fireshrimp Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 Merkur Progress (Voshkod) Omega 21762 Varken Extro Dandy Wimmies scheerkom Speick AS TFS ASB Bergamotto Neroli
ChrisVanMeer Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 Scheerbeurt van de Dag - maandag 26 februari 2018 Krabber: Timeless Razor - Closed Comb - 0.68mm - 100mm Barber Pole Mesje: Polsilver - Super Iridium Kwast: Paladin - 26mm Chief Butterscotch Marble (Select Das) Scheerkom: Saponificio Varesino - Shaving Grail Bowl Scheerzeep: Sapone Di Paolo - Cremoso After-Shave: Sapone Di Paolo - Cremoso 4
DannyVG Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 Wolfman wr1 stirling sandalwood polsilver mesje Maseto 26 mm barberhandle tobs sandalwood asl tobs sandalwood asb Voor zij die werken : een fijne werkweek. Voor de anderen : een fijne week 1
Jerry9630 Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 Fatip testina gentile met Polsilver super iridium mesje (4)Semogue 830Mickey lee soapworks lavender preshaveWickham 1912 citrus & muskAqua Velva444 balmEen krabber op zijn best met een iets scherper mesje. Resultaat BBS.Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Tjebbe Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 RazoRock 400,Lea Classic,RazoRock Mamba,Kai (2),Kruidvat aluin,Eigen aftershave balsem (sinaasappel/tijm/den).Fijne dag!
koenfucius Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 Merkur 37 C Wizamet super iridium Yaqi Tuxedo Pannacreme Nuavia Blu Occitane Cade Balsem en om het af te maken Creed - Green Irish Tweed Een prettige dag gewenst!
onno Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 Scheermes Filarmonica #14 (2e gen.) Mesje Open mes Aantal keren gebruikt 1 Scheerkwast Maseto extra Dense tweeband das Scheerzeep Barrister & Mann glissant Leviathan After shave Arran Aromatics Driftwood ASB Wat een genoegen dat ik het slijpen onder de knie begin te krijgen. Nu is dit mes op een of andere manier ook het gemakkelijkste mes om te slijpen. Een mooie dag! 2
Hanskoning Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 Met de EOS mountain Yew heb ik mijn ochtend wandeling door de Schotse Hooglanden weer achter de rug. Fantastisch schuim met een dito geur zoals steeds meer forum leden ontdekken. Het vaste recept met het open mes en het Wolfje zorgde weer voor het effectieve resultaat namelijk glad als maar zijn kan. Met vandaag alleen een rood streepje naast het oor. Gelukkig blijft het beperkt tot een sneetje hier en daar en geen irriatie en als dan de afwerking in handen is van de Pinot Silvestre dan verlaat je met een brede glimlach de badkamer. 2
roland Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 Eerste het open mes oppoetsen Hans, dan de foto nemen...
Snuff Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 Mocht je ooit overgaan op het open mes geef er dan niet veel geld aan uit, als ik zie hoe je er mee omgaat . Je neemt de term Nat Scheren wel erg letterlijk 1
mhharsta Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 Merkur Futur, stand 3, met Gillette Ruby mesje Wimmie scuttle Meseto Silvertip Nivea scheercreme Nivea ASB 1
Jan Zoethout Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 SvdD 20180226. Semogue 1250.TOBS Lavender (monster). Vintage Gillette NEW (LC, made in Canada) / Windrose greep. Crown Platinum Class (7). Rebul Lavanda EdC.
