Jump to content

Houdbaarheid after shave

Skoebidoe

Recommended Posts

Ik heb een flesje Floid besteld. Als de geur me bevalt zou ik meteen een aantal grotere flessen bestellen.

Ik vraag me echter af of dit een goed idee is m.b.t. houdbaarheid? Wijzigt de geur door lang ongeopend in een kast te staan? Of doet dit er niet toe?

Skoebidoe schreef 1 uur geleden:

Ik heb een flesje Floid besteld. Als de geur me bevalt zou ik meteen een aantal grotere flessen bestellen.

Ik vraag me echter af of dit een goed idee is m.b.t. houdbaarheid? Wijzigt de geur door lang ongeopend in een kast te staan? Of doet dit er niet toe?

nee dat verandert niet, heb hier meer als 10 liter floid allerhande staan en die blijven goed

Was een voorzichtige schatting, zag op het schap zes rijen naast elkaar en ik vermoed vier diep maar het kan net zo goed vijf of zes diep zijn, ik zie niet zo best meer namelijk en met de zenuwverbranding van de rug facetten net achter de rug mag ik niet reiken ¬¬

• I like it 2

Ik heb een open fles Floid gekocht en die geur was anders dan de nieuwe die ik had. Er klopte iets niet. De aangebroken fles die ik laatst bij Paul heb gekocht bleek dezelfde achtergrondgeur te hebben. Nu had ik bij het wijn maken al een scherpe neus voor een bepaald geurspectrum. Heb beide aftershaves door de gootsteen gespoeld. 

Ik ben van mening dat een aangebroken fles,  blootgesteld aan licht, warmte en lucht, wel een andere geur kan krijgen. 

Nu is het zo dat bij de wijnmakers opleidingen ik bepaalde fouten in de wijn kon ruiken terwijl anderen dat niet konden en vice versa.