koenfucius Posted March 26, 2018 Posted March 26, 2018 Merkur 37C Wizamet Super Iridium Yaqi Tuxedo 24mm Cella Nivea sensitive Balsem Klaar om de week aan te vangen. Prettige dag 1
Ator razor Posted March 26, 2018 Posted March 26, 2018 Blackbird met gesloten kam en nieuwe Voskhod. 4
fireshrimp Posted March 26, 2018 Posted March 26, 2018 Merkur Progress (Polsilver) Semogue 2000 TFS Uncle Walter Wimmies scheerkom Speick AS Hema Sensitive ASB Het maandag opmaak zeepje. De Semogue mocht het weer doen, is wat weinig aan de beurt geweest, maar doet het weer prima. 1
Tjebbe Posted March 26, 2018 Posted March 26, 2018 RazoRock 400,Le Père Lucien, Savon de Barbier,Krect Spiral Curve,Voskhod (3),Kruidvat aluin,Pitralon Original.
Hanskoning Posted March 26, 2018 Posted March 26, 2018 @onno Ook een fraaie fotografische afbeelding Onno Ik blijf het prachhtig vinden om te zien al die mooie scherpe foto's waar je aan kan zien dat aan de compositie aandacht geschonken is. 1
onno Posted March 26, 2018 Posted March 26, 2018 Gewoon een iPhone klikkerdeklikje. Op de foto zag ik pas dat de kleuren overeen kwamen. Dus meer toeval dan...
Jerry9630 Posted March 26, 2018 Posted March 26, 2018 Merkur 34C met Dorco platinum mesje (2) AP Shave Co tuxedo MWF Aluin Nivea protect & care Prettige week iedereen!
Harkos Posted March 26, 2018 Posted March 26, 2018 Simpsons LE TSN 2013 P8 Phyl #195 Best Badger,BdF Distinto, Ikon X3, Lord Super stainless Classic 4e x, Pinaud-Clubman After shave lotion Original, The Shave Doctor Aftershave Cooling Gel. Kwast en zeep: Simpsons LE TSN 2013 P8 Phyl #195 Best Badger en BdF Distinto: Gezien ik wat sneller door de zepen wil, pak ik de laatste tijd wat zeep met een lepeltje uit de doos, druk dit in de kom of scuttle en klop dat op. Daarmee heb ik meteen een maat van de hoeveelheid zeep, die ik moet gebruiken voor een mooi romig schuim. Welnu vanmorgen met de Distinto was het feest. Heb zo'n klein espresso lepeltje en daarmee goed over de Distinto, tot het lepeltje met een mooi grote amandel zeep was gevuld. Dat onder in de warme scuttle gedrukt en kloppen maar met de Simpsons. Duurde even tot alle zeep veranderd was in een mooi, volvet, romig, fijnblazig, schuim, maar toen had ik ook wat. Het klotste over de rand van de scuttle. Volgende keer toch iets minder zeep gebruiken. Tja en die Distinto is lekker bloemig. Mesje en krabber: De Lord Super stainless Classic voor de 4e x gebruikt. Deze Lord hoef je verder niet achteraan, gewoon goed en zijn gang laten gaan. De Ikon X3 leeft er zelfs wat van op. Deze wat zielloze krabber gaf zelfs wat gevoel terug met dit mesje, wat het scheren doelgerichter maakt. Niet dat glibberige ik weet niet wat er nu gebeurd gevoel. 3 rondjes prima glad met een lekker huidgevoel. Resultaat: BBS. Tot slot: De Pinaud Original ruikt bij mij zo krachtig, dat ik er uren van blijf genieten en die past mooi over de Distinto. Dus lekker stevig geurtje. Opgepoetst met de The Shave Doctor kan ik er weer de hele dag tegen.
Hanskoning Posted March 26, 2018 Posted March 26, 2018 Ik heb twee mede forumleden voorzien van een sample van de "Wholy Kow Cuero Oscuro" en beiden gaven aan dat het opschuimen van deze zeep op problemen stuitte. Nu is dat ook één van de reden waarom ik nooit samples bestel, je kan je kwast er niet goed in ronddraaien en ook vaak is de geur wat zwakker. Zelf had ik de zeep nog niet gebruikt maar vanmorgen moest hij eraan geloven en ik was zeer benieuwd wat mijn bevindingen met deze zeep zouden zijn. Allereerst het positieve van deze zeep en dat is de geur, hierbij voert leer de boventoon met daaronder die van koffie en tabak en hij is zeer sterk en die blijft aanwezig tijdens de scheerbeurt. De geur moet je van houden maar ik vind hem geweldig. Dan het opschuimen en jawel dit vraagt zeker meer aandacht dan de meeste Amerikaanse zepen. Op gevoel denk je dat de borstel voldoende geladen is en dus naar de kom om op te kloppen maar daar kwam ik bedrogen uit want er ontstond een waterig schuim. En dat vond ik voor een zachte zeep verrassend waarna ik overging tot het flink bijladen van de kwast en vervolgens kreeg ik een goed vol schuim. Hiermee is het duidelijk dat je van een sample van deze zeep bijna geen goed schuim kan slaan want het was noodzaak om langer de kwast over de gehele oppervlak van zeep te halen. Het schuim heeft daarnaast ook de neiging om wat dun te worden als je het opgebracht heb en wat me bijna nooit overkomt maar voor de derde gang moest ik zeep bijladen omdat de borstel leeg was. De glijlaag, bescherming en verzorging zijn verders in orde. In de ingrediëntenlijst die op het deksel staat ontwaar je een leuke paradox men rept over plantaardige Stearic Acid en Beef Tallow, duidelijk hinken op twee gedachten lijkt mij. Zo na het eerste gebruik is mijn mening dat het een zeep is met een mooie complexe geur maar qua schuimkwaliteit zeker steekjes laat vallen. Wat wel absolute top is is de scheve Saba die vandaag met een Gillette Super Platinum IB 2x weer het maaiwerk verzorgde. Wat is me dit toch een fantastische krabber en dan blijkt dat met de al even geweldige Karl Engels er vroeger ook juweeltjes vervaardigd werden 3
Jan Zoethout Posted March 26, 2018 Posted March 26, 2018 SvdD 20180326. Yaqi model R1710. Extro "Shantala". Timeless titanium open kam 0.68 mm. Lord Cool (3). Cella after shave lotion. Prettige fougère geur, deze zeep ...