Hanskoning Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 roland schreef 1 uur terug: Eerste het open mes oppoetsen Hans, dan de foto nemen... Snuff schreef 56 minuten geleden: Mocht je ooit overgaan op het open mes geef er dan niet veel geld aan uit, als ik zie hoe je er mee omgaat . Je neemt de term Nat Scheren wel erg letterlijk Kingjack schreef 53 minuten geleden: Ik zeg niks. Heren wat zijn jullie toch een mode poppetjes, rondlopend met natuurlijk een nette vouw in jullie pantalons, de haartjes keurig gekapt, het juiste metroman geurtje overdreven opgespoten maar vooral overdreven gender neutraal gevoelig Maar hier "ladyboys" ten huize Koning daar wordt noest gewerkt en we zijn niet bang om te laten zien dat we gewerkt hebben dus het zweet mag gezien worden zo ook het gereedschap na zijn zware arbeid. En dat gaan we niet oppoetsen voor een mooie foto néé het resultaat van de arbeid mag gezien worden. 1
Harkos Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 Hanskoning schreef 14 minuten geleden: Heren wat zijn jullie toch een mode poppetjes, rondlopend met natuurlijk een nette vouw in jullie pantalons, de haartjes keurig gekapt, het juiste metroman geurtje overdreven opgespoten maar vooral overdreven gender neutraal gevoelig Maar hier "ladyboys" ten huize Koning daar wordt noest gewerkt en we zijn niet bang om te laten zien dat we gewerkt hebben dus het zweet mag gezien worden zo ook het gereedschap na zijn zware arbeid. En dat gaan we niet oppoetsen voor een mooie foto néé het resultaat van de arbeid mag gezien worden. Tja dan moet je echt die gladde bakkes portretteren en niet dat vlekkerig mes LiJüN silvertip 3 band, Calani Dubai, Ever-Ready Ambassador, Gem Personna Pfte 3e x, Bay Rum Harkos® AS, Bay Rum Harkos® ASB. Kwast en zeep: LiJüN silvertip 3 band en Calani Dubai: Niet veel te scheren vanmorgen na de super effectieve beurt van gisteren, maar wat er zit moet er wel af. Mooi schuim geklopt van de Calani Dubai en de Chinese silvertip. Lekker ingesopt en goed dikke laag opgezet, vanwege wat overgevoeligheid van de diepploeg actie van gisteren. Mesje en krabber: De Gem Personna Pfte voor de 3e x gebruikt. Het mesje gaat onverdroten door, maar ja na 2x zijn die Gems nog als nieuw. Vandaag weer in de Ambassador om te vergelijken. De combi met negatieve druk op de huid gezet en in 3 voorzichtige rondes de boel weer glad gemaakt. Tja dan merk je wel nadrukkelijk het verschil tussen de Shovelhead en de Ambassador. Ongeveer het verschil tussen de R41 2011 t.o.v. de 2013. Was in elk geval weer mooi glad werk geen irritatie verder, dus morgen waarschijnlijk weer normaal. Dan maar de Damaskeene uit de kast, dat staat ook garant voor goed en ontziend scheerwerk. Resultaat: BBS. Tot slot: De eigen Bay Rum AS en ASB er op. Gaat mooi met de Dubai en het vel wordt mooi kruidig, soepel en licht gevoed door de sheabutter en olijfolie. 1
Snuff Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 Hanskoning schreef 59 minuten geleden: Maar hier "ladyboys" ten huize Koning daar wordt noest gewerkt en we zijn niet bang om te laten zien dat we gewerkt hebben dus het zweet mag gezien worden zo ook het gereedschap na zijn zware arbeid. En dat gaan we niet oppoetsen voor een mooie foto néé het resultaat van de arbeid mag gezien worden. Ieder zijn ding, ik vermijd ten alle tijde dat er water tussen de handvaatjes komt want het effect na enige dagen zal iedereen die al een tijdje messen gebruikt wel bekend zijn. Als het mes vol schuim hangt dan spoel ik (alleen) het blad af, wrijf het even langs een natte spons en ga verder. Bij passen waarbij het mes verticaal gehouden word droog ik ook na de spons nog eens met een doekje het blad af zodat er geen druppels naar beneden lopen op plaatsen die moeilijk droog te krijgen zijn (je kan achteraf natuurlijk een haardroger hierop gebruiken maar dat is nog geen garantie). Pietje precies? Zeker wel maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar. Keur het ook niet af dat je noeste arbeid wil laten zien, alleen dat het dan zonde zou zijn om een duur mes te kopen als je zo tewerk gaat, mvg ladyboy Ron 2 1
Hanskoning Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 Tjonge jonge slijpen, stroppen, alleen langs een spons mogen halen, geen nat spatje in de scales terwijl we ons natscheerders noemen, na het verticaal houden spons met een doekje en als toetje nog de haardroger er overheen Het valt me nog mee dat je er niet ook af en toe tegen hoeft te praten, een Whisky geven en ó já en natuurlijk een aai geven. Bedankt voor je zorgen Snuffie maar ik ben duidelijk een éénvoudige krabber man zo wordt me steeds duidelijker en je hoeft dus niet bang te zijn dat hier een duur open mes komt. Maar wel nieuwsgierig wat er dan gebeurd als je een mes met natte scales wegleg want daar heb ik me dus wel aan bezondigd ( nu maar hopen dat mijn jonge vriend als hij dit leest een beetje incasseringsvermogen heeft
roland Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 dof metaal, water vlekken en in het ergste geval roest.
