Jump to content

Bakkus Barbiersmes 7/8 VG10 (prototype) test ronde

Recommended Posts

Posted

Altijd al moeilijke site geweest als je niet in de pas loopt van diegenen die daar aan de macht zijn ($$$$$).

Posted

Yep, ze pikken je er zo uit. Op B&B net zo, ze willen niet dat je geld verdient zonder dat zij er ook van kunnen profiteren.

Posted

Dat niet alleen, als je zegt dat je een GoldDollar een goed scheermes vind of dat je olie gebruikt op een Coticule omdat dat fijner slijpt dan lig je er ook per direct uit.

Op B&B hoor je er pas helemaal echt bij als je op SRP gebanned bent :D

Posted

Ik heb de ervaring op meerdere VS-forums, dat als je uit de pas loopt dat hard wordt aangepakt. Soms zie je discussies waarvan ik niet zie waarom de mods niet ingrijpen en dan opeens is het meteen hakken.

Maar goed ik vind GD's best leuke straight (als je wat elbow grease wilt investeren) en of de Bakkus nou wel of niet op de Titan lijkt, lekker belangrijk. En de NL handelsgeest is prima, maar dat is my 0.02

Posted

Ik denk dat het belangrijkste is, vinden diegene die het mes hebben getest, de aankoopprijs waard? Ik denk dat het gros dit wel vind uit de reacties die ik zo lees. Kan je goedkoper aan een soortgelijk mes misschien, maar je kan ook duurder gaan. En als je een goedkopere versie pakt moet je dan nog aande gang met stenen etc..

Mijn ervaring was iig positief. En als men verkeerd wil zien zal dat ook gebeuren natuurlijk.

Posted

Het zijn en blijven toch Amerikanen. Die zijn vaak (niet allemaal) een beetje extreem. Een apart volje is het. Maar wat hebben zij? Harts razors? Want de meeste goeie straights komen uit Europa. De Spaanse harmonica. De solingen messen etc. (Met goed bedoel ik dat zij er zo gek van zijn. ). Maar dan zetten ze hun Amerika trots aan de kant. Waren alle straights maar in Europa gebleven.

Posted

Dit mes lijkt erg veel op een gold dollar 66 scheermes, maar dan met een andere stamp in de tang. ook de onregelmatigheden die je ziet in de rug van het mes en de (te?) dikke stabilisator zou je bijna gaan denken dat het uit dezelfde fabriek komt als de gold dollar scheermessen.

Ik vraag me af uit welke fabriek dit mes komt, het komt iig uit china/hongkong komt en dan is €50,- erg veel voor een mes lijkt me.

Of zit ik er helemaal naast, dan hoor ik het graag :D

Gr. Joël

Posted

Het komt uit dezelfde fabriek als de Titan messen en zijn echt wel een paar klassen hoger dan en Gold Dollar, ook het gebruikte staal is heel anders.

Ik heb het gebruikte test mes op mijn JNat geslepen en dat koste me toch wel enige malen langer dan dat met een Gold Dollar zou zijn als die al in dezelfde staat geweest zou zijn, dat VG10 staal is keihard en slijtvast, mag er dus vanuit gaan dat het ook erg lang scherp zal blijven.

Hoewel beide een dikke hiel hebben zit die bij een Gold Dollar echt in de weg maar de Bakkus heb ik zonder de hiel te verwijderen makkelijk kunnen slijpen.

Het handvat van een Gold Dollar is ook iets dat uitsluitend goed is om a.s.a.p. in de kliko te deponeren, de Bakkus heeft mooie ebbenhouten schaaltjes die het toch wel wat klasse geven.

Het is niet het mooist afgewerkte mes dat er is en zelfs ietwat lomp als je het met duurdere messen vergelijkt maar dat vind ik wel fijn, het is een gereedschap om je lange tijd comfortabel mee te scheren, niet zo een idioot verzamelding met bewerkte en vergulde rug waarbij ik alleen maar bang zou zijn om het mes te beschadigen.

Dit is het mes dat ik bv. mee zou nemen als ik op expeditie ging in de jungle van zuid Amerika.

Posted

Hoi Puerco, bedankt voor je reactie, dit mes is idd wel sjieker als de gd66.

Verder het feit dat het van VG10 en dus roestvast is heeft wel mijn interesse gewekt... Idd een mooi mes voor op vakantie, als je niet de gelegenheid hebt om je mes altijd goed af te drogen na het scheren.

Maargoed, ik blijf het wel veel geld vinden voor een mes dat uit China komt. Als het wat goedkoper zou zijn, rond de €30,- ong. dan zou ik er zeker een aanschaffen.

Posted
Maargoed, ik blijf het wel veel geld vinden voor een mes dat uit China komt. Als het wat goedkoper zou zijn, rond de €30,- ong. dan zou ik er zeker een aanschaffen.

Ik ken het Bakkus mes niet maar wil hier toch even op reageren; ook in China kunnen ze kwaliteit leveren maar zoals overal kost dat ook in China geld en niet eens zoveel minder als wanneer het in Europa gemaakt zou zijn.

Het feit dat we gewend zijn aan supergoedkope Chinese rommel heeft veel te maken met de handel die vooral de laagste prijs wil kunnen leveren en het feit dat veel Chinese waar afkomstig is van dumppartijen. Bovendien zijn wij dan ook nog zo stom om het te kopen ook en houden die cirkel zo in stand. Nogmaals, China kan ook goede spullen maken maar verwacht dan geen afbraakprijzen meer.

Posted

De discussie over de Bakkus op B&B neemt toch wel een neerwaartse wending. Het kan weer de typisch Amerikaanse insteek zijn dat alles buiten de gevestigde orde kwalitatief uitermate teleurstellend (met peren) is. Ik ben benieuwd naar mijn mes als het komt.

