Jump to content

SvdD 19 februari tot en met 25 februari 2018

Tjebbe

Recommended Posts

Druivenpitolie,

Stirling Kong,

Truefit & Hill Trafalgar,

Blackland Blackbird CC,

Rapira Platinum Lux (1),

Kruidvat aluin,

Eigen aftershave balsem (sinaasappel/tijm/den).

Voor het eerst me flink gesneden met deze krabber...

Te veel gewend aan de Mamba of zo, denk ik. Of misschien toch wat gespannen voor de (kleine) ingreep waarvoor ik zo naar het ziekenhuis ga.

Fijne dag!

• I like it 2

Scheermes Filarmonica #14 (1e gen.)
Mesje Open mes
Aantal keren gebruikt 8
Scheerkwast Maseto extra Dense tweeband das  
Scheerzeep Smooth operator Red Cederwood & Rose (Deze zeep is een lekker krijgertje)
After shave  Rose de Bulgaria ASB

Fijn die nagels op je vingers anders had ik een enorm jaap erin gehad. Een foutje die ik wel vaker maak. Ik schat de diepte niet goed in.

Een mooie dag

• I like it 1

Merkur 34C

Semogue SOC das

Saponificio Varesino Dolomiti

Wimmies scheerkom

Today Men AS

Hema Sensitive ASB

Nog steeds bezig om met de aangekochte SOC das verschillende zepen uit te proberen. Slecht eenmaal een minder resultaat, warschijnlijk door mijn eigen enthousiasme wat teveel water toegevoegd. Lekkere kwast en samen met de SV Dolomiti een heerlijk resultaat.

Druivenpitolie,
Stirling Kong,
Truefit & Hill Trafalgar,
Blackland Blackbird CC,
Rapira Platinum Lux (1),
Kruidvat aluin,
Eigen aftershave balsem (sinaasappel/tijm/den).

Voor het eerst me flink gesneden met deze krabber...
Te veel gewend aan de Mamba of zo, denk ik. Of misschien toch wat gespannen voor de (kleine) ingreep waarvoor ik zo naar het ziekenhuis ga.

Fijne dag!

Veel succes en sterkte bij het ziekenhuis

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

• I like it 1

@Fedde: komt wel goed hoor, succes.

mijn scheerbeurt deze morgen met een nog niet benoemde experimentele Spaanse zeep (hopelijk lezen ze er in Utrecht overheen 9_9)

Hoshi Tombo 8000 quarter hollow 13/16"

Kanayama Cordovan #80000

Plisson White Evolution Synthetic 20mm

Spaanse zeep (geur is zeer moeilijk te beschrijven maar wel lekker, ruikt naar de vrije natuur, bos, bloemen, etc....)

Baume.be aftershave creme

5a8a8b665a7f9_1(2).thumb.jpg.a66a15e6d41a642b86e8e4c89d01e93b.jpg

• I like it 5

Simpsons LE TSN 2013 P8 Phyl #195 Best Badger,
Acca Kappa Barbershop Collection Refreshing,
Mulcuto Schrägschnitt,
Lutz Multi-Sharp Super Stainless 4e x,
Green Freeze (Osage/Mennen/Menthol),
Mennen Beaume Apaisant ASB.

Kwast en zeep:
Simpsons LE TSN 2013 P8 Phyl #195 Best Badger en Acca Kappa Barbershop Collection Refreshing:
Acca Kappa is een mooi pepermuntjes scheerzeep. Voor het eerst in de kwast. Geen klap in het gezicht, maar gepaste frisheid. Prima kwaliteit schuim. Deze zeep heeft een geschiedenis. Hans en ik waren een jaar geleden in Münster, al waar een mooie parfumerie met veel scheerspullen was, ja was. Daar stond een pot zeep om aan te ruiken, de laatste. Na veel soebatten mocht Hans hem mee met een fikse korting en kaapte die zodoende net voor mijn neus weg. Afgelopen zaterdag kreeg ik de doos van hem mee (nog voor 99% vol), want Hans moet ruimte maken voor nieuw geurtjes. Hier gaat hij spijt van krijgen. Wat een mooi crèmeux schuim klop ik hiervan met mijn Simpsons badger.
Mesje en krabber:
De Lutz Multi-Sharp Super Stainless voor de 4e x gebruikt.
De Lutz blijft ook mooi mee doen. Alweer een goede scheerbeurt. Morgen de 5e, mijn ondernorm. Dit et een mooi zacht gevoel op de huid. In de plastiek Mulcuto krabber een klassieke combi met een geweldig resultaat. Geen stoppel of wat dan ook nog merkbaar. Tevens dus een prettig huidgevoel.
Resultaat: BBS.
Tot slot: De Green Freeze geeft nog eens een extra twist aan de pepermuntjes. Wat ASB en weer in topconditie om  deze week weer te starten.

• I like it 1

Tjebbe veel succes vandaag.

Onno fijn dat je deze zeep prettig vind en dat je huid hem verdraagt.