efsk Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 Celluloidscales kunnen gaan rotten. Dan gaan ze stinken, maar erger: gas uitwasemen want een bijtende werking heeft op metaal.
Snuff Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 Hanskoning schreef 1 uur geleden: Maar wel nieuwsgierig wat er dan gebeurd als je een mes met natte scales wegleg want daar heb ik me dus wel aan bezondigd ( nu maar hopen dat mijn jonge vriend als hij dit leest een beetje incasseringsvermogen heeft Wel ik heb het er met hem over gehad en we vonden beiden dat de schade reeds onherstelbaar is, laat dit nu net zijn duurste mes wezen, immers niks dan het beste voor zijn scheervriend al word hij als een ladyboy behandeld! Een serieuze vergoeding hangt in de lucht, bij gebrek aan centjes kan met een Wolfman genoegen genomen worden 1
DannyVG Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 Ator razor schreef 9 uur geleden: Verdorie je pot is al goed leeg 2
DannyVG Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 Hanskoning schreef 2 uur geleden: Tjonge jonge slijpen, stroppen, alleen langs een spons mogen halen, geen nat spatje in de scales terwijl we ons natscheerders noemen, na het verticaal houden spons met een doekje en als toetje nog de haardroger er overheen Het valt me nog mee dat je er niet ook af en toe tegen hoeft te praten, een Whisky geven en ó já en natuurlijk een aai geven. Bedankt voor je zorgen Snuffie maar ik ben duidelijk een éénvoudige krabber man zo wordt me steeds duidelijker en je hoeft dus niet bang te zijn dat hier een duur open mes komt. Maar wel nieuwsgierig wat er dan gebeurd als je een mes met natte scales wegleg want daar heb ik me dus wel aan bezondigd ( nu maar hopen dat mijn jonge vriend als hij dit leest een beetje incasseringsvermogen heeft He Hans ik ben afkomstig van Aalst en daar hebben ze voil jannetten (ja Google maar) dus ik als voil jannet ben dus nog slechter en droog steeds mijn mes af met een zacht papiertje (scales nooit nat) Trouwens het steeltje van mijn krabbertje is ook nooit nat als ik me scheer trouwens het wil toch niet zeggen dat omdat je een natscheerder bent het steeltje nat moet zijn
Snuff Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 Oei oei oei we kunnen beter Dekking zoeken in afwachting van Hans zijn antwoord In topic: vandaag twee scheerbeurten met paradigm 17-4 met feather mesje (9x en 10x) plisson evolution synthetische borstel MdC original floid original
Edsel Posted February 26, 2018 Posted February 26, 2018 Fatip Grande Astra Superior Platinum (4) Merkloze Vintage Varken BDF Raffinato scheerzeep Hema Sensitive ASB
Recommended Posts