karaqz Posted October 10, 2013 Posted October 10, 2013 Ja, ben erg benieuwd nar de productiemessen. Kan niet wachten tot er eentje op de deurmat valt. Ook als ik hem niet gewonnen had, had ik hem zeker aangeschaft. En als ik er eentje heb mooi sluikreclame gaan maken voor het Bakkus mes op de bekende grote internationale fora om zo vandeLaak zijn mes te promoten Voor wat hoort wat En na je posts op die fora toevallig meteen een stuk of 6 andere members die er toevallig ook een hebben
Shaggy Posted October 10, 2013 Posted October 10, 2013 Idd, werkt 2 kanten op. vandeLaak verkoopt messen, en krijgen wij kans op nog meer mooie nieuwe modellen voor een goede prijs.. You never know
Puerco Posted October 10, 2013 Posted October 10, 2013 Ik heb me vanmiddag nogmaals geschoren met het mes, ditmaal met BDF Raffinato zeep. Wederom een perfect glad resultaat, geen irritatie en een plezier om te gebruiken. Had ik bij de eerste test een baard van 2 of 3 dagen, deze keer was het slechts een licht stoppelbaardje van 1 dag, beide keren bleef er niks over. Het mes ligt erg lekker in de hand, de grootte en het gewicht geven het gevoel iets erg stevigs in de hand te hebben en dat is het ook, zoiets moet makkelijk meerdere generaties meekunnen. Na de test, het mes nogmaals heel licht aangezet op m'n JNAT, gestropt, gereinigd en van een drupje olie voorzien (ondanks roestvrij doe ik dat altijd). Ook het scharniertje dat ik lichtjes wat vaster had gezet kreeg wat olie maar nadat ik dat eerst vaster had gezet draait het nu weer wat soepeler dus als de volgende tester zegt dat het mes wat los beweegt dan is dat een beetje mijn schuld... Het is niet alsof het los zit maar het draait gewoon soepel maar het zit stevig genoeg om zonder problemen te stroppen hetgeen al gebeurd is dus de volgende tester hoeft alleen de olie (ballistol) er af te vegen en kan gelijk scheren. Olie is huidvriendelijk dus kan ook gewoon blijven zitten. Bij het postagentschap was net de post van de dag opgehaald, dus dat is wel jammer en dus zal het als het goed is waarschijnlijk zaterdag bezorgd worden. Het afscheid viel zwaar, ik hoop dat vdlaak snel het sein geeft dat we kunnen bestellen!
antonius Posted October 11, 2013 Posted October 11, 2013 En ook ik kan niet wachten tot ik er een kan bestellen. Lijkt me een waanzinnig goed mes,ik heb ook en dovo van zilver staal en die slijpt ook wat moeilijker als een carbonstalen. Hoewel het mes dat ik van buffel heb overgenomen is van carbonstaal,is breder en scheert toch comfortabeler. Gr antonius
Snuff Posted October 11, 2013 Posted October 11, 2013 ik heb ook en dovo van zilver staal en die slijpt ook wat moeilijker als een carbonstalen. ??? Hoort eigenlijk andersom te zijn, echt silversteel is makkelijker te slijpen normaal.
antonius Posted October 11, 2013 Posted October 11, 2013 ik heb ook en dovo van zilver staal en die slijpt ook wat moeilijker als een carbonstalen. ??? Hoort eigenlijk andersom te zijn, echt silversteel is makkelijker te slijpen normaal. deze is extra gehard en in de diepvries afgekoeld,tenminste dat staat erop,tief gekhuld. gr antonius
Buffel Posted October 15, 2013 Posted October 15, 2013 Het mes lag vandaag op de deurmat Eerste indruk: stevig mes , lekker gewicht. Morgen de eerste scheerbeurt er mee, over de scherpte hoef ik in ieder geval niet in te zitten Morgen meer...
Puerco Posted October 15, 2013 Posted October 15, 2013 Pak van m'n hart, post was zo traag dat ik me al zorgen ging maken of ze hem niet kwijt hadden gemaakt... Ben benieuwd naar je review.
Buffel Posted October 16, 2013 Posted October 16, 2013 Zo, net even met het mes geschoren. Ik ga geen lang verhaal hier neerzetten, het meeste is al ruimschoots gemeld door de vorige testers. Het gewicht van het mes vind ik erg prettig in de hand liggen, qua balans in het dik in orde. De scales zien er netjes uit en het mes sluit prima, de afwerking is gemiddeld maar laten we wel de prijs in gedachten houden! Door de lichte smile van het mes, is het scheergemak voor mij erg prettig. Dit heeft ook mijn voorkeur. De scheerbeurt was niet perfect ,dat kan ook komen omdat ik nieuwe scheerzeep gebruikt heb en het niet perfect schuim was. Maar goed , nog steeds een ruime voldoende. Plus punten * Mooi gewicht * Lichte smile * Prima uiterlijk * Goede prijs / kwaliteit verhouding * Goed staal * Qua slijpen ga ik van Puerco's ervaring uit, ik ga hem niet slijpen. Min puntjes * 7/8??? volgens mij is zelf iets kleiner als een 6/8. Dus dat valt mij een beetje tegen. Ik had hem groter verwacht. * Voor deze prijs zijn er verder geen minpunten wat mij betreft, als het mes 3x zo duur was dan wel. Conclusie Zou ik er eentje kopen? Ja!
