koenfucius Posted March 17, 2018 Share Posted March 17, 2018 Als het werkte voor Cleopatra, zal het ook wel werken voor ondergetekende, zeker? Recent geïntrigeerd geraakt toen ik zag dat er toch wel wat zeepjes waren met ezelinnenmelk. Nu is de Haslinger Schafmilch een van mijn favorieten, dus het leek mij wel iets om te proberen wat het verschil zou zijn tussen ezelinnen- en schapenmelk. Vandaar Lainess savon du barbier miel (een samenwerking met Le Père Lucien) en Le Pt’i Meusien besteld. Ik heb beide zepen 2x gebruikt, dus nog niet meer dan een eerste indruk. Ik ben begonnen met de Lainess. Aanvankelijk erg ontgoocheld. Dit wordt aangekondigd als honing, maar ik ruik vooral caramel, misschien zelfs een toets peperkoek. De bruine kleur versterkt de caramel-indruk nog. Bovendien lijkt dit wel een crème in plaats van een zeep, erg zacht. Ook de verpakking is niet ideaal – waarom zijn de plastiek potjes niet een klein beetje groter, zoals bij Proraso, zodat je deftig je kwast kan laden? Schuimt makkelijk op. Anders wel een goeie scheerbeurt en goed gevoel achteraf. Ik laat dit zeepje dan 2 dagen rusten zonder deksel, in de hoop dat het iets uitdroogt. Ondertussen gebruik ik de Pt’i Meusien. Dit is wel origineel verpakt in een houten doosje, zoiets als een kleiner en hoger camembert-doosje. Het laden moet wel in een ander potje. Dit is wel een harde zeep. Geur heeft iets lavendel-achtig. Volgens de ingrediënten onder meer wijnranken(?) en honing. Het doosje vermeldt ook Bach bloemen – ik vermoed dat dit het parfum is. Schuimt heel makkelijk op, nog gemakkelijker dan de Lainess. Wel heel luchtig schuim, ik heb het graag iets dikker en romiger. Aangename geur, maar blijft niet hangen. Niet slecht, maar gelet op de hoge prijs toch niet echt iets dat ik opnieuw zou kopen. Niets dat er echt bovenuit steekt. Tweede beurt met de Lainess bevalt verrassend genoeg wel – misschien is het gewenning maar het geurtje heeft toch wel iets. Alweer vlot schuimend. Geeft ook iets meer bescherming dan de Pt’i Meusien. De rest van de dag keert af en toe een vleugje van de zoete toets terug. Misschien toch geen miskoop. Is wel duur; op dit moment zou ik zeggen dat ik deze zeep opmaak, maar niet opnieuw aankoop. Nu heb ik ondertussen al 2 toekomstige mogelijke kandidaten gevonden https://www.slow-cosmetique.com/visage/rasage-et-apres-rasage/produits-de-rasage/savon-a-barbe-30-lait-d-anesse-bio.html https://www.savon-et-cosmetique-au-lait-d-anesse.com/savons-au-lait-d-anesse/savons-a-barbe/savon-a-barbe-30-de-lait-d-anesse.html Maar goed, voorlopig koopstop – eerst wat zepen opmaken, en misschien eerst nog wat andere types zepen verkennen . 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts