Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik ben via Google op dit foum terecht gekomen omdat ik iets zocht over scheermessen. Maar even bij het begin beginnen. Mijn naam is Pieter.Zo'n 40 jaar geleden begonnen met een tweekops Phillips, maar al na een paar jaar overgestapt op een, ik dacht, Gillette met van die dubbele mesjes omdat electrisch scheren toch niet goed was voor mijn gevoelige huid / puistenkop.:) En inderdaad. De kwast met zeep en het mesje deden wonderen. De puisten verdwenen. Later ben ik nog eens overgestapt op een Wilkinson met maar liefst 3 mesjes op rij. Na jaren van veel te veel betalen voor die dingen heb ik een Gillette DE opgediept en ben mij daar tot volle tevredeheid mee gaan scheren. Drie jaar geleden werd ik door mijn echtgenote verrast met een nieuw mes. Een Merkur Vision. Die gebruik ik met Merkur mesjes en afwisselend Proraso, TOBS, Palmolive en Vergulde hand scheerzeep. En nu komt het waarom ik hier terecht kwam. Een paar weken geleden tijdens het scheren spoel ik het mes uit in de kom met warm water, ben ik zo ineens het vlinderdeel kwijt.:? Afgebroken. Foto's gemaakt van de kapotte onderdelen en opgestuurd naar de leverancier met de vraag of hij/zij kon proberen om bij de fabrikant nieuwe onderdelen te bestellen. Ik ben dus gaan zoeken of ik meer kon vinden over kapotte Merkur messen en zodoende kwam ik ook hier terecht. Mooie site met veel informatie. En meteen kreeg ik weer koorts. Het "open mes koorts" wel te verstaan. Die heb ik al vaker gehad maar ging ook steeds weer over. Maar nu, met de kapotte Merkur op de wastafel, bleef hij hardnekkiger aanwezig. En ik heb er aan toe gegeven. Ik heb een open mes besteld (met toebehoren) Hij is nog niet binnen. De nieuwe onderdelen voor de Merkur ondertussen wel. Daar kan ik me weer mee scheren. Mijn open mes wordt dit weekend netjes scheerklaar gemaakt en wordt volgende week afgeleverd. Ben erg benieuwd hoe me het scheren met een open mes gaat bevallen. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Groet,

Pieter.

Posted
Welkom hier Pieter en veel scheerplezier! Ik wens je succes trouwens met je kapotte DE; de service van Merkur is nogal wisselvallig.

In mijn bericht stond al dat de nieuwe onderdelen binnen zijn. Snel en zonder problemen afgehandeld door "de Messenwinkel"in Antwerpen. Het mes functioneert al weer naar behoren. In de tussentijd heb ik me prima kunnen redden met de ruim 40 jaar oude Gillette.

Posted
In mijn bericht stond al dat de nieuwe onderdelen binnen zijn. Snel en zonder problemen afgehandeld door "de Messenwinkel"in Antwerpen. Het mes functioneert al weer naar behoren. In de tussentijd heb ik me prima kunnen redden met de ruim 40 jaar oude Gillette.

Had ik even gemist! Mooi dat het weer functioneert en inderdaad, die oude Gillettes blijven wel scheren.

Posted

Ik hoop aan de slag te gaan met een traditioneel DOVO scheermes, heft gemaakt van "wit" ebbenhout en een koolstofstalen lemmet

Posted
Ik hoop aan de slag te gaan met een traditioneel DOVO scheermes, heft gemaakt van "wit" ebbenhout en een koolstofstalen lemmet

Mooi! Ik heb een zwak voor messen met witte scales. Vind een witte Dovo Bismarck bv ook erg mooi. Veel plezier ermee alvast!

Posted

Welkom en veel plezier met het open mes!

Posted

Welkom en veel plezier met het leren scheren met een straight.

Ook mooi om te lezen dat er nog dingen gerepareerd kunnen worden in deze vervangingsmaatschappij :)

Posted

Bedankt voor alle welkom. Als ik eruit ben hoe ik foto's kan plaatsen zal ik mijn spullen ten toon stellen.

Posted
Welkom Pieter :)

Foto's plaatsen kan door ze op een externe site te zetten, photobucket bijvoorbeeld

Dat had ik al gevonden. Maar nu nog de code om ze hier zichtbaar te krijgen. :)

Posted
Welkom Pieter :)

Foto's plaatsen kan door ze op een externe site te zetten, photobucket bijvoorbeeld

Dat had ik al gevonden. Maar nu nog de code om ze hier zichtbaar te krijgen. :)

Tussen 2 tags: (zonder de.)

Link%20naar%20plaatje[/. img]