Harkos Posted March 5, 2018 Share Posted March 5, 2018 Een heel oud nieuw mesje, de Lutz Multi-Sharp. Zo niet meer te koop, maar heb er nog wat van liggen, die ik kreeg bij een tweetal krabbers, die ik een tijdje geleden kocht. Nieuwsgierig naar de kwaliteit deze dus maar eens gepakt. Ook meteen het laatste DE mesje in mijn voorraad waar ik nog geen ervaring mee heb. Om kort te zijn, is dit een goed bruikbaar mesje en weer en bewijs, dat oud vakmanschap opweegt tegen de gecomputeriseerde productiemethoden van vandaag. Mijn oordeel: ruim voldoende. Gezien oudheid mesje prima. NOS ***. 1- Krabber: Lutz Slant Een heel oud nieuw mesje vanmorgen gepakt, de Lutz Multi-Sharp. Zo niet meer te koop, maar heb er nog wat van liggen. Nieuwsgierig naar de kwaliteit deze dus maar eens gepakt. Ook meteen het laatste mesje in mijn voorraad waar ik geen ervaring mee heb. Wel, wat een leuk mesje! Goede snit, een beetje rauw, maar erg effectief. In de Lutz slant een prima combi, maar goed, die zijn ook voor elkaar gemaakt. Goed scherend, waarbij de verschillende kanten van de Lutz goed tot hun recht komen. Diep uitgeschoren gevoel op de bakkes en glad! Een resultaat, waar ik wel eens veel meer moeite voor moet doen. 2- Krabber: Above The Tie S1 De Lutz Multi-Sharp doet zijn werk erg goed vanmorgen. Als de snee volhoudt, gaat dit mesje hoge ogen gooien. Helaas is dat eindig, want als mijn voorraadje op is is, is het ook echt op. In de ATT S1, die twee maanden uit logeren was, een prima combi. Was bijna vergeten hoe mooi die 1 scheert en met de Lutz er in voelt het als erg vergevingsgezind, maar tegelijk wordt je effectief gescrubd, en diep geschoren, zonder irritatie. Hoe mooi kan het zijn. 3- Krabber: Pearl OC TTO Black Het mesje was verrassend goed in vorm. Mooie snit en geen fratsen. In de Pearl een no-nonsens combi. 3 rondjes glad niets te klagen eigenlijk te snel klaar. Mens moet toch wat te zeuren hebben. 4- Krabber: Mulcuto Schrägschnitt De Lutz blijft ook mooi mee doen. Alweer een goede scheerbeurt. Morgen de 5e, mijn ondernorm. Dit met een mooi zacht gevoel op de huid. In de plastiek Mulcuto krabber een klassieke combi met een geweldig resultaat. Geen stoppel of wat dan ook merkbaar. Tevens dus een prettig huidgevoel. 5- Krabber: Merkur 38C HD Long Handle Barber Pole Het mesje presteert net als beurt 2. Ingelopen en scherp. Morgen nog maar een keer en vandaag mijn 5 norm behaald. De 38c, één van mijn tamste en betrouwbaarste krabbers, maakte met de Lutz een toch redelijk efficiënte indruk. Wel wat hoekgevoelig, maar in de juiste stand heerlijk glad scherend. 6- Krabber: Gillette Slim adjustable Het mesje blijft aardig in conditie. Morgen in elk geval nog een keer, maar of er dan nog voldoende muziek in zit zal ik zien. Vandaag was het resultaat in elk geval nog goed, zonder weerstand of wat dan ook. In de Slim, 1e ronde op 6 en daarna op 7, in 3 rondjes prima glad. Ook de strot gaf weinig problemen. Moet daar altijd en paar halen extra doen, die indruisen tegen mijn gevoel. Eerst van links naar rechts en vervolgens van rechts naar links met een kleine hoek naar de kaaklijn. Tja het groeit daar alle kanten op. 7- Krabber: Fasan Slant #42 Het mesje heb ik vanmorgen afscheid van genomen. Met moeite de baard er af. Ligt misschien niet alleen aan het mesje, want ik had wat weinig tijd en was niet al te fit. Nu is de Fasan een een heel goede krabber met wat voorkeur voor bepaalde mesjes, maar dit ging echt moeizaam, dus niet een 8ste beurt proberen met een andere krabber, maar spaarpot. Naar index Harkos 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kingjack Posted March 5, 2018 Share Posted March 5, 2018 Leuk om te lezen Harkos. Ik heb ook nog een paar doosjes liggen dus het proberen waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts