Rasoio Posted February 16, 2018 Posted February 16, 2018 Goedendag, Ik ben Luca en ga binnenkort mijn eerste open scheermes aanschaffen.Ik scheer me nu nog met een shavette om het een beetje onder de knie te krijgen. Nou zeiden ze bij de winkel dat in tegenstelling tot een shavette, je een soort van snijdende beweging moet maken met het open scheermes. Kan iemand mij hier wat meer over vertellen? Bvd Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
efsk Posted February 16, 2018 Posted February 16, 2018 Ik maak met mijn open messen geen snijdende beweging. Doe ik dat wel dan heb ik direct een snede te pakken. 1
Rasoio Posted February 16, 2018 Author Posted February 16, 2018 Ik maak met mijn open messen geen snijdende beweging. Doe ik dat wel dan heb ik direct een snede te pakken.Ja dat dacht ik dus ook, vandaar dat ik het hier op het forum nog eens wou vragen. Je snijd het gewoon in rechte bewegingen (boven naar onder bv.) toch?Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
efsk Posted February 16, 2018 Posted February 16, 2018 Je beweegt je mes haaks op de snede. Als je met de snede mee beweegt dan snij je je open. Je kunt eventueel wat zwiepende bewegingen maken, waarbij de punt (de teen) van je mes wat sneller gaat dan de achterkant (de hiel) of je mes iets scheef houden, dus de teen wat hoger dan de hiel maar wel allebei even snel naar omlaag. Maar in principe is het gewoon je mes recht omlaag bewegen en dan snijdt ht haar. Hoe goed het dat doet is afhankelijk van hoe scherp je mes is en hoe goed je reeds geoefend bent in scheren met het mes. Dat laatste is een kwestie van doen. Je leert het vanzelf
Rasoio Posted February 16, 2018 Author Posted February 16, 2018 Je beweegt je mes haaks op de snede. Als je met de snede mee beweegt dan snij je je open. Je kunt eventueel wat zwiepende bewegingen maken, waarbij de punt (de teen) van je mes wat sneller gaat dan de achterkant (de hiel) of je mes iets scheef houden, dus de teen wat hoger dan de hiel maar wel allebei even snel naar omlaag. Maar in principe is het gewoon je mes recht omlaag bewegen en dan snijdt ht haar. Hoe goed het dat doet is afhankelijk van hoe scherp je mes is en hoe goed je reeds geoefend bent in scheren met het mes. Dat laatste is een kwestie van doen. Je leert het vanzelf [emoji4]Oke dankjewel! Maar het is in principe dezelfde techniek die ik nu dus toepas met de shavette als ik het goed begrijp ?[emoji6]Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Ator razor Posted February 16, 2018 Posted February 16, 2018 Ik ben begonnen met open messen en heb later een shavette gekocht. Gebruik ze op dezelfde manier.
Rasoio Posted February 17, 2018 Author Posted February 17, 2018 Ik ben begonnen met open messen en heb later een shavette gekocht. Gebruik ze op dezelfde manier. Oke, bedankt!Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Snuff Posted February 17, 2018 Posted February 17, 2018 wat werkt bij je huidige shavette zal ook werken bij je mes.
Arnout Posted February 17, 2018 Posted February 17, 2018 Ik scheer me, net als heel veel open mes gebruikers, anders met een comfortabel geslepen open mes dan met een shavette of een te agressief geslepen open mes. In onderstaande link vind je wat uitleg. https://www.badgerandblade.com/forum/threads/scything-guillotine-and-other-strokes.192523/
Rasoio Posted February 18, 2018 Author Posted February 18, 2018 Dit is wat ze bedoelen blijkbaar met die snijdende bewegingVerstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Recommended Posts