerd is. Maar daarbij moet je "goedkoop" of vergeten en bedenken dat dat relatief is 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Denko Posted March 27, 2018 Author Share Posted March 27, 2018 ChrisVanMeer schreef 45 minuten geleden: Een paar merken die ik je van harte kan aanbevelen: PannaCrema - 4 heerlijke Nuàvia zepen. Saponificio Varesino - 11 heerlijke zepen met bijbehorende ASB's. Saponificio Bignoli - 6 heerlijke (redelijk zachte) zepen, waarvan er 1 ongeparfumeerd is. Maar daarbij moet je "goedkoop" of vergeten en bedenken dat dat relatief is Hehe, vergeleken met mijn andere opties is het gelukkig nog spotgoedkoop Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving-Fritz Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 Je laten scheren bij Boellis in Napels en dan neem je meteen een mooie scheerzeep mee! Ik ken alleen de Panama 1924 welke erg fijn is, maar wellicht hebben ze nog andere zepen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
DannyVG Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 Shaving-Fritz schreef 6 minuten geleden: Je laten scheren bij Boellis in Napels en dan neem je meteen een mooie scheerzeep mee! Ik ken alleen de Panama 1924 welke erg fijn is, maar wellicht hebben ze nog andere zepen. Hmm ja inderdaad en de zeep is super met een heerlijke amandelgeur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shaving-Fritz Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 Nog een echte optie: je laten scheren in Milaan bij de Acqua di Parma Boutique (ben bang dat dit wel aan de prijs is...) en iets moois meenemen van de Barbiere lijn. Persoonlijk vind ik de scheer crème en de aftershave balm erg fijn en prettig ruiken, al zijn de meningen hier soms over verdeeld. Helaas is het overpriced en vind ik de colognes veel te klassiek Italiaans (lees zwaar en kruidig) ruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 Dit is hier al eens ter sprake gekomen en zover ik het goed begrepen heb is er helaas bijna niets onderweg te vinden aan scheerzepen en cremes naast de standaard Proraso producten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
roland Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 Klopt, of je moet weten waar je moet zijn. Net zoals in Nederland... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 Slechts 5 pagina's verderop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Loei Posted March 27, 2018 Share Posted March 27, 2018 De grote 400ML flessen Floid en Proraso liggen daar gewoon in de schappen voor fijne prijzen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Denko Posted March 28, 2018 Author Share Posted March 28, 2018 Hanskoning schreef 17 uur geleden: Slechts 5 pagina's verderop. Oh, excuses, ik had wel een stukje doorgelezen, maar die heb ik gemist blijkbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted March 28, 2018 Share Posted March 28, 2018 Oooh dat bedoelde ik niet van die excuses, meer in de trant van de vraag wordt vaker gesteld en juist in Italië verwacht je veel zepen ed. te kunnen vinden maar degenen die er geweest zijn vinden over het algemeen vrij weinig dus het valt tegen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts