Jump to content

Recommended Posts

Posted

Vandaag voor het eerst geschoren met een double edge scheermes.

Ik dacht ik schrijf meteen en review voor nieuwe leden. 

Voorheen scheerde ik me altijd met gillette fusion mesjes en dit ging op zich goed. 

Maar ik wou eens wat anders en dit is veel goedkoper. 

Mijn eerste gedachte was wel, hoop dat het goed gaat en dat ik me niet overal open haal. 

Ik had vandaag met de post mijn Edwin Jagger double edge safety razor 3d diamond, 

Raz*War scheerkwast kunststof haar Black Fibre en 

Edwin Jagger scheerzeep Aloe Vera binnen gekregen. 

de mesjes moeten nog komen aangezien ik andere heb besteld naar tips van forumleden.

dus vandaag naar de Hema om mesje te kopen, dit omdat ik ook wel goede verhalen had gehoord hier over. 

Eerst begonnen met natuurlijk mijn gezicht inzepen,  dit is wel even wennen.  Was natuurlijk gewone scheerschuim gewend, maar hier krijg ik vast nog meer handigheid in. 

Maar toen ging het gebeuren ik mocht gaan scheren, even goed aanvoelen op de wang hoe veel druk en welke hoek en gaan!

Op de wangen ging het verassend goed eigenlijk, maar ja dan moet je verder naar de hals. 

op zich was dit ook redelijk te doen vore de eerste keer.  Alleen bij mijn adamsappel was het wel behoorlijk lastig dus toch paar kleine wondjes. 

En aan het einde bleek dat ik me rechter kant van me hals ook iets te snel heb gedaan, is toch wat geïrriteerd.

Ik heb daarom ook besloten om vandaag maar 1x er over te gaan zodat het niet uiteindelijk toch een bloedbad word ?.

maar moet zeggen,  al met al viel het mee niet tegen. 

En heb er vertrouwen in dat dit wel gaat lukken. 

• I like it 5
Posted

Goed bezig!!  Na een aantal weken gaat het allemaal vanzelf, zonder na te moeten denken...

• I like it 1
Posted

Gefeliciteerd met je eerste poging B|

Remcovsk schreef 4 minuten geleden:

Alleen bij mijn adamsappel was het wel behoorlijk lastig dus toch paar kleine wondjes.

Een bekend trucje voor je adamsappel: even slikken en dat vasthouden terwijl je het betreffende stukje scheert.

• Thanks! 1
Posted

Leuk om te lezen trek voor jezelf een week of 4 tot 6 uit om het nieuwe scheren onder de knie te krijgen en bouw het aantal gangen langzaam uit. Beter in het begin alleen de gang met de haren mee en niet glad zijn dan doorgaan en je een paar dagen niet kunnen scheren omdat de huid teveel aangedaan is door een onjuiste scheertechniek.

Veel succes de komende tijd.

• I like it 2
Posted
Jerry9630 schreef 31 minuten geleden:

Leuk dat je nog denkt dat het goedkoper is. Zo ben ik ook begonnen en dan vond ik het forum .... :D

Haha ja ik houd het vooral mijn vrouw voor?

• I like it 1
Posted
Leuk dat je nog denkt dat het goedkoper is. Zo ben ik ook begonnen en dan vond ik het forum .... [emoji3]
Het scheren is absoluut goedkoper! Per keer wel te verstaan [emoji23] Tja en verder is het een kwestie van zelfbeheersing [emoji6][emoji4][emoji44]?[emoji29]
  • I like it 2
  • Haha 3
Posted
scheersmurf schreef 17 uur geleden:

Gefeliciteerd met je eerste poging B|

Een bekend trucje voor je adamsappel: even slikken en dat vasthouden terwijl je het betreffende stukje scheert.

Ach ja natuurlijk, helemaal niet aan gedacht.

Posted
Rene_Z schreef op 3/3/2018 om 15:37:

En geen druk. Als je denkt dat je niet drukt, nog minder drukken...

Volg Rene's raad maar op.

Ik zie dat je van een Gillette Fusion komt. Dus wanneer je denkt dat je geen druk aan het uitoefenen bent met de EJ, halveer de hoeveelheid druk die je uitoefent dan maar.

Posted
CobraX schreef 40 minuten geleden:

Volg Rene's raad maar op.

Ik zie dat je van een Gillette Fusion komt. Dus wanneer je denkt dat je geen druk aan het uitoefenen bent met de EJ, halveer de hoeveelheid druk die je uitoefent dan maar.

Morgen ga ik het weer proberen en neem ik dit mee,  bedankt

• I like it 2
Posted
CobraX schreef 13 uur geleden:

Oeiiii de druk halveren is alsnog druk zetten en hier op het forum adviseren wij om absoluut geen druk zetten.

Posted
Hanskoning schreef 3 uur geleden:

Oeiiii de druk halveren is alsnog druk zetten en hier op het forum adviseren wij om absoluut geen druk zetten.

