Jump to content

Haslinger scheerzeep

Skoebidoe

Recommended Posts

Ik heb mijn oog laten vallen op Haslinger scheerzeep. In tegenstelling tot crèmes wordt deze zeep niet geleverd in een pot. Je krijgt gewoon een stuk zeep.

Misschien een domme vraag maar hoe laden jullie dan de kwast? Gewoon de blok zeep in je hand houden en de kwast er over wrijven? Of bestaan er potjes?

Gewoon in een leeg potje van een andere zeep, body cream of elk ander pot, je kan ze in een mok drukken, soepkom enzovoort.

Er zijn ook kleine houten en metalen kommetjes te koop, dus met enige fantasie kom je tot de oplossing:)

Trouwens anders een bezoek aan een kringloopwinkel daar staan vaak tientallen glazen, houten en porseleinen schaaltjes en kommetjes in allerlei maten, veel succes.

• I like it 1

Naast de adviezen van Hans is de Ikea een geliefde leverancier onder de natscheerders. De Grundtal-bakjes, rond met een magneet op de onderzijde, zijn ideaal voor zepen. Plak het zeepetiket erbovenop en je onthoudt ook nog wat wat is.

Wat je verder met de magneet doet moet je zelf weten, het ding heeft, voor zover ik tot nogtoe waarneem, geen nadelig effect op de zeep. Geen voordelig effect ook trouwens.

• I like it 2

• 1 month later...
  • 4 weeks later...
kalekop123 schreef op 28-5-2018 om 16:12:

Hebben ze deze grundtal bakjes nog? kan ze namelijk niet gevonden krijgen op de website?

Afgelopen zondag geweest (IKEA Heerlen), zijn uit het assortiment en op de site staan ze ook niet meer.

efsk schreef op ‎23‎-‎3‎-‎2018 om 15:07:

Naast de adviezen van Hans is de Ikea een geliefde leverancier onder de natscheerders. De Grundtal-bakjes, rond met een magneet op de onderzijde, zijn ideaal voor zepen. Plak het zeepetiket erbovenop en je onthoudt ook nog wat wat is.

Wat je verder met de magneet doet moet je zelf weten, het ding heeft, voor zover ik tot nogtoe waarneem, geen nadelig effect op de zeep. Geen voordelig effect ook trouwens.

Die laat ik zitten zodat ze aan de binnenkant van de deurtjes van mijn stalen, eveneens IKEA, badkamerkastjes kunnen plakken. Daar zit dan weer geen zeep in trouwens maar de mesjes 'onder handen'.

Kazuya17 schreef 2 uur geleden:

Afgelopen zondag geweest (IKEA Heerlen), zijn uit het assortiment en op de site staan ze ook niet meer.

Dank je, dan hoef ik daarvoor niet meer op pad naar de Ikea, toch wel jammer 

• 2 months later...

Twee alternatieven hier (zonder deksel) zijn een porseleinen bakje om knoflook fijn te wrijven, zitten kleine puntjes op waardoor de zeep perfect blijft liggen, en kleine rvs diervoedingsbakjes met antisliprubber onder.  Kost allemaal niet veel.