Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ben al even lid, maar nog nooit gedaan aan voorstellen (shame on me). Hierbij alsnog.......

ben 51 jaar, rij motor en woon in de omgeving van Alkmaar. Ik scheer me nu al een jaar of vier met DE mesjes. Na een aantal omzwervingen ben ik uiteindelijk aangekomen op een Gilette Fatboy krabber en een simpson kwast. Daarbij gebruik is de feather mesjes (heb een zware baardgroei...deze mesjes komen r het beste doorheen). Helaas heb ik hierbij een gevoelige huid......en balen, ik kan niet tegen amandelolie. Mijn pre-shave (scheerolie) stel ik zelf samen op basis van het recept dat hier op het forum gedeeld is. Qua zeep: het liefst zepen van de scheermonnik, maar mijn huid vindt dit niet altijd fijn, dus ik wissel af met baume.be scheercreme. Daarna vertroetel ik mijn huid met een ASB, meestal die van baume, maar wissel af metde asb van Anthony. Ook hiervoor geldt, met mijn gevoelige huid ben ik zeer beperkt in een keuze. En soms koop Ik wel eens verkeerde producten, over dat laatste is mijn zoon ook zeer tevreden, want dan kan hij weer gratis scheren.

gerrit

• I like it 1
Posted

Welkom, nu geen vreemde meer blijven die alleen maar meeleest, gewoon deelnemen! ;-)

voor de gevoelige huid heb je alvast met de baume heel goed spul in huis!

Posted

Whisky krijg ik alleen op mijn verjaardag van hem............was ik vergeten te melden, heb wel een paar flesjes staan (ben gestopt te tellen toen ik meer dan 50 verschillende flessen had staan)

• I like it 1
Posted

Welkom op het forum. En wellicht heeft deze of gene nog wel een suggestie voor spullen die geschikt zijn voor de gevoelige huid; al is dat nogal een rekbaar begrip en ligt het er maar net aan wat gevoeligheid in jouw geval precies inhoudt.

Posted

Welkom! Zelf merk ik dat bij mijn huid die ook wel gervoelig is - soms wat meer dan anders - een mix van biologische raw Shea butter en bio extra vierge kokosvet goed van dienst kan zijn als naverzorging voor over de dag.  Maar voor de lekkere geuren zijn andere smeersel...

Posted

Welkom Gerrit bij de (gevoelige huid) scheerclub.

een hele individuele zepenzoektocht