Lees mijn bericht eens opnieuw. Ik zeg niet dat je half zoveel druk moet zetten als met een Gillette Fusion. Maar wel dat als je een Gillette Fusion gewend bent en je denkt dat je de goede raad hebt opgevolgd en dus 'zogezegd' geen druk zet met de EJ, je eigenlijk nog steeds te veel druk zet. Vandaar de verwijzing naar "druk halveren".

Ik omschrijf het meestal ook als "geen druk zetten", maar in realiteit moet je toch altijd een minimale hoeveelheid druk zetten, anders wint de zwaartekracht het en ligt je safety razor voor je het weet op de grond. Alleen is deze minimale hoeveelheid druk gigantisch veel kleiner dan wat de gemiddelde Gillette Fusion gebruiker gewend is.

Posted
CobraX schreef 4 uur geleden:

Lees mijn bericht eens opnieuw. Ik zeg niet dat je half zoveel druk moet zetten als met een Gillette Fusion.

CobraX schreef 21 uur geleden:

Volgens mij wel... O.o

Posted

Néé Roland anders ligt je krabber op de grond dat begrijp je toch welO.o Hoewel ik zet nooit druk en het lukt me toch heel goed om de krabber vast te houden:D

Hoewel het aantal potten zeep dat hier gevallen is en een Mulcuto en een paar kwasten is niet te tellenxD

• I like it 1
Posted
roland schreef 2 uur geleden:

Volgens mij wel... O.o

Ik heb mijn bericht al 10 keer opnieuw gelezen en ik kan dat er nog steeds niet uithalen. Hoe ik het lees is als volgt: 

“Remcovsk komt van een Gillette Fusion en heeft de goede raad van geen druk zetten met de EJ reeds opgevolgd. Alleen is hij de Gillette Fusion gewend en dus is de druk die hij reeds gezet heeft met de EJ nog steeds te veel, vandaar best de druk halveren als hij denkt dat hij momenteel geen druk zet met de EJ.”

Als ik effectief de druk halveren t.o.v. de druk die hij zette met de Gillette Fusion bedoelde, dan had ik dit deel uit mijn oorspronkelijk bericht weggelaten:

”Dus wanneer je denkt dat je geen druk aan het uitoefenen bent met de EJ,”

Posted

Jouw uitleg komt overeen met hoe ik je posts las CX. Zoals ik het zelf placht te omschrijven: als je denkt dat je geen druk zet, zet je teveel druk.

• I like it 1
Posted
efsk schreef 3 minuten geleden:

Jouw uitleg komt overeen met hoe ik je posts las CX. Zoals ik het zelf placht te omschrijven: als je denkt dat je geen druk zet, zet je teveel druk.

Oef, ik begon al te denken dat ik Chinees aan het praten was. :D En inderdaad, jouw omschrijving komt overeen met hoe ik er zelf ook over denk. 

Posted

Vandaag weer op nieuw geprobeerd en de tip van geen druk uitoefen mee genomen. 

En 1x met de haar groei me geschoren en 1x tegen de groei in geschoren. 

Niet 1x gesneden en met de aluin bijna geen irritatie. 

En het belangrijkste met zo glad als de gillette fusion. 

Hier en daar voel ik nog iets stoppeltjes ligt maar dat had ik voorheen ook altijd. 

Wel voel ik dat het nog gladder zou moeten kunnen.  

Dus probeer nog een keer met het Hema mesje. 

Anders probeer ik een van deze:

iy3L9jS.jpg

• I like it 4
Posted

Mogelijk heb je de stoppels vergeten. Heb ik wel eens. Met de aftershave op doe voel ik er paar...

Posted
Rene_Z schreef 1 uur terug:

Mogelijk heb je de stoppels vergeten. Heb ik wel eens. Met de aftershave op doe voel ik er paar...

Nou het is en beetje ruw niet echt super glad.  Dus denk dat de hoek van de krabber niet optimaal was. 

• I like it 1
Posted

@Remcovsk gewoon lekker doorgaan. Het kost een paar keer scheren, maar je krijgt de slag vanzelf te pakken. Het leren geen druk zetten heeft bij mij in ieder geval meer tijd gekost dan bij jou :lol:

• I like it 2
Posted
Remcovsk schreef 2 uur geleden:

Vandaag weer op nieuw geprobeerd en de tip van geen druk uitoefen mee genomen. 

En 1x met de haar groei me geschoren en 1x tegen de groei in geschoren. 

Niet 1x gesneden en met de aluin bijna geen irritatie. 

En het belangrijkste met zo glad als de gillette fusion. 

Hier en daar voel ik nog iets stoppeltjes ligt maar dat had ik voorheen ook altijd. 

Wel voel ik dat het nog gladder zou moeten kunnen.  

Dus probeer nog een keer met het Hema mesje. 

Anders probeer ik een van deze:

Gaat geweldig dus fijn om te lezen zo krijg je snel het plezier erin met deze manier van scheren. Als advies zou ik met de Personna mesje nu gaan proberen. Het is een mooi soepel mesje welke makkelijk weg scheert.