Jump to content

Recommended Posts

Posted

Stirling Kong,
Truefit & Hill Trafalgar,
Lutz,
Gillette Rubie Platinum Plus (3),
Kruidvat aluin,
Antica Barbieria Colla Sandalo Rosso.

Posted

PAA Alpha Ecliptic,  met Personna mesje 4x

Maseto Silverspits

Wimmie Scuttle

TFS Sotto La Mole scheerzeep

L' Oreal ASB

Posted

DBFA6BC3-E9B0-4226-B8EE-A30BEC2AAC5C.jpg

Merkur 34C met Astra groen mesje (1)

AP Shave Co Tuxedo

Mickey Lee Soapworks lime preshave

Mickey Lee Soapworks The Kraken

Aluin

Myrsol Blue

444 balm

Deze zeep krijgt als geuromschrijving barberschop / aqua, en ik kan hier kort over zijn, de zeep ruik fantastisch! In combinatie met de uitstekende kwaliteit van Mickey Lee Soapworks gaf dit een excellente scheerbeurt. Perfecte start van de werkweek. 

Posted

Rod Neep Silvertip extra dense,
Haslinger Sandelholz,
Gem G Bar,
Gem Personna Pfte 10e x,
Proraso Con Olio di Sandalo AS,
TFS Crazy Sandalwood ASB.

Kwast en zeep:
Rod Neep Silvertip extra dense en Haslinger Sandelholz:
De Haslinger Sandelholz, zo'n goed schuimend prettig geurend, maar niet al te uitbundig, zeepje, opgeklopt met de Rod Neep geeft een mooie scuttle warm geurend sandelhout schuim, waarvan die geur leuk blijft hangen tijdens het scheren. Daarna is het dan ook wel gebeurd.
Mesje en krabber:
De Gem Personna Pfte voor de 10e x gebruikt.
Ofschoon ik enige tijd geleden besloot mesjes niet langer dan 10x te gebruiken, is het onzin deze weg te gooien, daar hij bijna nog net zo goed scheert, als bij de 1e x. In de G Bar een comfortabele gladde scheerbeurt met het juiste resultaat. De G Bar is net even een tikje tammer dan de Ambassador, maar het resultaat is gewoon mooi glad zonder fratsen. Waarschijnlijk is de strakke veiligheidsbeugel net even meer beschermend, dan de uitgefreesde tandgeultjes van de Ambassador. Daarbij laat de Ambassador het schuim beter afvloeien onder het mesje, waardoor het huidcontact van de G Bar net even minder is. Dat gaat denk ik ten koste van de effectiviteit, die overigens zeker voldoende is van zowel de G Bar van Gem als de Ambassador van Ever-Ready.
Resultaat: BBS.
Tot slot: De Sandalo van Proraso is prima met de Sandelholz van Haslinger en daarna een toefje TSF Crazy Sandalwood ASB maakte het helemaal af.

Posted

Merkur 37 C

Wizamet super iridium

Yaqi Tuxedo 24mm

Pannacrema Nuavia Blu

Nivea sensitive Balsem

Geeft direct een goed gevoel, met zo'n fijne scheerbeurt.

Een prettige dag!

Posted
Scheermes Koraat Purist #14
Mesje Open mes
Aantal keren gebruikt 3
Scheerkwast Shavemac silvertip 2-band fan 24 mm
Scheerzeep Stirling Ozark Mountain
After shave  Irisch Moos ASB

Een mooie dag

Posted

Razorock plissoft syntheet

Blackbird Blackland Scalloped cc Versie 2

Polsilver super irridium

NSS Maroccan Sands

Floid blue asl

Baume.be asb

Fantastische scheerbeurt : ik ben zo glad als het maar zijn kan. De razorock schuimde in geen tijd de zeep op waarbij de heerlijke geur van de maroccan sands zich rijkelijk doorheen de badkamer verspreidde. Voor mij is dit echt een topzeep

Posted

SvdD 20180305.

QmlKvgO.jpg

J&T® noten / Maggard Razor bruine syntheet.
TOBS Lavender.
Vintage Gillette NEW (LC, made in Canada) / Windrose greep.
Supermax Super Platinum Tiger (5).
Rebul Lavanda EdC.

