karaqz Posted November 4, 2013 Posted November 4, 2013 Ligt eraan hoe diep? Niet diep. Wel op mijn hand op een rotplek die steeds opengaat als ik mijn vinger buig. Hij is onderweg naar Noxa inmiddels. Anyway. 2de scheerbeurt. Normale voorbereiding met een natte handdoek en weer 2 passes gedaan. 1ste keer met een nieuw mes is sowieso even wennen en deze keer ging ook beter. Na 2 passes was ik meer dan voldoende glad zonder cuts of nicks. Na 2 dagen geprobeerd te hebben: Mes ziet er prima uit Ligt prima in de hand, lekker "lomp" en grof. Gewicht is ook prima. Zwaarder dan mijn eigen straight maar dat is een kwestie van wennen. Beide scheert prima! Als het probleem met de scales verholpen is is de afwerking ook zeker prima voor de prijs Prima bang for a buck! Conclusie. Als ik het geld nu kon missen zou ik hem kopen! Thanks Vdlaak dat we hem mochten proberen. En hij gaat zeker op mijn to buy list. Noxa is de volgende en die krijgt hem morgen als het goed is.
vandelaak Posted November 5, 2013 Author Posted November 5, 2013 Bedankt voor de recensie. Even een kleine update, messen zijn rond donderdag op voorraad. De planning is dan eventjes later de webshop live te hebben. De site zal in het begin heel simpel van opzet zijn, omdat goede fotos e.d. nog gemaakt moeten worden. Maar het zal wel gewoon prima werken qua shopping cart mechanisme en betaling. Bedankt voor jullie geduld en begrip.
Noxa Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Het mes is inmiddels in goede orde ontvangen en gaat vanavond voor de eerste testronde. Ik zal proberen het mes donderdag avond of vrijdag ochtend naar de volgende te sturen. Kan de volgende op de lijst me een PB sturen met zijn adres? Of ben ik de laatste in de rij?
karaqz Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Het mes is inmiddels in goede orde ontvangen en gaat vanavond voor de eerste testronde. Ik zal proberen het mes donderdag avond of vrijdag ochtend naar de volgende te sturen. Kan de volgende op de lijst me een PB sturen met zijn adres? Of ben ik de laatste in de rij? Alleen Marcel nog denk ik.
Noxa Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Eerste scheerbeurt zit erop, hieronder mijn bevindingen. Karaqz heeft mes heel netjes verpakt in noppenfolie en een het lemet netjes beschermt met een laagje baby olie. Het eerst wat me opviel aan het mes was dat de scales wat los zitten, maar dit was al eerder gemeld. Als je het mes in de hand hebt merk je dat het metaal behoorlijk zwaar is, het voelt en hoogt heel stevig en hard. De scales zijn ten opzichte van het blad wat ligt maar niet storend, het lijkt niet dat het mes uit balans is. Waar ik wel de balans mis is in de 'tang', daar waar je je pink of respectievelijk je ringvinger plaatst vind ik vrij kort. Het zou iets meer mogen krullen of wat langer, ik mis daar echt wat grip. Vervolgens valt het op dat het mes vrij makkelijk scharniert, waardoor het snel dicht kan klappen, wel even iets om op te letten omdat het de kans op verwondingen wat makkelijker maakt. En het maakt de balans bij het stroppen wat moeilijker. Dan het scheren zelf. Ik had een heerlijke DFS met een brand-new mes. Geen verwondingen of razor burn, in tegendeel dit mes voelt heel smooth aan!! In tegenstelling tot mijn eigen straight voelde deze snede veel zachter en comfortabeler aan. Dat kan het metaal zijn of de slijp kunsten van de vorige gebruiker(s), in dat laatste geval bedankt de slijpstenen zijn zojuist boven aan mijn wish list komen te staan. Het mes is door zijn gewicht goed te hanteren en heeft minimale druk nodig om lekker te scheren, daarnaast is de snede heel licht gebogen en ik kreeg de indruk dat dat ook wat scheelt (mijn eigen straight is nagenoeg recht) Het mes heeft een aangename balans en stuurt makkelijk om de korte hoekjes heen, WTG en XTG en ik ben weer toonbaar. Als dit mes voor 5 tientjes op de markt komt is het echt een no-brainer, er van uitgaande dat ze zo scherp geleverd wordt zoals ze nu is is het denk ik een ultiem beginners mes.
