Jump to content

Recommended Posts

Posted

Merkur Futur (Voshkod)

J&T Muhle appel varken

TFS Uncle Walter

Wimmies scheerkom

Speick AS

Hema Sensitive ASB

De maandagochtend scheerbeurt, het opmaakzeepje en de opmaak AS. Het varkentje deed het prima en de laatste beurt met de Voshkod. Geen klagen, gewoon een lekkere scheerbeurt en een heerlijk zacht velletje als resultaat.

• I like it 1
Posted

PAA Alpha Ecliptic met Personna lab blue mesje (1)
Semogue 830
Mickey Lee Soapworks the Kraken
Aluin
Brut original
L’Oréal balm

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted

SvdD 20180319.

dtcFD8o.jpg

J&T® noten / APShaveCo syntheet STF 26 mm.
Ach Brito Lavanda scheercrème.
Vintage 7 O'Clock NEW / custom greep.
Hema mesje (6).
Ach Brito Lavanda EdC.

Posted

Mühle Silvertip 3 band,
Baume.be,
Maggard Slant met MR7 RVS steel,
Rapira Platinum Lux 6e x,
Bay Rum Harkos® AS,
Bay Rum Harkos® ASB.

Kwast en zeep:
Mühle Silvertip 3 band en Baume.be:
Niet iedereen is vriendjes met de Baume.be harde zeep. Ik ook niet echt heel erg. Toch is het geen slechte zeep. Kost alleen wat meer aandacht om er een bruikbaar schuim van te kloppen. Nou kosten betere zepen ook iets meer en is onze verwachting door die heerlijk geurende schuimbommen hoog opgeschroefd. Echter 125 gr zeep voor €12,00 is een nette prijs. Voor een stukje zeep best aardig veel, maar ja ik heb ze veel duurder, die minder verzorgen en daar ligt de kracht van deze Baume.be. Om me zelf wat te tergen de Mühle silvertip, wat slappe das, gepakt om de Baume mee op te schuimen. Nou even volhouden tijdens het laden, nog een klein stukje zeep onder in de warme scuttle, aandachtig kloppen en voorzichtig bij druppelen, genereerde een volle scuttle mooi schuim. Niet dat super romige fijnblazige, type Bulgaarse yoghurt, maar wel mooi genoeg om een goed beschermde scheerbeurt te doen. Tja en als je dan een gevoelige huid hebt, schijnt dit het goede spul te zijn. Dat kan ik niet uit eigen ervaring beamen, maar dat de harde zeep niet verkeerd is, als je even aandacht schenkt, wel.
Mesje en krabber:
De Rapira Platinum Lux voor de 6e x gebruikt.
Alweer de zesde keer voor dit mesje, dat net zo goed voelt als nieuw uit het wikkeltje. De Maggard slant gebruikt vanmorgen en dat is weer een prima combi. Voelt deze krabber soms wat zielloos, met de Rapira dus absoluut niet. Mooie zachte feedback, waardoor de kop moeiteloos de juiste hoek houdt en ik in 3 rondes perfect glad geschoren ben.
Resultaat: BBS.
Tot slot: Door de groeiende keus aan watertjes en smeerseltjes blijft mijn eigen Bay Rum wat vaker in de kast, maar na de Baume is het weer een prettige geurige afwerking.

• I like it 2
Posted

Maandag opmaakdag dus de AOS Eucalyptus en de Lea sensitive aftershave mochten het werk doen.

Vandaag de laatste scheerbeurt met de Timeless 0,68 open kam onderplaat welke ik van Jan Zoethout te leen had gekregen gedaan met de Smooth topplaat. Weer een geweldige scheerbeurt en de topplaat maakt echt verschil want het comfort is hoger als met de Scaloped plaat.

En nu sta ik dus in dubio is het alleen de onderplaat die ik combi neer met de reeds hier aanwezige scaloped plaat of ga ik voor een onderplaat en smooth bovenplaat. Keuze kan ik nog even uitstellen omdat eerst nog de 0,95 onderplaat met een smooth bovenplaat getest moet worden.