Posted
De discussie over de Bakkus op B&B neemt toch wel een neerwaartse wending. Het kan weer de typisch Amerikaanse insteek zijn dat alles buiten de gevestigde orde kwalitatief uitermate teleurstellend (met peren) is. Ik ben benieuwd naar mijn mes als het komt.

Nou ik kan wel zeggen,laat je niet misleiden doordat gebral van lui die in een land wonen dat niet echt bestaat.

Mijn ervaring met de bakkus is nog altijd positief,scheer heel goed,heeft een lange standtijd, een goed gebalanceerd mes met mooie ebbenhouten scales,lekker breed.

En zeker voor die prijs krijg je nergens anders zo,n goed mes.

Oké het slijpen duurt wel wat langer dan met een carbon stalen mes,boeiend.

Voordeel is wel dat je het niet vaak hoeft te slijpen.

Dus wat die Yankees ook zeggen zal mij an me rug roesten.

Gr antonius

Posted

Nou ik kan wel zeggen,laat je niet misleiden doordat gebral van lui die in een land wonen dat niet echt bestaat.

Mijn ervaring met de bakkus is nog altijd positief,scheer heel goed,heeft een lange standtijd, een goed gebalanceerd mes met mooie ebbenhouten scales,lekker breed.

Ik neem niks op face value, daarom heb ik het mes ook besteld en zojuist ook een Titan. Kan ik lekker spelen. En ik ben zeker voornemens mijn bevindingen te posten, wat ik er ook van vind.

Posted

Tja, ik vind het wel vervelend om dat daarzo te lezen. Maar wel een beetje opmerkelijk dat ze er zo vaak er gelijk boven op zitten in de negatieve zin. Aan de andere kant zie ik dit wel als constructieve feedback. Maar aan de ene kant hoor ik een blije tevreden reaktie van Antonius... en dan voor precies hetzelfde mes een negatieve vanuit America. :(

Posted

Hoe lang duurt het verzenden eigenlijk? Volgens mij wacht ik nu een week of drie.

Edit

Laat maar zag de post in de andere thread.

Posted

Ik bestel ook wel eens wat uit China , soms is het er binnen een week en soms pas na 5 weken...maar het is altijd nog aangekomen.

Geduld hebben dus ..

Posted

Soms loont het echt om daar iets te kopen, zo kon je een veel gebruikte polijstmachine voor open scheermessen (naam ontglipt me even) die in amerika voor 280 euro verkocht word rechtstreeks uit China (waar ze gemaakt werden) laten overkomen voor 64 euro!

Posted
Soms loont het echt om daar iets te kopen, zo kon je een veel gebruikte polijstmachine voor open scheermessen (naam ontglipt me even) die in amerika voor 280 euro verkocht word rechtstreeks uit China (waar ze gemaakt werden) laten overkomen voor 64 euro!

Beetje goed opletten loont altijd de moeite inderdaad. En kijk maar eens in de labels e.d. van veel van de dingen die je gebruikt: made in China, of daar dicht in de buurt.

Posted

Ik ken het Bakkus mes niet maar wil hier toch even op reageren; ook in China kunnen ze kwaliteit leveren maar zoals overal kost dat ook in China geld en niet eens zoveel minder als wanneer het in Europa gemaakt zou zijn.

Het feit dat we gewend zijn aan supergoedkope Chinese rommel heeft veel te maken met de handel die vooral de laagste prijs wil kunnen leveren en het feit dat veel Chinese waar afkomstig is van dumppartijen. Bovendien zijn wij dan ook nog zo stom om het te kopen ook en houden die cirkel zo in stand. Nogmaals, China kan ook goede spullen maken maar verwacht dan geen afbraakprijzen meer.

Waar baseer je dit op? Ben er wel benieuwd naar, mijn ervaringen zijn namelijk heel anders.

Wij bestellen aluminium gietstukken uit china, nagefreest en wel. De kwaliteit en maatvastheid is zeer goed en ze kosten echt een fractie van wat je in Nederland zou betalen, dan kosten ze zeker het tienvoudige.

Arbeid is gewoon nog steeds goedkoop in China, en de Yuan wordt kunstmatig laag gehouden omdat dat goed voor de export en de interne economie van China is. Men kan dus lekker goedkoop exporteren.

Gelukkig heeft men in China steeds meer kennis en materieel om goede spullen te maken. Maar als je €50,- mag gaan betalen voor een Chinees scheermes komt dat niet omdat de fabrikant er veel voor vraagt maar eerder door de marge die de tussenhandelaar erop berekent.

Posted

Ik zal niet ontkennen dat China goedkoper is, deels wel door overheidssubsidies, maar verschillende bedrijven (waaronder Philips scheerapparaten!) brengen hun productie weer terug naar Europa omdat het verschil in productiekosten te gering is en ze vanuit Europa makkelijker geschoold personeel en betere communicatie hebben.

Wij bestellen aluminium gietstukken uit china, nagefreest en wel. De kwaliteit en maatvastheid is zeer goed en ze kosten echt een fractie van wat je in Nederland zou betalen, dan kosten ze zeker het tienvoudige.

Dit is een leuke om even op te reageren, zonder dit te willen ontkennen overigens, want ik werk in een gereedschapmakerij die verbonden is aan een aluminium hogedruk gieterij (veel automotive) en wij maken steeds meer nabewerkte delen met daarop in grote letters "MADE IN CHINA"........

Kunnen wij blijkbaar toch goedkoper en nee, ik werk niet onder minimumloon ;)