Puerco Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Dat het mes zo licht scharniert is gedeeltelijk mijn schuld, nadat ik aanvankelijk het pinnetje ietsje strakker had gezet en het mes geslepen had heb ik het goed in de olie gezet voor transport en ook wat olie in het scharniertje laten lopen ter bescherming tegen vocht. Daarna scharnierde het ineens weer heel erg soepel, er zitten van die ringetjes in wat een goede zaak is want dan loopt de tang (het gedeelte dat je vasthoud) niet tegen het houten handvat aan maar met wat olie ertussen werkt dat als een lager. Volgens mij hebben degene die na mij kwamen het mes niet meer hoeven slijpen dus die snede waar je zo positief over bent is het resultaat van dit mes met dit staal geslepen op een JNat (shuobudani van JNS). Dit slijpen kostte veel meer tijd dan gangbare messen van koolstofstaal of het RVS dat Dovo gebruikt, hetgeen normaal gesproken ook betekent dat het mes evenredig langer scherp blijft, goed spul dus! Overigens was het toen ik als derde tester het mes ontving wel degelijk scherp genoeg om te scheren maar miste net die extra "bite" en "smoothnes" die een JNat geeft. Maar omdat ik de derde tester was kan ik geen oordeel geven over hoe het mes oorspronkelijk geleverd is maar in ieder geval wel scherp. Ik kan zelf ook niet wachten tot het donderdag is, gelukkig moet ik werken anders zat ik de hele godganse dag hier te refreshen...
DoubleB Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Ik kreeg het mes als eerste en enkel over een 12k gehaald. 12K slijpt het mes niet echt, maar polijst de snede. Kortweg, ja het mes is scheerklaar, maar zal niet de 'smoothness' hebben die Puerco aan de snede heeft gegeven met de JNat.
karaqz Posted November 5, 2013 Posted November 5, 2013 Eerste scheerbeurt zit erop, hieronder mijn bevindingen. Karaqz heeft mes heel netjes verpakt in noppenfolie en een het lemet netjes beschermt met een laagje baby olie. Het eerst wat me opviel aan het mes was dat de scales wat los zitten, maar dit was al eerder gemeld. Als je het mes in de hand hebt merk je dat het metaal behoorlijk zwaar is, het voelt en hoogt heel stevig en hard. De scales zijn ten opzichte van het blad wat ligt maar niet storend, het lijkt niet dat het mes uit balans is. Waar ik wel de balans mis is in de 'tang', daar waar je je pink of respectievelijk je ringvinger plaatst vind ik vrij kort. Het zou iets meer mogen krullen of wat langer, ik mis daar echt wat grip. Ik was al bang dat ik de enige was die dit vond. Misschien hebben wij gewoon grote handen of iets dergelijks? Meen me dat de vorige testers er geen "last" van hadden. Edit: fijn te horen dat hij goed aangekomen is
Marcel Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Het mes is inmiddels in goede orde ontvangen en gaat vanavond voor de eerste testronde. Ik zal proberen het mes donderdag avond of vrijdag ochtend naar de volgende te sturen. Kan de volgende op de lijst me een PB sturen met zijn adres? Of ben ik de laatste in de rij? Alleen Marcel nog denk ik. Nee, ik ben afgehaakt omdat ik niet vaak genoeg met een straight scheer om er een oordeel over te kunnen vellen. Dan gun ik die test liever aan een ander.
Noxa Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Vandelaak zal ik het mes dan weer naar jou terug sturen? Ik kom er vanavond niet meer aan toe om er mee te scheren dus dan wordt het op zijn vroegst morgen avond of vrijdag. Ik ga mijn best doen om hem dan voor het weekend weer bij jou op de mat te krijgen ok?
meemai Posted November 6, 2013 Posted November 6, 2013 Vandelaak zal ik het mes dan weer naar jou terug sturen? Ik kom er vanavond niet meer aan toe om er mee te scheren dus dan wordt het op zijn vroegst morgen avond of vrijdag. Ik ga mijn best doen om hem dan voor het weekend weer bij jou op de mat te krijgen ok? Woont hij niet in Hong Kong?