Mooi glad en Jan nogmaals bedankt voor het uitlenen.

image.jpeg

• I like it 4
Posted
koenfucius schreef 6 uur geleden:

Merkur 37C

Wizamet Super Iridium

Virginia Sheng Finest 2-Band Badger

Pannacrema Nuavia Blu

Nivea Sensitive ASB

Een fijne dag!

Leuke scheerkwast, maar ik ben misschien niet geheel onpartijdig. :P

Harkos schreef 5 uur geleden:

Mühle Silvertip 3 band,
Baume.be,
Bay Rum Harkos® AS,
Bay Rum Harkos® ASB.

Kwast en zeep:
Niet iedereen is vriendjes met de Baume.be harde zeep. Ik ook niet echt heel erg. Toch is het geen slechte zeep. Kost alleen wat meer aandacht om er een bruikbaar schuim van te kloppen. Nou kosten betere zepen ook iets meer en is onze verwachting door die heerlijk geurende schuimbommen hoog opgeschroefd. Echter 125 gr zeep voor €12,00 is een nette prijs. Voor een stukje zeep best aardig veel, maar ja ik heb ze veel duurder, die minder verzorgen en daar ligt de kracht van deze Baume.be. Om me zelf wat te tergen de Mühle silvertip, wat slappe das, gepakt om de Baume mee op te schuimen. Nou even volhouden tijdens het laden, nog een klein stukje zeep onder in de warme scuttle, aandachtig kloppen en voorzichtig bij druppelen, genereerde een volle scuttle mooi schuim. Niet dat super romige fijnblazige, type Bulgaarse yoghurt, maar wel mooi genoeg om een goed beschermde scheerbeurt te doen. Tja en als je dan een gevoelige huid hebt, schijnt dit het goede spul te zijn. Dat kan ik niet uit eigen ervaring beamen, maar dat de harde zeep niet verkeerd is, als je even aandacht schenkt, wel.
Mesje en krabber:
Alweer de zesde keer voor dit mesje, dat net zo goed voelt als nieuw uit het wikkeltje. De Maggard slant gebruikt vanmorgen en dat is weer een prima combi. Voelt deze krabber soms wat zielloos, met de Rapira dus absoluut niet. Mooie zachte feedback, waardoor de kop moeiteloos de juiste hoek houdt en ik in 3 rondes perfect glad geschoren ben.
Tot slot: Door de groeiende keus aan watertjes en smeerseltjes blijft mijn eigen Bay Rum wat vaker in de kast, maar na de Baume is het weer een prettige geurige afwerking.

Heb al vaker gelezen dat de Baume scheercrème een stuk beter presteert dan de harde scheerzeep versie.

Hanskoning schreef 2 uur geleden:

Maandag opmaakdag dus de AOS Eucalyptus en de Lea sensitive aftershave mochten het werk doen.

Vandaag de laatste scheerbeurt met de Timeless 0,68 open kam onderplaat welke ik van Jan Zoethout te leen had gekregen gedaan met de Smooth topplaat. Weer een geweldige scheerbeurt en de topplaat maakt echt verschil want het comfort is hoger als met de Scaloped plaat.

En nu sta ik dus in dubio is het alleen de onderplaat die ik combi neer met de reeds hier aanwezige scaloped plaat of ga ik voor een onderplaat en smooth bovenplaat. Keuze kan ik nog even uitstellen omdat eerst nog de 0,95 onderplaat met een smooth bovenplaat getest moet worden.

Mooi glad en Jan nogmaals bedankt voor het uitlenen.

image.jpeg

Maandag opmaakdag, dinsdag aankoopdag? :P

• I like it 1
  • Haha 1
Posted

Declaration Grooming Washington B3 Nebula

Meißner-Tremonia - Salty Sea Sage

RRW (s)

Wyzamet - Super Iridium (3, weg)

Tunney aluin

De heden binnengekomen, dankzij bemiddeling van @ChrisVanMeer verkregen, Declaration kwast mocht het meteen proberen op mijn driedagenbaard. Doordat het forum er niet was vrijdag eerst zaterdag de svdd genoteerd en hup je bent van slag. Fijn kwassie, de Washingtons hebben een 24mm extra dichte knot en deze combineert zacht met goeie backbone. Geen enkele prik, wat de Shavemac D01 en de 26mm Brad Sears M&F wel hadden in het begin, maar wel schuimvretend, net als die twee. Niet erg, kwestie van lekker laden, misschien gaat er nog eens wat op. Vooralsnog blij met deze aankoop.

