Jump to content

Recommended Posts

Posted

Phoenix Alpha Ecliptic Slant

Polsilver Iridium

Razorock Plissoft Bruce

Cella

Nivea sensitive Balsem

Tweede scheerbeurt met deze slant.  Alweer een heel goed resultaat (BBS). 

Misschien iets minder geschikt voor tijdens de week - ik ben toch wel iets trager.

Een prettige dag!

• I like it 3
Posted

RazoRock 400,
Mama Bear's Grapefruit Ice,
Timeless OC,
Voskhod (1),
Dickinson's Witch Hazel,
Eigen aftershave balsem (sinaasappel/tijm/den).

Posted

Merkur Progress (Astra Groen)

Omega 21762 Varken

TFS Uncle Walter

Wimmies scheerkom

Figaro AS (tester)

Hema Sensitive ASB

Het omega varkentje doet het prima, lijkt in zachtheid erg op een Semogue. mist daardoor een beetje de stugheid die ik wel lekker vindt. Desalniettemin een blijvertje, klopt prima schuim. De Figaro AS is ook goedgekeurd door mijn betere helft, die staat nu ook op de verlanglijst.

Prettige maandag! 

Posted

Dit verveelt niet.

Scheermes Filarmonica #14 (2e gen.)
Mesje Open mes
Aantal keren gebruikt 3
Scheerkwast J&T tweeband Das
Scheerzeep Stirling Gatlinburg
After shave  Castle Forbes 1445 ASB

2018-03-12_07_57_38.jpg

• I like it 2
Posted

Mühle R89 met Feather mesje (2)

Edwin Jagger super badger

Body Shop Maca root

Aluin

Nivea protect & care

Vlotte scheerbeurt, alleen de kwast is mij wat te slap om te kopsoppen.  

Posted

Vero Black Harkos®  Fibre,
Tobs Sandalwood,
Windrose D-04 RVS greep,
Super-Max Super stainless 4e x,
Proraso Con Olio di Sandalo AS,
TFS Crazy Sandalwood ASB.

Kwast en zeep:
Vero Black Harkos®  Fibre en Tobs Sandalwood:
Tobs Sandalwood is een zeep die voor mij garant staat voor een top scheerbeurt. Zelfs met de simpele Black Fibre knot, die ik zelf in een Vero handvatje had gelijmd, maak je van deze zeep een mooi dik vol vet schuim, dat precies de goede gladderigheid heeft om het mesje goed te laten lopen.
Mesje en krabber:
De Super-Max Super stainless voor de 4e x gebruikt.
Het esje doet vanmorgen dan ook weer redelijk goed zijn werk. Netjes glad geschoren maar niet echt BBS en effectief. In de Windrose, een Lord L6 en R89 kloon, met een stevig RVS greepje, voldoende snit om glad te scheren, maar niet dat perfecte. Morgen denk ik de laatste keer. Het vorige mesje vergeleek ik me de Derby Extra en deze is zeker niet beter, waarmee mijn conclusie van de vorige keer wordt bevestigd.
Resultaat: DFS.
Tot slot: De Proraso Sandalo rond het mooi af en de bijpassende ASB van TFS verzorgt lekker en laat een mooi soepel huidgevoel achter.

• I like it 3
Posted

Scheerbeurt van de Dag - maandag 12 maart 2018

SOTD_20180312

• Open mes: Abr. Knyn - 7/8
  • Kwast: Paladin - 26mm Chief Butterscotch Marble (Das - Select)
  • Scheerkom: Saponificio Varesino - Shaving Grail Bowl
  • Scheerzeep: Stirling Soap - Sharp Dressed Man
  • After-Shave: Stirling Soap - Sharp Dressed Man
  • I like it 3
Posted

Vandaag de Manna di Sicilia voor het eerst gebruikt, ik was reeds in bezit van de AS balsem dus de geur was me al bekend. Heerlijke zeep.

