Snuff Posted February 28, 2018 Posted February 28, 2018 Gezien ik wegens gezondheidsperikelen blijkbaar verbannen ben naar enkel nog wandelen en fietsen (volgens de chirurgen) als ik nog een tijdje wil meegaan maar aan het uitkijken geweest naar een fiets. Nu heb ik nergens een topic hierover gevonden op het forum dus wellicht dat er nog mensen zijn die hier hun favoriete al dan niet zelf aangedreven vehicle willen laten zien of bespreken. Wat mij ook wel zou aanspreken is indien er mensen heel tevreden zijn over bijbehoren zoals kledij, onderhoudsproducten, herstellings materiaal of wat dan ook dat ze dat vermelden, want daar ben ik nog zoekende en als leek zie je door de bomen het bos niet meer. Heb al proefgereden en op aanraden van de dokters gekozen voor een elektrisch ondersteunde tweewieler (hé niet lachen hé, we worden dit jaar 60). Helaas dit model slechts leverbaar in week 26 maar dat is niet erg gezien ik momenteel toch in de puinpoeier lig en een herstelperiode nodig heb. Vrouwtje staat erop dat ik zorg voor goede warme kledij en helm anders mag ik de deur niet uit! in eerste instantie dacht ik aan Sealzkins handschoenen en liners en sokken maar nog nergens een winkel gevonden waar ik mijn maat kan passen, schijnen wel goed te zijn. (ps. hoeven niet persé waterdichte versies te zijn want als het regent ga ik gewoon wachten tot het over is. Hoor graag jullie inbreng waarvoor alvast dank!
BuckyOH Posted February 28, 2018 Posted February 28, 2018 Ik rijd al redelijk wat jaartjes op een cube hyde. Wil het volgende model gaan kopen, de cube race belt drive. Goede prijs voor een hele fijne fiets. Ik draag verder nooit speciale kleding. Alleen regen kleding. Sealskinz handschoenen zijn erg fijn. Verder erg tevreden over AGU. Daar heb ik ook mn regenkleding van. Eens in de zoveel tijd met tech wash en waterproof wassen om ze waterdicht en ademend te houden. En een fiets computertje kost weinig en is gewoon leuk Sinds kort een tweedehands Dahon vitesse vouwfiets erbij. Qua onderhoud is een belt drive erg fijn. Geen smeer of viezigheid. M'n ketting neem ik iedere week af met steeds een oude doek van oude kleding. Daarna is het het beste om m in te spuiten maar heb nog dry en winter lube staan. Verder ieder jaar een grote beurt van belasting centjes. Ik draag nooit een helm Stom eigenlijk. Maar als ik een helm op zou doen zou ik mn snowboard helm opdoen.
Snuff Posted February 28, 2018 Author Posted February 28, 2018 Dank. Heb ook voor een belt drive gekozen. Helm nodig gezien de staat van de wegen in België, dan is Nederland een paradijs op dat gebied!
Tony Posted February 28, 2018 Posted February 28, 2018 Ik rijd inmiddels bijna 5 jaar op een elektrisch ondersteunde fiets. Mijn rijbewijs is verlopen toen ik 70 werd dus ik heb niets anders. Echter alleen in de zomer, meestal mei tot en met september. Ik heb geen specifieke fietskleding, ook geen helm, wel altijd regenkleding in mijn tas voor het geval dat. Inmiddels nu bijna 10.000 km op de teller, in het afgelopen jaar een nieuwe accu moeten kopen, wel prijzig.
Snuff Posted February 28, 2018 Author Posted February 28, 2018 Is dat normaal dat ze aan 70 in Nederland je rijbewijs laten verlopen? Mijn vader kreeg bijvoorbeeld nog zijn rijbewijs gewoon mits voorleggen van zijn id, niks theoretisch of praktisch examen hij bleef rijen tot aan zijn dood en dat zorgde voor de nodige schade.
Tjoolder Posted February 28, 2018 Posted February 28, 2018 https://www.vaneycksport.com/nl/ Gezien je in mijn regio woont. Hebben zowat alles id winkel. Weet niet van het merk dat jij wil. Ik heb er mijn handschoenen gekocht. Zijn windstoppers gezien ik iedere dag met een fiets ga werken wil ik warme handen als ik aankom. Qua kleren heb ik gewoon regenkleding van Decathlon. Prijs is anders een beetje te heftig voor een paar gram minder.
scheersmurf Posted February 28, 2018 Posted February 28, 2018 Snuff schreef 15 minuten geleden: Is dat normaal dat ze aan 70 in Nederland je rijbewijs laten verlopen? Op die manier gesteld niet. De exacte regels zal iemand boven pak 'm beet 65 wel weten, of misschien iemand hier die toevallig rijinstructeur is, maar in hoofdlijnen komt het erop neer dat vanaf bepaalde leeftijden de verlengingsduur omlaag gaat (van tien naar vijf jaar) en een medische keurig nodig wordt.
