Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb altijd de gedachte gehad dat grijze haren juist stugger zijn en dus meer weerstand bieden maar dat is slechts mijn aanname, ben nu zeer benieuwd welke kant het op gaatxD

Posted
Hanskoning schreef 3 uur geleden:

Ik heb altijd de gedachte gehad dat grijze haren juist stugger zijn

Voor zover ik weet zouden grijze haren doordat er minder melanine (pigment) aanwezig is inderdaad stugger moeten worden. Maar ik durf niet uit te sluiten dat in combinatie met voldoende (of teveel, afhankelijk van je filosofische insteek) haaruitval het netto-resultaat wel eens dunner/slapper zou kunnen zijn. Is er een kapper in de zaal? Vast wel.

Posted
HiFuMi schreef 2 uur geleden:

grijze haren zijn veel stugger , bij mij toch ...........o.O

Bij mij ook

• I like it 1
Posted

Op de kin heb ik inmiddels een aanzienlijke hoeveelheid grijs haar en dat komt op mij stugger over dan de niet grijze haren.

Posted
Marcel schreef 13 uur geleden:

Op de kin heb ik inmiddels een aanzienlijke hoeveelheid grijs haar en dat komt op mij stugger over dan de niet grijze haren.

in het algemeen stugger of bij het scheren ook?

Posted
Timbo35 schreef 8 uur geleden:

in het algemeen stugger of bij het scheren ook?

In het algemeen, met het scheren merk ik het niet nadrukkelijk. Dat kan ook komen omdat ik me doorgaans douche vantevoren.

Posted

Naarmate ik meer grijze haren krijg vindt mijn omgeving inderdaad dat ik stugger word; het zou dus kunnen kloppen ;)

• I like it 1
  • Haha 5
Posted

Bij het ouder worden verminderen de mannelijke hormonen en krijgen vrouwelijke hormonen meer invloed op mannen. Hierdoor worden ze bij het voortschrijden der jaren vaak milder en toegankelijker. Dit zou met het vergrijzen der haren dus ook tot zachter moeten leiden. Bij vrouwen is dat net anders om, de snor begint te groeien, ze worden wat zuurder van karakter. etc.

Ergo ons scheren zou makkelijker moeten worden.

En @Johan, je moet dan toch maar even bij de omgeving te rade gaan, waarom ze je niet juist flexibeler vinden, hoewel met 3 vrouwen i huis???

Posted

Bij vrouwen net andersom..........zuurder van karakter, jij durft maar laat me raden Harrie je bent vandaag alleen thuis.xDxD

Posted
Bij vrouwen net andersom..........zuurder van karakter, jij durft maar laat me raden Harrie je bent vandaag alleen thuis.[emoji23][emoji23]
Nee hoor, ben niet bang?
  • I like it 1
  • Haha 3
  • 2 weeks later...
Posted

Bij bij begon de vergrijzing vrij vroeg, op mijn zevende jaar, inmiddels al volledig wit boven op het hoofd.
Nat en net gewassen is dit inderdaad stugger om met de vingers doorheen te gaan, droog is het juist zachter dan donkere haren.

Nou begint het mij op de kin ook langzaam her en der een enkele grijze haar te ontspringen als deze vergelijkbaar gaan zijn met wat er op mijn hoofd groeit kan ik me voorstellen dat doorzat ze zachter en flexibeler zijn ze moeilijker te scheren zijn door het plat gaan liggen van de haren.

De theorie dat het door ouderdom komt en de afname van testosteron zou nog zeker kunnen ik ben namelijk nog maar 27.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Posted
Grijs haar op je zevende?!
Toen was de eerste haar. Tegen mijn dertiende was het een duidelijke gloed over mijn hooft en tegen mijn zestiende was ik overtuigd grijs.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Posted
Petsha-fey schreef op 24-3-2018 om 09:07:

Toen was de eerste haar. Tegen mijn dertiende was het een duidelijke gloed over mijn hooft en tegen mijn zestiende was ik overtuigd grijs.

In mijn vriendenkring vroeger kende ik ook iemand met dit 'probleem'. Kwam er later pas achter dat zijn mooie zwarte haar, gewoon elke zoveel weken geverfd werd.