Posted

Vandaag stond de laatste zeep aanwinst op het programma en dat is bijzonder want er liggen nog diverse onaangebroken zepen op me te wachten maar de Pré de Provende no.63 met die heerlijke geur wilde ik uittesten. Helaas is het zo dat ik reeds vele zeepmiskopen in mijn leven als natscheerder heb moeten incasseren maar dat gaat dus absoluut niet op voor deze zeep want wat een fantastische zeep is dit.

opgeschuimd blijft gedurende de gehele scheerbeurt de geur waarneembaar. Ook het schuim is van fantastische kwaliteit en ondanks dat het een harde zeep is geen enig probleem om binnen mum van tijd een volle bak schuim te verkrijgen. Nestelt deze zeep zich toch ietwat abrupt in de hoogste regionen van mijn top zepen lijst.

Ook vandaag de eerste scheerbeurt met de Timeless 0,68 open kam die ik van Jan zoethout ter leen heb gekregen en daarvoor natuurlijk mijn dank. Met enige scepsis de scheerbeurt aangevangen omdat ik de dichte 0,68 kam veels te mild vond. Echter Jan had al aangegeven dat dit scheerhoofd qua efficiency gelijk is aan een Fatip en na één scheerbeurt kan ik hem daarin gelijk geven. Doordat het scheerhoofd van de Scalloped uitvoering wel een stuk zwaarder als die van een Fatip is vraagt het meer attentie van de gebruiker om de druk van de huid af te houden. Maar deze eerste kennismaking smaakt duidelijk naar meer en dan heb ik dus geluk dat dat morgenochtend al kan.

image.jpeg

• I like it 4
Posted

Merkur Progress (Polsilver)

Yaqi Tuxedo

Tobs Platinum

Wimmies scheerkom

Speick AS

Hema Sensitive ASB

Alweer een tijdje alleen maar harde zepen gebruikt en was even vergeten dat je van deze Tobs crème echt maar een heel klein beetje nodig hebt. Genoeg voor 2 dagen scheren, maar wel weer een prima dik vet schuim. Kortom een prima begin van de week.

Posted

SvdD

Eerste keer met een SR. Ging vrij goed maar je merkt dat het toch wel heel anders scheert dan een shavette[emoji28] 3dd0c2ff1389783be69a371a35aaa4f0.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

• I like it 2
Posted
Hanskoning schreef 2 uur geleden:

Danny een Scalloped Blackbird??

Drukke lange dagen op de beurs... :o

Posted
roland schreef 1 uur terug:

roland schreef 1 uur terug:

Wrong is de cc van blackbird 

ach de leeftijd en vermoeidheid speelt me parten

Posted

Nightngale high class

Yagi 28 mm syntheet

Tobs - peppermint

Eigenlijk had ik een 2011 R41 willen gebruiken, het feather mesje trok echter zo erg dat scheren afzien was. Gelukkig zat er een rolletje messen in de tas en bracht de Nightngale soelaas.

Wat topmes is dat toch. Ik probeer al een tijdje van dat ding af te komen omdat het gewicht wat laag is naar mijn zin maar het scheert als een trein.

In 3 rondjes glad en lekker fris.

ce22637b9508d25bfe2bb7a08165427f.jpg

• I like it 4
Posted

Rockwell 6c Gunmetal #4

Astra Superior Platinum (1)

Bocote Silvertip

Stirling Orange Chill scheerzeep

Pitralon Original ASL 

Posted

Phoenix & beau: spitfire

Vie long paardenhaar kwast

Dovo 5/8 silversteel achterwege gelaten en de Wilkinson boven gehaald. :$

Aluin

Axe AS

Prima scheerbeurt

De cartridge scheert toch aangenamer met scheerzeep ipv de spuitbus. 

Op naar de volgende! 

Posted

ATT R1 (hoofd)

Rapira Platinum Lux

Schick J2 (gezicht)

Ted Pella PTFE

Razorock Plissoft

Stirling Red Delicious

Nivea ASB (hoofd_

Axe Africa (gezicht)

Een aantal hoofd scheerbeurten gemist dus er mocht een flinke laag af,

Dan pak ik graag de ATT R1, die daar met groot gemak korte mette mee maakt.

