Jump to content

Recommended Posts

Posted

Nou ik erachter ben gekomen dat mijn doos met slijpsteen eventjes op een nog onbekende schuilplaats heeft, heb ik de slijpstenen op de zaak maar even bij elkaar geraapt. Deze hadden wat misbruik sporen.

Ik heb de met een diamant slijp plaat van de lidle gevlakt.

Toen ik bezig was werd het me zeer verleidelijk om de slijpsteen uit mijn backpack erbij te pakken, dit is een steen die ik ruim tien jaar geleden uit de rommel la van mijn vader heb gehad.

Het verbaasde me wat voor verschil het gaf.

De zijkant van de steen is de kleur die hij was toen ik begon. Waar hij eerst een soort groen was is hij nu een gebroken wit.

De diamant platen waren versleten voor ik hem helemaal vlak had maar ben nu eigenlijk wel benieuwd naar wat voor steen het is. Ik denk zelf gewoon een huis tuin en keuken steen maar misschien denken jullie er anders over. 45b0197045edf1ebb921a38614bfd368.jpg

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Posted
Ziet eruit als een Coticule
Toch wel he, ik zal eens kijken of ik bijde kanten toch vlak kan krijgen. Verdient hij toch een betere plek als in mijn backpack voor snelle on the road touch ups

Posted

Zou een coticule kunnen zijn, je zult wel moeten testen of het er dan eentje is die geschikt is voor open messen, er waren vroeger namelijk veel meer stenen die gebruikt werden voor beitels en ander werktuig te slijpen en die geven geen goed resultaat voor het scheren.

Posted
Zou een coticule kunnen zijn, je zult wel moeten testen of het er dan eentje is die geschikt is voor open messen, er waren vroeger namelijk veel meer stenen die gebruikt werden voor beitels en ander werktuig te slijpen en die geven geen goed resultaat voor het scheren.
De andere kant van de steen is grover als ik gewend ben van een coticule dus zou zeker kunnen dat het er een voor wat meer ruwer gereedschap is.
Vanavond komt mijn microscoop binnen en heb al een mes aangeschaft om op te slijpen, dus zal het gaan ondervinden

Posted

Mooie steen! 

De andere kant is mogelijk gewoon lijsteen, is er een naad tussen de donkere en bleke kant?

Je diamantplaat zou niet mogen verslijten van steen te vijlen, ze kan wel verstoppen. Nat schuurpapier werkt ook zeer goed om te vlakken.

Posted

De donkere onderkant is zo te zien gelijmd en mogelijk leisteen, niet vlakken totdat je zekerheid hebt.