vandelaak Posted November 7, 2013 Author Posted November 7, 2013 Ik zelf hoef het mes niet terug te krijgen. Wellicht dat een van de beheerders van het forum dit mes kan bewaren, zodat het als eventueel rondgangsmes kan worden gebruikt voor mannen die scheren met een open scheermes willen uitproberen. Of anders kan het worden verloot hier op het forum, misschien wel leuk? Ik wil iedereen heel hartelijk bedanken die het mes zo enthousiast hebben getest. Erg bedankt!
karaqz Posted November 7, 2013 Posted November 7, 2013 Ik zelf hoef het mes niet terug te krijgen. Wellicht dat een van de beheerders van het forum dit mes kan bewaren, zodat het als eventueel rondgangsmes kan worden gebruikt voor mannen die scheren met een open scheermes willen uitproberen. Of anders kan het worden verloot hier op het forum, misschien wel leuk? Ik wil iedereen heel hartelijk bedanken die het mes zo enthousiast hebben getest. Erg bedankt! Beide top idéen. Bij deze bedankt dat ik hem heb mogen proberen Prima mes wat je op de markt gaat brengen.
vandelaak Posted November 7, 2013 Author Posted November 7, 2013 De messen zijn binnen! Binnen 24 uur zal de site live zijn als alles meezit. Even doorpezen vanavond om het allemaal klaar te krijgen. Als het klaar is, dan wordt hier de URL neergezet. Nog eventjes wachten dus.
antonius Posted November 7, 2013 Posted November 7, 2013 hebbe hebbe hebbe. kan bijna niet wachten gr antonius
vandelaak Posted November 7, 2013 Author Posted November 7, 2013 (edited) Oke... ik heb eventjes de site opgezet... is nog lang niet af. (professionele foto's worden nog gemaakt, achtergrond foto's / slide show e.d.) maar goed. Ik weet dat sommige het al graag willen bestellen, en dat moet nu lukken met deze opzet. Snel wat foto's gemaakt die er nog voor geen meter uitzien... maar goed. Dat wordt nog geregeld. Dus, uw begrip voor het nog kaal uitziende webwinkeltje. Bedankt! Op dit moment is alleen het model Morgenstond beschikbaar. Mits er animo ervoor is worden er later meerdere modellen gemaakt. Zodat het winkeltje wat meer produkten / fotos heeft. Allemaal leuk en spannend. Voor diegene die het hebben besteld, u krijgt na verloop van tijd (een weekje of twee) een verzoek email om een recensie achter te laten. Ik zou dat erg op prijs stellen als een recensie dan ook daadwerkelijk kan worden achtergelaten. Deze wordt dan automatisch geplaatst onder het product. (net zoals Bol.com / Amazon) http://www.bakkusrazors.com Edited November 7, 2013 by Guest
DoubleB Posted November 7, 2013 Posted November 7, 2013 Ziet er goed uit! Veel succes met de business. Tijd voor wereldwijde promotie zou ik zeggen!
pjdevos Posted November 7, 2013 Posted November 7, 2013 Vet cool, Chinese Paypal! Besteld. Hopen dat er niet een importdomper op het plezier gaat komen straks.
antonius Posted November 7, 2013 Posted November 7, 2013 Vet cool, Chinese Paypal! Besteld. Hopen dat er niet een importdomper op het plezier gaat komen straks. hoe doe jij dat??mijn japans of chinees is niet best,kan je dat ook in het engels krijgen?? gr antonius
antonius Posted November 7, 2013 Posted November 7, 2013 Vet cool, Chinese Paypal! Besteld. Hopen dat er niet een importdomper op het plezier gaat komen straks. hoe doe jij dat??mijn japans of chinees is niet best,kan je dat ook in het engels krijgen?? gr antonius oeps ff te snel gereageerd maar wel een bakkus besteld,dus nu afwachten gr antonius
Snuff Posted November 7, 2013 Posted November 7, 2013 Dus, uw begrip voor het nog kaal uitziende webwinkeltje. Bedankt! Ook meteen maar laten doorsijpelen naar andere (engelse, duitse) forums, voor die prijs zullen veel mensen interesse tonen.
Noxa Posted November 7, 2013 Posted November 7, 2013 Wat betreft het prototype, zullen we die verloten onder de liefhebbers of andere suggesties? In geval van verloting lijkt het me aardig dat een moderator de loting doet dan stuur ik het mes wel op naar de winnaar, zo houden we het eerlijk.
Recommended Posts