Ator razor Posted March 26, 2018 Posted March 26, 2018 Hanskoning schreef 5 uur geleden: Ik heb twee mede forumleden voorzien van een sample van de "Wholy Kow Cuero Oscuro" en beiden gaven aan dat het opschuimen van deze zeep op problemen stuitte........ Allereerst het positieve van deze zeep en dat is de geur, hierbij voert leer de boventoon met daaronder die van koffie en tabak en hij is zeer sterk en die blijft aanwezig tijdens de scheerbeurt. De geur moet je van houden maar ik vind hem geweldig.......................... Die geur is inderdaad heerlijk maar gebruik a.u.b. een aparte kwast voor deze zeep. Mijn borstel heeft nog vele scheerbeurten erna de geur afgegeven. Een roosjes-zeep met een zweem van leer/teer en tabak is geen denderende combi naar mijn mening. 1
Hanskoning Posted March 26, 2018 Posted March 26, 2018 Ator razor schreef 41 minuten geleden: Die geur is inderdaad heerlijk maar gebruik a.u.b. een aparte kwast voor deze zeep. Mijn borstel heeft nog vele scheerbeurten erna de geur afgegeven. Een roosjes-zeep met een zweem van leer/teer en tabak is geen denderende combi naar mijn mening. Ik heb gelukkig nog wel een paar borstels dus hij mag even uitwasemen Zeker opgelucht Gert nu blijkt dat het niet aan jouw opschuimkunsten ligt maar dat die Wholly Kaw zeep niet echt een toppertje blijkt te zijn.??
Ator razor Posted March 26, 2018 Posted March 26, 2018 Ahum ..... heb nooit getwijfeld aan mijn opschuim-kwaliteiten .....
Johnweggo Posted March 26, 2018 Posted March 26, 2018 26/03/18Muhle silvertip fibreSaponificio varesino grail Saponificio varesino 70th anniversary Muhle rvsAluin tobsWacker 6/8Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk 1
efsk Posted March 26, 2018 Posted March 26, 2018 @Hanskoning Inderdaad een geweldige, hangende geur de Cuero Oscuro. Alhier een liefhebber. Echter: van de 10 ofzo man die ik deze zeep heb laten ruiken waren er slechts twee die m konden waarderen. De rest werd er niet vrolijk van. 1
Hanskoning Posted March 26, 2018 Posted March 26, 2018 Blijlt wederom dat wij de kenners zijn Richard. 2 2
DannyVG Posted March 26, 2018 Posted March 26, 2018 Niks speciaals hier : masseto 24 mm silvertip Wolfman Guerilla Polsilver super iridium mesjeT Tobs sandalwood scheerzeep Tobs sandalwood asl Tobs sandalwood asb Maar : wel een goede scheerbeurt : 3 gangen : goed geschoren : klaar om 160 km enkele rit te rijden met de nodige files : die nemen we er graag bij : bovendien : het voelt goed, zeer goed en dit op een maandagmorgen : hoe deugdzaam kan zo een scheerbeurt wel zijn !!! 1
Kingjack Posted March 26, 2018 Posted March 26, 2018 Phoenix Starling SE Gem ptfe Maseto 24 mm finest Zeep V5.2 De Starling is echt geen knappert maar scheert voor mij zo geweldig goed dat ie nooit meer weggaat. In 3 rondjes uiterst glad en zonder enige vorm van irritatie. Versie 5.2 van het eigen zeepje is zo wel de definitieve, koud en met een frisse limoengeur op een basis van mandarijn. Best ok...... 5
efsk Posted March 26, 2018 Posted March 26, 2018 Maseto 24 mm extra dense finest, zebra TFS - Corte Sabauda Sonnal - metaal met wit dopje (t) Kai (1) Tunney aluin Het tamelijk korte rijtje ongenadige kutkrabbers die je niet meer wilt gebruiken is heden met éen uitgebreid. Alsof godvergeten Ichi the Killer huis heeft gehouden in de badkamer. 2 1
koenfucius Posted March 27, 2018 Author Posted March 27, 2018 Niet origineel, maar blijft voor mij een top-combinatie Merkur 37C Wizamet Super Iridium Yaqi Tuxedo 24mm Haslinger Schafmilch Nivea sensitive Balsem Nauwelijks inspanning vereist om een mooi, dik schuim te kloppen. Resultaat: DFS Een fijne dag! 1
Ator razor Posted March 27, 2018 Posted March 27, 2018 Blackbird met Voskhod. Ben de afgelopen weken door mijn verzameling zepen gegaan. Heb er veel te veel voor mijn doen. 4 1
Recommended Posts