Vandaag een fraai gevormde Ator die ik gisteren een touchup gegeven had

6f3abc84fc761afe07c936431938c04e.jpg

Fijne dag

• I like it 4
Posted

De Timeless 0,95 Smootvandaag voor de tweede keer ingezet met een Gillette Super platinum Insian Black mesje 2x en opnieuw een fantastische scheerbeurt beleefd. Als het zo door gaat komt er na 5 scheerbeurten een uitstekende beoordeling uit.

De 26mm Finest Silvertip van Maseto sloeg een mooi schuim van de AOS Eucalyptus en na drie gangen en wat nabewerkingen waren de stoppels als sneeuw voor de zon verdwenen en de huid klaar voor de Lea verzorging.

Dank aan degenen die me gisteren sterkte toewensten waardeer dit zeer. Vanmiddag drie spuiten in mijn ruggenmerg gekregen en binnen een week moet dit verlichting geven dus daar duimen we voor want anders gaan ze over op opereren. Na het verplichte half uurtje rusten wilde ik opstaan alleen het evenwicht was even weg en ik had het gevoel dat de achterkant van mijn voet veel hoger stond, zeg maar of ik op hoge hakken liepxD Nu alleen een beurs gevoel in de onderrug maar zeer positief gestemd:)

image.jpeg

• I like it 6
Posted
Hanskoning schreef 14 minuten geleden:

k had het gevoel dat de achterkant van mijn voet veel hoger stond, zeg maar of ik op hoge hakken liep

Normaal dient de chirurg te vermelden dat door die inspuitingen je oestrogeen de hemel inschiet, niet schrikken als je straks mannen gaat nafluiten :lol:

Iwasaki Tokiwa 60 half hollow 6/8”

Kanayama Cordovan #80000

Plisson White Evolution Synthetic 20mm

Pannacrema Nuàvia Blu

I Coloniali Aftershave balm

• Haha 2
Posted
efsk schreef 18 minuten geleden:

@HannaKoning fijn dat je je goed voelt!

Richard hou jij me tassie effe vas want die gozer wil met met Hanna danse:xxD

Posted

Tatara razor cc

polsilver super iridium

Razorock Plissoft syntheet

phoenix and beau sanskrit 

floid blue

baume.de asb

In navolging van een forumlid hier heb ik de Phoenix and beau sanskrit terug boven water gehaald : een meer dan volumineus sample welke ik heb gekregen (trouwens nogmaals mijn dank aan de gever) : topzeep welke hier ook een blijvertje zal zijn. Ja dit is  een merkzeep waarvan ik er nog wil.  De plissoft syntheet had hier geen enkele moeite mee om een zeer goed en prachtig schuim te voorschijn te toveren. Geur is meer oosters gericht, zou dus een combinatie moeten zijn van sandalwood, zwarte peper en cardemon. Deze combinatie kon ik er niet uithalen maar wel vond ik de geur fenomenaal en meer dan boeiend. Als afwerking bewust niet gekozen voor een sandalwood asl en asb.

Deze tatara cc stijgt verder in mijn achting. Schitterende scheerbeurt en dit niettegenstaande hij me in een onbedachtzaam moment mij een bloedpuntje aanbracht, duidelijk mijn fout.

Het comfort ligt relatief hoog, effectiviteit ligt ook hoog, makkelijk diep uitscherend maar met heel veel comfort. Een heel merkwaardige krabber waarvan ik echt verheugd ben om hem in mijn assortiment te mogen rekenen.  Deze staat zeker in mijn top 5 en zal vermoedelijk eindigen in mijn top 3. Eerst deze even te koop gezet : dit was een heel ernstige fout, deze krabber is echt te goed om deze zomaar weer te verkopen. Was trouwens ook een zeer dure aankoop.