De krabber is een geinig lichtgewicht plastic dingetje wat ik dankzij een tip van @merwtje op de kop wist te tikken, en scheert reteagressief. Ook reteglad, maar dat voel je wel :)

Posted

Mulcuto plastic
Kai
Simpson Tulip 2
Tabula rasa - steampunk

Ook hier een stukkie plastic gebruikt om de baard te reduceren tot niets. Dit in combinatie met de zeer fijne kwast van Simpson was het een genot om schuim te maken en te verwijderen.
Glad is het resultaat.

31cd7fa872d79a4cf566b4b6371b5403.jpg

• I like it 1
Posted
efsk schreef 16 minuten geleden:

Vooralsnog blij met deze aankoop.

Goed om te horen Richard!

En je weet het, mocht je hem zat zijn mag hij hier naartoe naar zijn twee broertjes :P 

• Haha 1
Posted
Harkos schreef 12 uur geleden:

Mühle Silvertip 3 band,
Baume.be,
Bay Rum Harkos® AS,
Bay Rum Harkos® ASB.

Kwast en zeep:
Mesje en krabber:

ik hou wel van baume.be en dit zowel van de crème als de asb. De harde zeep kan me heel wat minder bekoren maar het schijnt dat je na voldoende arbeid er inderdaad wel een deftig schuimpje kan mee slaan met weliswaar goede scheereigenschappen.  Alleen die voldoende arbeid : nee geef mij maar de crème. Ook de pre shave is zeker niet slecht en aan te bevelen bij koude dagen voor mensen die hiervan last hebben.

• I like it 1
Posted
ik hou wel van baume.be en dit zowel van de crème als de asb. De harde zeep kan me heel wat minder bekoren maar het schijnt dat je na voldoende arbeid er inderdaad wel een deftig schuimpje kan mee slaan met weliswaar goede scheereigenschappen.  Alleen die voldoende arbeid : nee geef mij maar de crème. Ook de pre shave is zeker niet slecht en aan te bevelen bij koude dagen voor mensen die hiervan last hebben.
Als je zo veel tijd hebt, dan ik, heb je tijd genoeg harde Baume zeep op te schuimen.
  • I like it 1
  • Haha 2
Posted

Merkur 37C

Wizamet Super Iridium

Virginia Sheng Finest 2-Band Badger

Tabac

Nivea Sensitive ASB

Tweede maal met deze nieuwe kwast (ontdekt door aanbevelingen hier op het forum, net zoals al eerder de Yaqi).  Erg fijn.  Samen met de altijd goeie Merkur slant en mijn voorkeursmesje, een erg goeie scheerbeurt.

prettige dag!

• I like it 2
Posted

Mühle R89 met Kai mesje (3)
Semogue 2000
Antiga barbearia de bairro
Aluin
Brut original
L’Oréal balm

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted

RazoRock 400,
Lea Classic,
RazoRock Mamba,
Feather (3),
Kruidvat aluin,
Kruidvat Dag- en Nachtcrème Tea Tree.

Posted

Hadden we het laatst hier over die scheerbeurt die om onverklaarbare reden helemaal de mist ingaat, hetkomt gelukkig ook andersom voor.