Harrie ik heb altijd een beetje schaamte gevoeld dat ik als een olifant door de porseleinkast me deze zeep toen eigen gemaakt had en vervolgens nagelaten heb om hem met je te delen :$ Dus met maar met terugwerkende schaamte je hem overhandigd.

Heeeeee Snuffie als jij de geur van zeepje al niet kan thuis brengen hoe moeten wij Nederlanders met onze verfijnde reukorganen deze dan al niet vinden:o

Ook hier voor mijn doen een zeer vroege scheerbeurt omdat de neuroloog mij straks wil ontvangen en hopelijk een oplossing heeft voor de slijtage in mijn rug en de daaruit vloeiende kwalijke rugpijn.

De Speick blijft volhardend en wil maar niet op en ik wil toch echt eens een zepie zelf opmakeno.O

Karl Engels behoeft geen verdere toelichting deze krabber heeft mijn hart gestolen.

image.jpeg

• I like it 3

kalerolf schreef 44 minuten geleden:

Maar aan de hand van de kleur wat er op dat lepeltje plakt, toch een voorzichtig vraagje is die zeep nog wel ok?

Eenmaal opgeschuimd is ie gewoon wit van kleur, panacrema heeft trouwens ook bruine zeep, zegt niks over de kwaliteit maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen dit ietwat minder aantrekkelijk vinden

Tjebbe veel succes vandaag.
Onno fijn dat je deze zeep prettig vind en dat je huid hem verdraagt.
Harrie ik heb altijd een beetje schaamte gevoeld dat ik als een olifant door de porseleinkast me deze zeep toen eigen gemaakt had en vervolgens nagelaten heb om hem met je te delen [emoji5] Dus met maar met terugwerkende schaamte je hem overhandigd.
Heeeeee Snuffie als jij de geur van zeepje al niet kan thuis brengen hoe moeten wij Nederlanders met onze verfijnde reukorganen deze dan al niet vinden[emoji33]

Ook hier voor mijn doen een zeer vroege scheerbeurt omdat de neuroloog mij straks wil ontvangen en hopelijk een oplossing heeft voor de slijtage in mijn rug en de daaruit vloeiende kwalijke rugpijn.
De Speick blijft volhardend en wil maar niet op en ik wil toch echt eens een zepie zelf opmaken[emoji57]
Karl Engels behoeft geen verdere toelichting deze krabber heeft mijn hart gestolen.

image.thumb.jpeg.a8b1dbf938aa7533aef18b59f3f30e41.jpeg
Ach heb dat nooit zo bewust ervaren en genoot toen van je gretigheid en vasthoudendheid. Nu wel blij met het doosje! ?[emoji41][emoji7]

Merkur 37 C

Wizamet super iridium (nieuw mesje voor de nieuwe werkweek)

Pannacrema nuavia blu

Nivea Sensitive Balsem

De Nuavia Blu is niet mijn best schuimende zeep, maar ongetwijfeld de best-ruikende.  Hmm, en de geur blijft ook tijdens de dag terugkomen.  Man, man, man, echt genieten (goed als legaal pepmiddel voor een grijze maandag). 

@koenfucius Pannacrema niet je best schuimende creme:o en dat voor dat geld:o Ben benieuwd wat de idolatische gebruikers van deze opmerking zullen denkenxD

@Kingjack is mijn scheertechniek nu zo beroerd -omdat ik me niet kan scheren met die plastieken speelgoedkrabberkers- waardoor ik mezelf diskwalificeer als zeer professioneel natscheerder.:$

• I like it 1

efsk schreef 24 minuten geleden:

@Hanskoning De enige zepen beter dan pannacrema zijn Jabonman en Vreto. Die worden beiden door jou afgeschreven, net als hoogwaardig kunststof scheergerei. Dan kun je inderdaad niet positiever omschreven worden dan als goedbedoelende amateur.

Eeeeeeeeeeeeh Richard aan wie was de vraag gesteld........dus bemoei je er niet mee dekselse onverlaat:o

Maar als dat jou top der zepen is dan heb jij ook nog een zeer lange weg in zeepland te gaan, dus vrij naar een oude maar zeer beroemde reclame: gelukkig heb je meer verstand van scheve en torsie zaken.xD

@Hanskoning ik bedoel dat het schuim bij een aantal andere zepen dan pannacrema dikker is, meer als slagroom, niet dat het schuim bij pannacrema slecht zou zijn (zou jammer zijn voor die prijs :D). Maar goed, ik zie dat pannacrema (en Italiaanse zepen in het algemeen) sterke voor- en tegenstanders kennen op dit forum.  Ik heb in elk geval genoten van mijn dagelijkse scheerbeurt.

Hanskoning schreef 17 minuten geleden:

Maar als dat jou top der zepen is dan heb jij ook nog een zeer lange weg in zeepland te gaan

Richard doe geen moeite, hij verblijft op dit gebied in een ander universum, gelukkig is de tijd van de missionarissen voorbij anders trok hij er vast op uit om iedereen te bekeren tot de juiste scheerzeep :)

• I like it 2