Dan mijn eerste scheerbeurt met de Schick!

Wauw! Dit scheert ongeveer als een Gillette cartridge mesje, maar dan zonder cartridge!

Erg comfortabel en je kunt je er vliegensvlug en zeer comfortabel mee scheren, erg tof!

Een super aankoop dus voor die paar euro's.

De Stirling deed zijn werk weer uitstekend, super zeep!

Binnenkort maar eens zoeken naar een sample pakket.

Nog een vraag voor de lezers, leggen jullie een Schick weg met het mesje er nog in?

IMG_20180305_184110.jpg

Posted
ATT R1 (hoofd)
Rapira Platinum Lux
Schick J2 (gezicht)
Ted Pella PTFE
Razorock Plissoft
Stirling Red Delicious
Nivea ASB (hoofd_
Axe Africa (gezicht)

Een aantal hoofd scheerbeurten gemist dus er mocht een flinke laag af,
Dan pak ik graag de ATT R1, die daar met groot gemak korte mette mee maakt.

Dan mijn eerste scheerbeurt met de Schick!
Wauw! Dit scheert ongeveer als een Gillette cartridge mesje, maar dan zonder cartridge!
Erg comfortabel en je kunt je er vliegensvlug en zeer comfortabel mee scheren, erg tof!
Een super aankoop dus voor die paar euro's.

De Stirling deed zijn werk weer uitstekend, super zeep!
Binnenkort maar eens zoeken naar een sample pakket.

Nog een vraag voor de lezers, leggen jullie een Schick weg met het mesje er nog in?

IMG_20180305_184110.thumb.jpg.af5bdeef9bd6302d04bb53364c17bb37.jpg
Ja hoor, blijft hier maanden zo liggen. Doe er wel een druppeltje Ballistöl op.
Posted

Bedankt mannen, ik had al wel zo'n idee.

Verstuurd vanaf mijn STF-L09 met Tapatalk

Posted

Morris & Forndran Style 3, Size 2 in Finest, Ivory Grain

TFS - Zagara e Gelsomino

Schulze Selbstfahrer 11/16

Tunney aluin

Ongenadige topkwast is dit toch. Echt, vijf van deze want iedere keer denk je "ik wil geen ander". De TFS Zagara e Gelsomino past er wonderwel bij. Zowel de geur als de scheerkwaliteiten behoren wat mij betreft tot het hoogste segment. Wat is het toch fijn als je spullen hebt waar je zo van kan genieten.

Dat gaat dan nog verder met het heden gebruikte mes. Deze Selbstfahrer komt uit de keuken van Schulze, een merk waar ik een bijzonder groot zwak voor heb gezien de geweldige kwaliteit die ze leverden. Ook hier: fantastisch. Enig minpuntje zou zijn dat de ets erg vervaagd is, maar ja, dat ligt eerder aan de restaurateur.

Luid knisperend maaiend, glad als kan zijn, gezonde heel lichte tinteling van de aluin, mooi man.

• I like it 1
Posted

Na enige tijd achteloos ontrouw te zijn geweest, dan toch weer een post. Qua mesje is er weinig spannends te melden. Januari en februari kenden 10 scheerbeurten die geschieden met een PolSilver. Vandaag ging ik aan de slag met:

Omega 80067

TOBS Lavender (staat nog steeds op het  opmaaklijstje en met de bodem in zicht gaat dit nog twee of drie beurten duren...)

Merkur 39c

Personna Platinum Lux (1x)

Blue Stratos AS

Proraso blauw ASB

Blue Stratos EdT

2016 kende 98 scheerbeurten, 2017 kende er 100. Als ik voor dit jaar extrapoleer, dan kom ik uit op zo rond de 60. Stukken minder dan voorheen.  Maar wel een extra belasting voor het mesje. Mede daardoor verwachte ik behoorlijk wat prik van de AS., maar dat bleek niet het geval. Een week lang groei scheren blijft een uitdaging, maar het kan. En waar de Merkur 39c en ik op het eerste gezicht geen vriendjes werden, is er inmiddels een bloedbroederschap gesloten.

• I like it 5