Robgtt99 Posted February 28, 2018 Posted February 28, 2018 Zelf koop ik veel bij mantel (en uiteraard bij mn lokale dealer) Heeft veel op voorraad en verzenden snel. Qua onderhoud gebruik ik muc-off (Schoonmaak, onderhoud etc). Als je regelmatig je fiets schoonspuit en de modder, pekel en zand weghaalt. Dan heb je er lang plezier van. Sealskins zijn gewoon goed. Ga je geen buil aan vallen. Aanvulling. Ook bikester heeft vaak goede aanbiedingen bikester.be
Tony Posted February 28, 2018 Posted February 28, 2018 Is dat normaal dat ze aan 70 in Nederland je rijbewijs laten verlopen? Mijn vader kreeg bijvoorbeeld nog zijn rijbewijs gewoon mits voorleggen van zijn id, niks theoretisch of praktisch examen [emoji16] hij bleef rijen tot aan zijn dood en dat zorgde voor de nodige schade. Ik heb hem laten verlopen, het had verlengd kunnen worden, maar ik had de laatste jaren geen auto meer gereden vanwege oogproblemen.
efsk Posted February 28, 2018 Posted February 28, 2018 Ik heb de ballen verstand van fietsen, maar kan je wel twee dingen aanraden. Een goed slot Lekvrije banden
Snuff Posted February 28, 2018 Author Posted February 28, 2018 die twee zijn al in orde, je hebt wel een heel goed punt
Snowmiss Posted February 28, 2018 Posted February 28, 2018 Veel fietsplezier alvast. Ikzelf mag straks na minstens 1 jaar werken , een fiets uitzoeken met wel 25% korting van de baas. Gezien de staat van mijn huidige vehikel ga ik zeker van dat aanbod gebruik maken. Ben er alleen nog niet uit welke kant ik op ga zoeken. Voel me eigenlijk te jong voor een elektrische, maar ik weet dat dat ook wel reuze prettig kan zijn
Robgtt99 Posted March 1, 2018 Posted March 1, 2018 Snowmiss schreef 8 uur geleden: Voel me eigenlijk te jong voor een elektrische Ik zag 2 weken geleden 2 jongens (denk 18-20 jr) verlekkerd naar een elektrische fiets zien kijken bij mijn lokale fietsendealer. Terwijl de vespa’s nog geen 4 meter verderop in de zaak stonden. Denk zelf dat dat beeld van een “oude-mensen” fiets al volledig achterhaald is. (Ja ik wil er ook wel eentje )
Kingjack Posted March 1, 2018 Posted March 1, 2018 Om weer een beetje in conditie te komen trap ik nu zo een uurtje of 8 per week weg op de racert, waarbij warme kleding wel aan te bevelen is met dergelijke temperaturen. Sealskin spul is top maar er is nog veel meer op de mark, afhankelijk van het beoogde doel en in alle prijsklassen. Zo heb ik echt top winterspul van Assos maar ook ondershirts van Lidl die gewoon goed zijn. En paar weken kwam een collega zijn nieuwe elektrieke fiets showen, in 5 seconden op de 45 km/uur is niet echt voor bejaarden dunkt mij.....
Snuff Posted March 1, 2018 Author Posted March 1, 2018 Probleem is dat ik nergens een winkel binnen redelijke rijafstand vind die de Sealskinz producten die ik op het oog heb in voorraad heeft en ik lees dat er nogal wat om de maten te doen is, ze zouden erg klein uitvallen, zo zou ik voor handschoenen op een Medium uitkomen maar dat kan nooit (9 inch gemeten), denk eerder aan een XL. Online bestellen vind ik dan ook erg riskant. Ga Assos eens bekijken als ik het hier kan vinden, dank! Ondergoed komt ook van de Lidl en voldoet prima Heb hier nog wat motorhandschoenen liggen van vervlogen tijden maar die zijn blijkbaar niet warm genoeg, een goede liner zou een oplossing zijn natuurlijk maar die van Sealskinz is één maat voor alles en iedereen en ik kan er niet in
PI56 Posted March 1, 2018 Posted March 1, 2018 Ik fiets ook uit conditionele overwegingen dagelijks 18 kilometer woon-werk op een Koga e-bike. Bij wat koudere temperaturen draag ik mijn zomermotorhandschoenen en nu zijn de winterhandschoenen al een paar weken in gebruik. De windstopper halskraag (ook een motorerfenis) trek ik nu lekker op tot over mijn neus. Wollen muts op het hoofd en een mayo onder de broek zorgen ervoor dat ik niet verkleumd aankom. Voor het onderhoud aan de fiets heb ik een montagestandaard van Conrad aangeschaft. De fiets lekker stevig op werkhoogte vastgezet om bijvoorbeeld de ketting te reinigen en te smeren.