Heel nederig mijn hoofd omlaag buigend en met ongelooflijk veel ontzag zeg ik : eigenlijk is het ongelooflijk welke kwaliteit van krabbers men de laatste tijd op de markt brengt, Ik ben heel nieuwsgierig wat de toekomst ons nog kan brengen. De evolutie in krabbers is enorm en ik kijk echt uit naar wat de volgende stap is in ontwikkeling.

• I like it 4
Posted

Het klopt dat er een zootje nieuwe krabbers zijn die goed presteren maar naar mijn bescheiden mening zijn er toch ook echt een flink aantal vintage modellen die niet voor deze onderdoen. Het verkrijgen van deze oudjes is echter wat lastig maar dat is een Wolfman tegenwoordig ook.

• I like it 2
Posted

Timeless OC 0.95
Kai
Maseto 24 mm finest
Essence of Scotland - Mountain yew

Een heerlijke avondbeurt vandaag met de rete effectieve Timeless. Het verse Kai mesje had geen enkele moeite, mede door het goede schuim uit de glycerine zeep. Deze heeft een zeer apart maar erg fijn luchtje.
Glad us het resultaat.

dec51ed6967b58fcba967704abe9a2ef.jpg

• I like it 3
Posted

Rockwell 6c Gunmetal #4

Astra Superior Platinum (2)

Vintage Omega Varken

BDF Raffinato scheerzeep

Pitralon Classic ASL 

Posted

Phoenix Alpha Ecliptic Slant

Polsilver Iridium

Razorock Plissoft Bruce

TOBS Jermyn Street

Nivea sensitive Balsem

Verder met het testen van deze slant.  Vraagt iets meer aandacht maar geeft steevast een top-resultaat.  Ongelooflijk hoe zo'n al bij al goedkoop krabbertje presteert.

Ook de TOBS apprecieer ik zeer. Normaal prefereer ik zepen over crèmes, maar deze blijft in mijn repertorium.

Een prettige dag!

• I like it 2
Posted

Mühle R89 met Kai mesje (2)
Semogue 830
Body shop maca root
Aluin
Nivea protect&care

De laatste keer met de maca root. Vlotte scheerbeurt maar zal de crème voorlopig toch niet meer kopen.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted

Maseto Silvertip Badger Shaving Brush - Memphis,
Saponificio Varesino 70th Anniversary Beta 4.1,
Gillette Tech Fat Handle,
Super-Max Super stainless 5e x,
Ilgaz Çesme Limon (Citroen),
The Shave Doctor Aftershave Cooling Gel.

Kwast en zeep:
Maseto Silvertip Badger Shaving Brush - Memphis en Saponificio Varesino 70th Anniversary Beta 4.1:
Een wat tweeslachtige scheerbeurt deze keer. Prima zeep, de Saponificio, en dito kwast, de Maseto, die een machtig mooi schuim leverden. Maar ja toen verder.
Mesje en krabber:
De Super-Max Super stainless voor de 5e x gebruikt.
Het mesje was gewoon aan zijn eind. Deze verdween na de 2e ronde in de spaarpot en heb ik de beurt afgemaakt met de Feather AC Dx kamisori. Mooi glad, maar mijn opinie betreffende Super-Max is er mee versterkt, niet best. Komt niet verder dan niveau Derby, 5,5 scheerbeurten gemiddeld. In de Gillette Tech kop, waarmee ik normaal comfortabel scheer, was het gewoon krassen met weinig resultaat. Uiteindelijk wel een prettige scheerbeurt, maar niet super glad en dat volledig aan het mesje.
Resultaat: DFS.
Tot slot: Lekker fris ruim citroentjes edc er over om op te frissen en wat Shave Doctor voor de souplesse van het velletje.
Goedemorgen.

Posted

RazoRock 400,
TFS scheerzeep blauw,
Timeless OC,
Voskhod (2),
Dickinson's Witch Hazel,
Gentlemen's Hardware Post Shave lotion.

Fijne dag!