talibeard Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 Nu de Shaving Society alweer een tijdje in de lucht is vraag ik me af waar toch al die andere Nederlandse (en Belgische) webshops blijven. Niet dat ik ontevreden ben met onze huidige verkopers, verre van dat, maar er zijn toch nog zeker een half dozijn scheergerelateerde webshops meer in ons taalgebied die in deze niche opereren. Waarom zijn ze niet hier? Ik houd ervan om als klant een relatie met sommige leveranciers op te bouwen; de bakker, de fietsenmaker, mijn wijnleverancier en mijn garage kies ik op basis van kunde, kwaliteit en vertrouwen. Nu lukt dat met scheerspullen niet echt omdat je nu eenmaal niet of nauwelijks 'brick-and-mortar' winkels hebt. Een forum als dit is dan bij uitstek de plek voor klant en winkel om elkaar dan toch een beetje te leren kennen; heb je toch de keus om de leverancier op andere gronden te kiezen dan alleen prijs of laagste verzendkosten. Zou dit nog niet doorgedrongen zijn bij de andere scheer-'dealers' of mist ons forum nog wat aan bekendheid? Een gemiste kans denk ik! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 Een goed punt! Nou weet ik dat er meerdere shops zijn benaderd in het begin, blijkbaar is de interesse er niet of zien ze geen rol voor zichzelf hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puerco Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 Mooi zo, de nu aangesloten shops hebben op scheergebied alles wat we nodig hebben en bijna alles wat we willen hebben. Als we nu met z'n allen onze aangesloten shops een beetje steunen door als eerste daar te winkelen zodat het voor deze shops ook interessant blijft om aangesloten te zijn/blijven dan is dat al heel mooi toch, lekker overzichtelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted September 28, 2013 Author Share Posted September 28, 2013 Een goed punt! Nou weet ik dat er meerdere shops zijn benaderd in het begin, blijkbaar is de interesse er niet of zien ze geen rol voor zichzelf hier. Het kan natuurlijk zijn dat er afgewacht wordt hoe actief/succesvol dit forum is/blijft maar toch had ik er wel een paar meer verwacht. Maar blijkbaar lopen de zaken zo al te goed.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted September 28, 2013 Author Share Posted September 28, 2013 Als we nu met z'n allen onze aangesloten shops een beetje steunen door als eerste daar te winkelen zodat het voor deze shops ook interessant blijft om aangesloten te zijn/blijven dan is dat al heel mooi toch, lekker overzichtelijk Ik ben het met je eens om de aangesloten shops ook te steunen maar ik begrijp het gebrek aan interesse van de anderen gewoon niet. Ik zal er ook geen traan om laten als ze wegblijven hoor maar het bevreemd me wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marcel Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 Dichter op je doelgroep kom je haast niet... Maar er zullen ongetwijfeld shops zijn die vanuit de traditionele winkelgedachte opereren en ook nog eens niet of nauwelijks adverteren. Bovendien is aanwezigheid op een forum ook een andere manier van contact, iets waar sommigen misschien helemaal niet handig in zijn, als in digibeet (ik noem maar wat). Daarnaast moet je zelf dat contact houden ipv het uit te besteden, wat je bij het maken van een webshop veelal doet. Zomaar een paar dingen die me hierbij te binnen schieten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted September 28, 2013 Share Posted September 28, 2013 Als we nu met z'n allen onze aangesloten shops een beetje steunen door als eerste daar te winkelen zodat het voor deze shops ook interessant blijft om aangesloten te zijn/blijven dan is dat al heel mooi toch, lekker overzichtelijk Ik ben het met je eens om de aangesloten shops ook te steunen maar ik begrijp het gebrek aan interesse van de anderen gewoon niet. Ik zal er ook geen traan om laten als ze wegblijven hoor maar het bevreemd me wel. Misschien mensen die geen enorme feeling hebben met internet. Kan me dat goed voorstellen. Vergeet niet dat veel mensen hier relatief jong zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted September 28, 2013 Author Share Posted September 28, 2013 Misschien mensen die geen enorme feeling hebben met internet. Kan me dat goed voorstellen. Vergeet niet dat veel mensen hier relatief jong zijn. Ik snap dat niet iedereen even vrij is op internet maar webshops? Die moeten het ervan hebben toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PI56 Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 Tot voor kort kwam ik niet verder dan de Koordenwinkel.be (nu de messenwinkel) en de scheerwinkel.nl. Dat komt denk omdat er jaren geleden volgens mij nog niet zoveel webwinkels op dit gebied waren. Nu ik hier terecht ben gekomen gaat er een scheerwebshopwereld voor me open. Hier op dit forum actief zijn of in ieder geval genoemd worden is zeker van belang. Het vervelende is nu wel weer dat ik weer moeilijker kan kiezen waar ik mijn volgende spullen zal gaan kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 Vergeet niet dat sommige detaillisten de webshop bijna helemaal uitbesteden. Hoewel ik dat gevoel bij de diverse scheerwinkels inderdaad minder heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Shave and More Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 Eerlijk gezegd verbaast het mij ook wel waarom er nog niet meer webshops hier aanwezig zijn. Ik weet dat enkele webshops ons volgen via Twitter en ik heb in het begin aardig wat reclame gemaakt op Twitter voor dit forum. Ze zouden het dus wel moeten weten. Ik zou graag ook andere winkeliers hier willen zien. Als zij het forum, net als BdF en SaM, het forum promoten in bijv. de nieuwsbrief, zou het forum nog meer/sneller kunnen groeien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 Misschien mensen die geen enorme feeling hebben met internet. Kan me dat goed voorstellen. Vergeet niet dat veel mensen hier relatief jong zijn. Ik snap dat niet iedereen even vrij is op internet maar webshops? Die moeten het ervan hebben toch? Vergeet niet dat we niet zo veel grote webshops hebben hier. Een aantal kleinere zijn voor zover ik heb kunnen zien ook "gewoon" winkels/barbiers die er een website bij hebben. Maar dan nog. Een paar erbij zou leuk zijn ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
DoubleB Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 Het verbaasd mij ook. Zeker gezien het feit dat er een aantal webshops echt nadrukkelijk aanwezig zijn op Social Media, maar het forum links laten liggen lijkt het. Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 Het verbaasd mij ook. Zeker gezien het feit dat er een aantal webshops echt nadrukkelijk aanwezig zijn op Social Media, maar het forum links laten liggen lijkt het. Oh, ik laat sociaal media best wel links liggen. Als ze inderdaad wel Twitter/FB en dergelijke doen is het wel apart ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 Ik doe helemaal geen Facebook en Twitter, dus mij bereiken ze op die manier niet. Maar we hebben natuurlijk in ieder geval twee erg goede webshops hier die het forum ondersteunen! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lampuhkap Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 En misschien toch eens de overige shops nog eens uitnodigen? Kan altijd tenslotte? En ja, de huidige shops die er nu zijn wel goed blijven supporten ja Link to comment Share on other sites More sharing options...