Snuff Posted March 1, 2018 Author Posted March 1, 2018 Tjoolder schreef 17 uur geleden: https://www.vaneycksport.com/nl/ Gezien je in mijn regio woont. Hebben zowat alles id winkel. Weet niet van het merk dat jij wil. Gisteren geweest, ze hebben wel Sealskinz maar niks om te passen in mijn maat dus weer even ver, andere merken ook aanwezig maar weeral niks in mijn maat, wel online bestellen maar dat vind ik te risicovol.
Snuff Posted March 1, 2018 Author Posted March 1, 2018 Robgtt99 schreef 17 uur geleden: Zelf koop ik veel bij mantel Qua onderhoud gebruik ik muc-off Ook bikester heeft vaak goede aanbiedingen Zeer bruikbare info, bedankt!
Snuff Posted March 1, 2018 Author Posted March 1, 2018 Vandaag gevonden sealskinz thermal liner sokken en Roeckl liner kapela handschoenen in mijn maat, gebruik ik in combinatie met militaire wintersokken en motorhandschoenen.
Snowmiss Posted March 1, 2018 Posted March 1, 2018 PI56 schreef 8 uur geleden: en een mayo onder de broek zorgen ervoor dat ik niet verkleumd aankom. Dat lijkt me erg smerig en vettig worden Maar een maillot met dit koude weer is zeker geen overbodige luxe Robgtt99 schreef 11 uur geleden: Denk zelf dat dat beeld van een “oude-mensen” fiets al volledig achterhaald is. Helemaal mee eens, ik weet zelfs van brugklassers die een elektrische fiets hebben 'omdat ze zo ver van school wonen'. Maar als ik dan kijk wat ik vroeger altijd fietste, nu nog steeds fiets en wat ik eigenlijk zonder ondersteuning nog zou kunnen fietsen, dan vind ik me te jong om nu naar een elektrische over te stappen..........................maar ga het denk ik wel doen. 1
Snuff Posted March 1, 2018 Author Posted March 1, 2018 Bij mij is het de enige mogelijkheid, stampen op de pedalen is uit den boze.
Hanskoning Posted March 1, 2018 Posted March 1, 2018 Heee Snuffie volg je eindelijk mijn goede voorbeeld en ga je over op een elektrische fiets verstandig besluit want zoals jij mag ik ook alleen nog maar wandelen en fietsen omdat dat geen rugbelasting geeft. Nu heb ik in het ziekenhuis instructie gehad en bij het fietsen is het voor mij van groot belang gelet op de ernstige slijtage van o.a. de SI gewrichten om goed rechtop op de fiets te zitten om zo de rug te ontlasten. Als ik nu het sportieve model fiets zie welke je wil aanschaffen vraag ik me af of je niet teveel voor over komt te zitten en Ik zou eerst terdege informeren of dat wel goed voor je rug is. Wat wel vervelend is dat met deze kou de capaciteit van een accu zo ontstellend terugloopt in de zomer kan ik gemiddeld 125 kilometer afleggen en met dit weer slechts een kilometer of 65. Even een zijstraatje ben namelijk zeer benieuwd wat de actieradius van de huidige elektrische auto's met dit weer is, we zien hun prachtige reclames met fantastische plaatjes maar het zal zwaar tegenvallen schat ik zo in.
Snuff Posted March 1, 2018 Author Posted March 1, 2018 Je zou het op het eerste zicht niet zeggen maar het is een behoorlijke rechtop rijpositie op die fiets
efsk Posted March 1, 2018 Posted March 1, 2018 Hanskoning schreef 22 minuten geleden: Wat wel vervelend is dat met deze kou de capaciteit van een accu zo ontstellend terugloopt in de zomer kan ik gemiddeld 125 kilometer afleggen en met dit weer slechts een kilometer of 65. Dus met dit weer moet je je fiets al na vier bezoeken aan Paul opladen bedoel je? 1 1
Recommended Posts