Jump to content

Recommended Posts

Posted

Weleens gelezen dat je op spijker stof ook kan stroppen...

Kan dit medium gebruikt worden, om het mes na het scheren even "schoon" te stoppen?

Posted
roland schreef 20 uur geleden:

Mooi, dan zal ik eens even wat fixen met een oude spijkerbroek van m'n dochter... :D

Maak er maar geen sneedje in :$

• Haha 1
Posted

Kans is groot dat hij moeite zal hebben om tussen alle sneetjes en scheuren een voldoende lang stuk te vinden om te kunnen op stroppen, althans zo lopen de meeste hier rond.

• I like it 1
  • Haha 4
  • 3 months later...
Posted

Ik zal het nog sterker vertellen. Diegene bij wie ik, het zal omstreeks 1982 zijn geweest, mijn eerste open mes kocht stropte dat open mes eens op zijn onderarm (de 'binnenkant',  d.w.z. de niet behaarde kant). "Dat is ook een soort leer" vertrouwde hij mij toe. Hij deed het voor en ik moet zeggen; hij wist wat hij deed.

Ik heb het, ik zal het eerlijk zeggen, één keer geprobeerd. Best wel een beetje eng. Ik had met het stroppen op de hangriem namelijk wel eens een aantal 'close escapes', d.w.z. dat ik mijn riem bijna aan flarden had gesneden. Dat had ik niet graag meegemaakt met mijn onderarm. Zou ook een mooie binnenkomer zijn geweest op de Eerste Hulppost: "Hoe dit is gekomen? Nou ik wou mijn scheermes eens stroppen op mijn onderarm..."

• I like it 2
  • Haha 3