karaqz Posted September 29, 2013 Share Posted September 29, 2013 En misschien toch eens de overige shops nog eens uitnodigen? Kan altijd tenslotte? En ja, de huidige shops die er nu zijn wel goed blijven supporten ja Waarom niet Niet geschoten is altijd mis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
talibeard Posted September 29, 2013 Author Share Posted September 29, 2013 Ik zou graag ook andere winkeliers hier willen zien. Als zij het forum, net als BdF en SaM, het forum promoten in bijv. de nieuwsbrief, zou het forum nog meer/sneller kunnen groeien. Ik denk ook dat er van een win-win situatie sprake is als er wat meer winkeliers hier komen en ze bovendien het forum promoten. Tenslotte is traditioneel scheren op dit moment een (kleine) groeimarkt maar hoe meer exposure, hoe meer nieuwe klanten volgen. Tenminste, zo werkt het wel in de VS waar de fora enorm gegroeid zijn in een jaar of vijf (en de prijzen voor vintage spullen evenzo...). Link to comment Share on other sites More sharing options...
vandelaak Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Als alles goed gaat hoop ik binnenkort een webshop te openen en via dit forum meer bekendheid te laten krijgen. Een forum is de allerbeste manier om online bekendheid te krijgen. Precies de juiste doelgroep. Ik ben dan ook blij dat dit forum er is. (Bakkus Barbiersmessen) ps. er is nu een testronde gaande voor het prototype van het eerste Bakkus Barbiersmes. (zie het rubriekje mbt open scheermessen) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbiere di Figaro Posted September 30, 2013 Share Posted September 30, 2013 Mooi! Wij hebben in onze nieuwsbrief dit forum al een paar keer onder de aandacht gebracht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puerco Posted October 1, 2013 Share Posted October 1, 2013 Mooi! Wij hebben in onze nieuwsbrief dit forum al een paar keer onder de aandacht gebracht. Zo ben ik er dus ook achtergekomen dat er ineens een Nederlands scheerforum was, waarvoor dank! Link to comment Share on other sites More sharing options...
decraew Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Wat België betreft is de beste webshop 1Barber. Ik ken de eigenaar persoonlijk, een toffe kerel, ik zal hem laten weten dat deze site er is. Zijn nederlands is wel niet zo schitterend ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
meemai Posted October 8, 2013 Share Posted October 8, 2013 Ik koop wel eens bij de Dutch barbershop. Omdat hij vintage open messen verkoopt voor een mooie prijs altijd. Maar goed dat is een barbier. Kan me voorstellen dat de man het toch wel druk heeft. Aan de andere kant bij hem mag je altijd naar binnen lopen voor advies. De grote jongens echter die zullen het wel niet nodig hebben die adverteren op marktpkaats. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bronda Posted October 12, 2013 Share Posted October 12, 2013 Een goede mond op mond reclame werkt ook wel redelijk en doordat ik erg enthousiast ben geworden over het DE scheren zijn er in korte tijd een 8 tal collega's overstag gegaan en hebben mijn enthousiasme overgenomen het werkt dus als een kleine olievlek zeg maar. We hebben hier in Nederland een paar grote spelers op scheergebied zoals barbiere, manandshaving, scheersalon en nog een paar. Wel makkelijk prijzen vergelijken en in deze onzekere tijden ga je toch voor de site waar de prijzen het meest aantrekkelijk zijn. Klein voorbeeld: bij shop A betaal je voor Proraso aftershave balm 9.95 euro en bij shop B 14.50 euro goh waar gaan we het bestellen....en als die site op bijna alles een stuk goedkoper is dan hebben ze er wel een vaste klant bij. Het is makkelijk prijzen te vergelijken en elkaar beconcurreren doen ze haast niet, waarschijnlijk hebben ze klanten genoeg. Jammer dat er hier nog weinig site's elkaar op een gezonde manier beconcurreren. En een gezonde concurrentie houd elkaar scherp zonder te overdrijven. Ik hoop dat er dus meer spelers op de markt oftewel op deze fantastische site zich komen aanmelden. En met leuke aanbiedingen komen zoals Barbiere en S&M dat doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonius Posted October 13, 2013 Share Posted October 13, 2013 Wat België betreft is de beste webshop 1Barber. Ik ken de eigenaar persoonlijk, een toffe kerel, ik zal hem laten weten dat deze site er is. Zijn nederlands is wel niet zo schitterend ... jammer maar je vergeet deze: www.messenwinkel.eu die zit in antwerpen gr antonius Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts