Jump to content

Hallo ik ben YdieresiS

YdieresiS

Recommended Posts

Hallo ik ben YdieresiS,

Ben via Tweakers in aanraking gekomen met DE scheren. Heb een fijn setje sample mesjes ontvangen van Noxa daar (volgens mij is die hier ook actief) en ik hoop hier veel informatie te vinden over het scheren en de verschillende producten.

Na jaren scheren met een Fusion en me toch steeds weer verbazen over het geld wat je daarvoor betaald, halverwege dit jaar maar eens overgestapt op een DE mes.

Ik scheer nu met een Edwin Jagger DE89L. Mijn voorkeur gaat momenteel uit naar de Derby mesjes, maar zo veel heb ik er nog niet geprobeerd en zo veel ervaring heb ik nog niet.

Ervaring met mesjes tot nu toe:

-Derby

-Astra

- Gillette Silver Blue

Ik zal de komende tijd vooral lurken en informatie verzamelen. Als ik een vraag heb die ik nog niet beantwoord heb zien worden, dan zal ik mij wel weer melden.

Groeten,

YdieresiS

Welkom, zeker ook eens andere mesjes uitproberen, persoonlijk vind ik de mesjes waar je ervaring mee hebt tot de mindere behoren. Vele plezier met het scheren!

Ik heb nog wel wat proefmesjes liggen om te proberen. Welke zou jij aanraden om in ieder geval te proberen? De Feathers durf ik nog niet helemaal aan.

Welkom!

En wat betreft dat financiële motief....dat kon nog wel eens tegenvallen ;)

Ik vond vooral de cartridges van de Fusion duur. Maar als het inderdaad echt een hobby wordt, dan kan het behoorlijk in de centen gaan lopen ja. Ik zag al wel wat leuk spul wat ik wel aan zou willen schaffen, maar dat stellen we nog wel even uit :roll:

Welkom. Veel mensen vinden de Astras fijn, maar jij hebt al aangegeven de Derbys fijner te vinden. Het blijft ook persoonlijk wat voor jou het beste werkt.

De feathers zijn ook fijn in een EJ. Je hoeft er niet echt bang voor te zijn hoor :-)

Welkom. Veel mensen vinden de Astras fijn, maar jij hebt al aangegeven de Derbys fijner te vinden. Het blijft ook persoonlijk wat voor jou het beste werkt.

De feathers zijn ook fijn in een EJ. Je hoeft er niet echt bang voor te zijn hoor :-)

Ik scheer nog niet zo lang DE en wil toch niet direct al het scherpste proberen. De Astra's trekken naar mijn gevoel te veel, had echt het idee dat de haren eruit getrokken werden ipv af gesneden. Misschien als het mesje dat ik nu gebruik op is, toch maar eens een feather proberen.

Gisteren de Feathers geprobeerd. Heb me nog wel een beetje opengehaald, maar het viel me niet tegen. Scheren wel fijn en met wat respect voor het mesje moet je er volgens mij wel lekker mee kunnen scheren. Je moet er idd wel de tijd voor nemen. Ik baal er niet van dat ik het geprobeerd heb. Bij de volgende wissel van de mesjes de Personna's maar eens proberen en dan maar een keuze maken van welke mesjes ik er meer wil bestellen.

Bedankt voor het warme onthaal allemaal.