Ik heb van mijn jonge bling bling vriend zijn Valencia Slant terleen ontvangen en zoals de Professor in scheve en torsie zaken beschreef was dit één van de efficiëntste slants. De eerste keer dat ik deze slant leende was van onze Professor en ik vond hem toen te diep en te oncomfortabel uitscheren. Maar door de vele efficiëntere krabberd die  ik inde laatste jaren heb mogen gebruiken is mijn scheertechniek veranderd. Hiervoor heb ik bijna mijn gehele scheerleven met een Merkur 37 en 39 C en de Progress gedaan en in de laatste drie jaar toch nog een betere techniek aangeleerd, Het bewijs je bent nooit te oud om te leren9_9

Daarom was daar de nieuwsgierigheid hoe ik nu de Valencia zou beleven en wat blijkt tegen de verwachting in een meer dan fantastische scheerbeurt met de Valencia. Strakglad geen spoor van irritatie dus een ronduit comfortabele scheerbeurt.

Nu maakt één zwaluw nog geen zomer dus morgen bezien hoe het dan gaat voordat de loftrompet van stal gehaald wordt.

Doet me denken aan een recente opmerking van mijn jonge bling bling vriend toen hij een post plaatste bij een forum lid die de nieuwe krabbers bewierookte en waar ik hem gelijk in moet geven toen hij zei dat er heel veel vintage krabbers te vinden zijn die minimaal even goed en even comfrotabel scheren als nieuwe. 

Wat is het toch een wijze jongeman:)

image.jpeg

• I like it 2
Posted
Scheermes Iwasaki no stamp
Mesje Open mes
Aantal keren gebruikt 2
Scheerkwast J&T tweeband Das
Scheerzeep Barrister & Mann glissant Lime, Lavander and Cedarwood
After shave  Arran Aromatics Driftwood ASB

Rauwe scheerbeurt. Dit blijft een lastig mes om een comfortabele snede op te krijgen. Gek genoeg wel BBS zonder een rauw gevoel. 

Posted

Plisson Fibre,
Chiseled Face Cryogen,
Gillette Tech,
Rapira Platinum Lux 7e x,
Kremlon IJs eau de cologne,
Mennen Beaume Apaisant ASB.

Kwast en zeep:
Plisson Fibre en Chiseled Face Cryogen:
Ofschoon de buitentemperatuur nog niet lonkt met hoge waardes, was enige afkoeling voor het verdringen van een duffe kop vanmorgen aanleiding m eens goed fris bezig te gaan. De Cryogen is hiervoor een uitgelezen zeep. Pure tot tranen toe dwingende frisheid. Dit zeepje heeft een prima consistentie voor de Plisson Fibre. Lekker opgeklopt met koud water en klaar voor de shock.
Mesje en krabber:
De Rapira Platinum Lux voor de 7e x gebruikt.
Het mesje flitste door de onderkoelde baardharen. Deed zijn werk weer uitmuntend. Simpel Gillette krabbertje, de Tech, vormde een goede combi en betrouwbaar gereedschap. In 3 rondjes glad. Nog wat stoppel op de strot. Deze omdat ik toch inmiddels helder was nog even gemaaid met de Feather AC SS. Glad!
Tot slot: Kremlon erover en uiteindelijk wat Mennen ASB om de huid weer op te knappen.

Posted

Merkur Progress
Polsilver Super Iridium 1*
Yaqi Tuxedo 26mm
Dr Harris Windsor scheerzeep
Pinaud Clubman Original ASL
Weer lekker fris en glad..!

Posted

Apollo slant
Kai
Yagi 28 mm syntheet
Tobs - peppermint

Het laatste restje van de Tobs zorgde voor een heerlijke frisse schuimlaag waar vervolgens de Apollo wel raad mee wist.
Na 3 rondjes heel comfortabel glad.

ca8ac29a2d694289afa6917c7775d7e6.jpg

Posted

Scheerbeurt van de Dag - dinsdag 20 maart 2018

SOTD_20180320

• Krabber: Wolfman Razors - Guerrilla 316L
  • Mesje: Kai
  • Kwast: Declaration Grooming - 27mm Theodore Blood of Kings LE B3 (Das - Select)
  • Scheerkom: Saponificio Varesino - Shaving Grail Bowl
  • Scheerzeep: Scheermonnik - Delfts Wit

Blijft toch een heerlijke zeep van onze eigen @Scheermonnik !

• I like it 1