Tjoolder Posted March 5, 2018 Share Posted March 5, 2018 Dag iedereen. Alvast bedankt dat jullie mijn eerste review lezen. Dit is een zeep die wel wat water kan verdragen. Klopt gemakkelijk schuim waar nog kleine belletjes in zichtbaar zijn. Doch is dit een stevig schuim. Wat ik ondervonden heb is dat er na het scheren nog een vettig laagje blijft, hieruit zou ik afleiden dat het qua glijeigenschappen OK is. Wegens gebrek aan ervaring kan ik hierover niet veel zeggen. Wel kan ik melden dat mits je genoeg water gebruikt de zeep niet plakt aan het mes. Amateur als ik nog ben heb ik dit voorgehad, paar druppels H2O lossen dit euvel op. Ik vind dit een stevige geur die niet overweldigend is. Sterk id pot maar subtiel bij het opkloppen. De voorbereiding: Een laagje heet water in het zeepbakje. Mijn kwast gewoon laten uitlekken, water uit het zeepbakje en kloppen maar. Het water uit het bakje gebruik ik als pre shave. Dit was een tip van P&B: https://youtu.be/1zyEq-mPgx0 Bedankt om het vol te houden & misschien tot een volgende review. Een gladgeschoren Tjoolder 10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted March 5, 2018 Share Posted March 5, 2018 Leuke en goed geschreven revieuw Tjoolder. Het is altijd fijn om te lezen hoe scheergerief door personen beoordeeld wordt hier kunnen anderen weer op verder borduren en ook een idee verkrijgen voor een eventuele aanschaf. Is het ook nog mogelijk om een idee van de geur te geven? Ik heb ook een PB&B zeep gehad en misschien een toevoeging op jouw revieuw is dat het een halfzachte zeep is en ook een goed verzorgd gevoel op de huid achterlaat. Het filmpje ziende vind ik onder water zetten van een halfzachte zeep om vervolgens dat water als pre-shave te gebruiken geen toegevoegde waarde hebben en dus compleet overbodig. Als je na het inzepen van je gezicht het schuim even de tijd geeft om de baardharen te verzachten is dit voldoende voor een fantastische scheerbeurt. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoolder Posted March 5, 2018 Author Share Posted March 5, 2018 @Hanskoning Volgens de site: Leer, tabac met jenever, bergamot, cederhout. Ik ruik heel veel maar kan niet zeggen wat het is. Het is geen frisse of zoete geur, dat kan ik je wel vertellen. Qua meerwaarde van het onder water zetten, tja ik doe het gewoon om de geur nog eens xtra te hebben. Het kan ook zijn dat het eventueel mijn kwast is want ik gebruik nog redelijk wat water. Als ik zo filmpjes zie dat ze schuim kloppen en dan gewoon een druppel of 2 xtra en voila. Dat zit er dan weer niet in. Ik zou zeggen ik stuur iets op maar dit was een sample en er zit bijna niks meer in het potje die ik gebruik om samples in te doen. Hanskoning schreef 1 uur terug: een goed verzorgd gevoel op de huid Dit kan ik idd beamen, de whitechapel die ik ook nog bezit heeft dezelfde eigenschap. (wat normaal is denk ik) 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jerry9630 Posted March 5, 2018 Share Posted March 5, 2018 Geur klinkt heel goed en blijkbaar is de kwaliteit in orde. Weer eentje voor op de verlanglijst . Bedankt voor de review! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjoolder Posted March 7, 2018 Author Share Posted March 7, 2018 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WilcoRoos Posted May 21, 2019 Share Posted May 21, 2019 Waar haal je deze ergens? Hun eigen site geeft geen shipping opties, dus die zullen niet naar de EU versturen Ook zoeken levert niet direct iets op ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenfucius Posted May 21, 2019 Share Posted May 21, 2019 Waar haal je deze ergens? Hun eigen site geeft geen shipping opties, dus die zullen niet naar de EU versturen Ook zoeken levert niet direct iets op [emoji848]Connaught shaving 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted May 21, 2019 Share Posted May 21, 2019 Tjoolder schreef op 7-3-2018 om 14:20: Mooie toef schuim, maakt hebberig! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts