Jump to content

Recommended Posts

Posted

Als je zeep, crème, balsem o.i.d. zoekt zitten er genoeg Britse merken in het topsegment, maar zijn er eigenlijk nog Britse (of voor mijn part Ierse) bladefabrikanten? De enigen die mij zo 1-2-3 te binnen schieten zijn Wilkinson (van origine ooit Engels geweest maar ondertussen eigenlijk gewoon Duits) en The Bluebeard's Revenge (al komen die mesjes naar verluidt ook gewoon uit Duitsland en schijnen ze behoorlijk aan de milde kan te zijn).

Posted
scheersmurf schreef 15 minuten geleden:

Als je zeep, crème, balsem o.i.d. zoekt zitten er genoeg Britse merken in het topsegment, maar zijn er eigenlijk nog Britse (of voor mijn part Ierse) bladefabrikanten? De enigen die mij zo 1-2-3 te binnen schieten zijn Wilkinson (van origine ooit Engels geweest maar ondertussen eigenlijk gewoon Duits) en The Bluebeard's Revenge (al komen die mesjes naar verluidt ook gewoon uit Duitsland en schijnen ze behoorlijk aan de milde kan te zijn).

Alles over mesjes en dan opeens een bladefabrikant. Zucht.

Wilkinson is Amerikaans tegenwoordig, zelfde eigenaar als Schick. Behalve in India, daar is het van Gilette

• Haha 1
Posted

Waar haal je weg, dat BB Revenge uit Duitsland komt?  

Posted
Harkos schreef 48 minuten geleden:

Waar haal je weg, dat BB Revenge uit Duitsland komt?

Moet een winkelsite zijn geweest, al weet ik helaas niet meer welke.

Posted
scheersmurf schreef 15 uur geleden:

Moet een winkelsite zijn geweest, al weet ik helaas niet meer welke.

zie hier weet ook niet zeker of het klopt,  maar denk het wel.

Posted
Harkos schreef 3 uur geleden:

zie hier weet ook niet zeker of het klopt,  maar denk het wel.

OK, die draad had ik ook al wel gelezen maar over het herkomst stukje kennelijk heen gelezen:$

Het verhaal van Wilkinson was mij al wel in grote lijnen bekend: was ooit Brits (Engels om ietsje preciezer te zijn), maar is op den duur in handen gekomen van zo'n groot Amerikaans parapluconcern dat ook (het van oorsprong reeds Amerikaanse) Shick heeft opgekocht. Beide zijn vandaag de dag weinig meer dan merknaampjes die in verschillende windstreken op nagenoeg dezelfde producten worden geplakt. De concrete fabricage voor i.i.g. de Europese markt vindt bij mijn weten echter nog steeds in Duitsland plaats. Dat was al zo voordat de eerste Amerikaan Wilkinson opkocht en dat hebben ze voor zover ik weet ook altijd zo gehouden.

Waar de Bluebeard mesjes vandaan komen is zo te lezen nog steeds niet 100% helder, maar dat die dingen niet (meer) in het VK geproduceerd worden lijkt me wel duidelijk.

Anyhow, ik blijf het grappig/frappant/opvallend vinden dat onze Westerburen in eigen land zo ongeveer alle hard- en software produceren op scheergebied behalve de DE mesjes.

Posted

Wilkinson is in 1961 een samenwerking aangegaan met Rud. Osberghaus (de makers van Fasan) voor de fabricage van mesjes. Begin jaren 70 hebben ze vervolgens Osberghaus geheel overgenomen, en dat was het einde van de Fasan slant.

• Thanks! 1