Buffel Posted October 18, 2013 Posted October 18, 2013 Het mes is schoongemaakt, gestropt en verstuurd naar Lampuhkap!
Lampuhkap Posted October 18, 2013 Posted October 18, 2013 Wil ook gelijk de eerst volgende op de lijst mij zn naam en adres enzo PM-en. Ik ben over 4 dagen op vakantie dus alles moet een beetje vlot doorlopen. Anders duurt het namelijk (na deze 4 dagen) nog eens 5 dagen voor ik het mes op kan sturen!
karaqz Posted October 18, 2013 Posted October 18, 2013 Wil ook gelijk de eerst volgende op de lijst mij zn naam en adres enzo PM-en. Ik ben over 4 dagen op vakantie dus alles moet een beetje vlot doorlopen. Anders duurt het namelijk (na deze 4 dagen) nog eens 5 dagen voor ik het mes op kan sturen! Ik heb je mijn adres gepmmed
Marcel Posted October 18, 2013 Posted October 18, 2013 Haal mij maar helemaal van de lijst. Niet dat ik geen vertrouwen heb in de kwaliteiten van dit mes, in tegendeel, maar omdat ik gewoonweg niet toekom aan scheren met een straight om er meer ervaring mee op te doen. Dan acht ik mezelf niet in staat om een mes als dit goed te kunnen beoordelen
Lampuhkap Posted October 18, 2013 Posted October 18, 2013 Ik zag het Karaqz, thnx. Ik zal zorgen dat ik m op tijd de deur uit doe.
karaqz Posted October 18, 2013 Posted October 18, 2013 Ik zag het Karaqz, thnx. Ik zal zorgen dat ik m op tijd de deur uit doe. Een dag eerder of later gaat ook niemand dood van, doe op je gemak . Prettige vakantie alvast
Lampuhkap Posted October 20, 2013 Posted October 20, 2013 Nou heren ik heb m binnen! En vanmorgen mn eerste scheerbeurt mee gehad! Eerste indruk van het mes: scales - prachtkleur. Lekker dik materiaal, lekkere vorm. Qua gewicht vind ik ze wat aan de zwaardere kant, zou wat lichter mogen naar mijn smaak. Weet ook niet of hout voor de lange termijn een handige keus is qua materiaal, maar dat zien we dan wel weer Mes - lekker groot, lekker in gewicht. Vind m een lekkere grip hebben! En hij was goed scherp! Dat beetje logge uiterlijk bevalt me wel. Lekker groot, dik. Stevige gezonde Hollandse knaap zullen we maar zeggen. Vanmorgen was de setup: Bakkus Semogue SOC 2 band badger Essence of Scotland Malt & Myrtle Ogalalla Bay Rum Aftershave BAUME.BE ASB Lather was vanmorgen ronduit beroerd, veel te dun. Te weinig zeep, teveel water. Heb uit luiheid niet de moeite genomen om opnieuw te maken. Ik heb de Bakkus NIET gestropt vantevoren. Ik wist dat ie van Buffel af zou komen, dus qua scherpte kon dat niet verkeerd gaan Ik heb t geweten iig. Eerste aanzet, chop, net boven mn oor erin Geen bloed, wel zichtbaar ingesneden Goed, verder met de shave Op het gezicht ging het echt flawless. Mes gleed er moeiteloos doorheen, op de nek ging het vrij netjes, is het niet dat door het hogere gewicht van de scales je wat meer kracht moet zetten om het ding te draaien naar de juiste hoek. Soms wat lastiger, maar ging best aardig Totaal 3 passes gedaan op zowel gezicht als in de nek. Keurig BBS. Afgerond met de Ogallala en een toefje BAUME.BE Al met al was de eerste indruk van het mes is erg goed Kijk uit naar de volgende keer dat ik m gebruiken kan!
vandelaak Posted October 22, 2013 Author Posted October 22, 2013 Hallo allemaal. Ik ben terug van vakantie, het was heerlijk. Zoals beloofd worden de messen zsm gemaakt nu dat ik terug ben. Binnen een weekje of twee.
Lampuhkap Posted October 22, 2013 Posted October 22, 2013 Mooi, mijn order kan je neerzetten Zometeen de laatste bakkus shave en dan hopen dat ik de boel op tijd weg krijg. If not, nogmaals, dan komt het over 5 dagen pas!
vandelaak Posted October 24, 2013 Author Posted October 24, 2013 Hoi Kogel, Gewoon hier een berichtje achterlaten... er wordt nu dus ook een mes voor jou bewaard.
Puerco Posted October 24, 2013 Posted October 24, 2013 Ik had even gemist dat we hier konden reserveren, bij deze wil ik ook graag een mes reserveren. Is er al nieuws wanneer één en ander staat te gebeuren???
meemai Posted October 24, 2013 Posted October 24, 2013 Denk dat Kogel ook een test wilde maken met het mes en niet wilde reserveren om te kopen. Maar kan het mis hebben!
Recommended Posts