Jump to content

Recommended Posts

Posted

Geen fijne timing als de formule 1 dan om 7 uur begint. ... Wil de start niet missen, maar hoef zo vroeg ook niet al het commentaar vooraf, laat staan dat je zelfs voor het voorprogramma nog een uur te vroeg bent.

 

Maar, het was 07:00 oude tijd, dus is het 08:00 nieuwe tijd? Want we missen een uur?

 

 

Posted
Barbiere di Figaro schreef 2 uur geleden:

Geen fijne timing als de formule 1 dan om 7 uur begint. ... Wil de start niet missen, maar hoef zo vroeg ook niet al het commentaar vooraf, laat staan dat je zelfs voor het voorprogramma nog een uur te vroeg bent.

 

Maar, het was 07:00 oude tijd, dus is het 08:00 nieuwe tijd? Want we missen een uur?

 

Barbiere di Figaro schreef 2 uur geleden:

 

voorbeschouwing begint om 6 uur en de race om 7.10 uur, allebei nieuwe tijd.

voorjaar=klok voorruit

 

Posted

Ik durf de stelling aan dat zomertijd volkomen kut is en afgeschaft dient te worden. Terstond, ook nog.

  • I like it 1
Posted
efsk schreef 8 uur geleden:

Ik durf de stelling aan dat zomertijd volkomen kut is en afgeschaft dient te worden. Terstond, ook nog.

+1

Posted
Hanskoning schreef 15 uur geleden:

Hoogstens irritant dat gedoe, altijd helemaal uit mijn ritme>:(

 

efsk schreef 9 uur geleden:

Ik durf de stelling aan dat zomertijd volkomen kut is en afgeschaft dient te worden. Terstond, ook nog.

 

Samen een referendum opzetten Richard?

Posted
efsk schreef 26 minuten geleden:

kan nog net, ik ben voor.

 

 

 

ik ook gewoon 1 tijd aanhouden al die rompslomp

Posted
Rene_Z schreef 52 minuten geleden:

Mee eens, maar dan wel de zomertijd

 

Gelet op het uurtje langer licht in de zomermaanden ben ik dit met je eens.

  • I like it 1
Posted

Fout. Dat gaat namelijk ten koste van daglicht in de winter, precies waar we het allemaal hard nodig hebben. Er is een reden dat de winterdepressie bestaat.

Dus gewoon UTC+1. UTC+2 blijft maar lekker in Oekraïne.

Posted
efsk schreef 16 uur geleden:

Ik durf de stelling aan dat zomertijd volkomen kut is en afgeschaft dient te worden. Terstond, ook nog.

 

wij vinden het ook onzin maar hebben er verder weinig last meer van gezien we niet meer hoeven te werken (en ik blijf dus lekker hetzelfde opstaan en slapen gaan).

Posted
roland schreef 9 minuten geleden:

Het aantal uren daglicht veranderd toch niet door zomer/winter tijd?

 

correct. het "tijdsvenster" waarbinnen dit daglicht valt verschuift. nu valt het venster in de winter precies goed en met wintertijd in de zomer niet verkeerd. Ergo: houdt de wintertijd aan. Dat is sowieso de tijd, de aanpassing die ooit is ingevoerd is de zomertijd. Zijn we ook van dat Keizer Wilhelm II reliek af.

Posted

Volgens mij schrijf ik dat nergens. Wat ik zeg is dat als we de zomertijd voltijds in gaan voeren het in de winter om 15:30 donker is. En dát lijkt me nou precies geen goed idee.

Posted

Voor mij mag je het ook afschaffen. 

Dacht overigens dat in het begin van vorige eeuw een Engelsman en ietsje later “een zekere bekende Duitser” met “onze” tijd heeft gerommeld. Althans volgens mijn opa die me dat destijds eens verteld heeft. 

Posted
Volgens mij schrijf ik dat nergens. Wat ik zeg is dat als we de zomertijd voltijds in gaan voeren het in de winter om 15:30 donker is. En dát lijkt me nou precies geen goed idee.
Volgens mij klopt je redenatie niet. Als het nu met wintertijd 16.00 donker is, is het met zomertijd 17.00 donker. En dat lijkt mij een heel goed idee.
Posted
Ator razor schreef 9 uur geleden:

Voor mij mag je het ook afschaffen. 

Dacht overigens dat in het begin van vorige eeuw een Engelsman en ietsje later “een zekere bekende Duitser” met “onze” tijd heeft gerommeld. Althans volgens mijn opa die me dat destijds eens verteld heeft. 

 

Kijk dan komt mijn tweede hobby nog eens van pas.:)

 

De zomertijd werd geïntroduceerd in 1916 in Duitsland zoals Richard al memoreerde door de krijgszuchtige Keizer Wilhem II. De Duitse invoer van grondstoffen was over de zee afgesloten door de Britse Marine en de Duitse Hochseeflotte was niet sterk genoeg om deze blokkade te doorbreken dus er ontstond een schreeuwend tekort aan grondstoffen. Om de oorlogsindustrie draaiende te houden -die veel brandstof nodig had- diende men spaarzaam met de beschikbare middelen om te gaan. Dus kwam men op het idee om de zomertijd in te voeren om zo brandstof te besparen.

 

Trouwens door die blokkade ging men over op de totale onderzeeboot oorlog en door het torpederen van twee Amerikaanse burger lijnschepen besloot de VS te gaan participeren in de oorlog en dat was het begin van het einde voor Duitsland.

Posted
Hanskoning schreef 19 minuten geleden:

 

Kijk dan komt mijn tweede hobby nog eens van pas.:)

 

De zomertijd werd geïntroduceerd in 2016 in Duitsland

 

2016 Toen pas :)

  • Haha 1
Posted
Rene_Z schreef 7 uur geleden:
efsk schreef 13 uur geleden:
Volgens mij schrijf ik dat nergens. Wat ik zeg is dat als we de zomertijd voltijds in gaan voeren het in de winter om 15:30 donker is. En dát lijkt me nou precies geen goed idee.

Volgens mij klopt je redenatie niet. Als het nu met wintertijd 16.00 donker is, is het met zomertijd 17.00 donker. En dat lijkt mij een heel goed idee.

A, ja, natuurlijk, daar heb je gelijk. Echter: als het nu met wintertijd eerst om 8 uur licht wordt, etc. Hoe je het wendt of keert: in de winter gaat het ten koste van.

  • I like it 1

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.