Harkos Posted February 15, 2018 Share Posted February 15, 2018 Het mesje, de Gillette Nacet, kreeg ik van Big Jean om te vergelijken. Dit is een Russisch mesje en de vorige, die ik testte, was de Chinese versie. Op de foto links de Chinees en rechts de Rus. De opdruk op de doosjes, waarvan ik helaas geen mooiere exemplaren heb, is wat verschillend en bij de Chinezen staat er voor mij leesbaar made in China op. Bij de Russen is het land van herkomst niet terug te vinden, maar dat komt misschien ook, omdat de tekst allemaal in Arabische tekens is geschreven. Nog een verschil is het wikkeltje, dat bij de Chinezen bedrukt is. De Chinees ging 9x mee en scheerde net even minder, dan de Rapira PL., maar heel behoorlijk. Benieuwd dus naar de prestatie van dit mesje. Welnu ik kan daar kort over zijn na 9 scheerbeurten: voor mij doen ze niet voor elkaar onder. Prima mesje, die wat mij betreft hoge ogen gooit. Net niet de Rapira PL en Polsilver scherpte en zachtheid, maar heel behoorlijk in nagenoeg alle gebruikte krabbers. Mijn oordeel: ruim voldoende. Goed mesje, maar er zijn betere. Koopwaardig. *** 1- Krabber: Merkur 39C Slant Long Handle Barber Pole De eerste beurt is in elk geval een goede. Mooi glad en soepel scheerwerk. Het mesje maar meteen in de 39c geschroefd en dat blijkt en goede combi te zijn. Strak van snit, wel even opletten, dat de hoek klein blijft, anders wordt het geheel een beetje bijterig, maar ja dat hoort ook een beetje bij deze slant. Eens zien hoever ik met dit mesje kom. 2- Krabber: Ikon 103 Short Comb De Russische Nacet scheert vanmorgen lekker zacht en soepel. Moest blijkbaar even 1 beurt inlopen. Beduidend zachter dan gisteren met hetzelfde gladde resultaat. In de Ikon 103 een mooi effectieve beurt, die dus toch ook mooi zacht van snit is. Prima combi. 3- Krabber: Gillette Black Beauty Long Handle adjustable Het mesje houdt aardig vol. Deze 3e x is weer prima. Mooie snit en weinig merkbaar van enige slijtage. In de Black Beauty op 6, 3 vlotte rondes geschoren WTG, XTG en ATG. Ooi glad. 4- Krabber: Gillette Tech De Gillette Nacet scheert vanmorgen opnieuw lekker zacht en soepel. In 3 rondjes glad met een erg comfortabel gevoel. De combi maakt dat waarschijnlijk. De Gillette Tech is zo'n licht minimalistisch krabbertje. Geen open kam en erg licht. Et mesje vormt er een prima combi mee en die scheert dood zeker. Alleen op de strot en klein beetje gevoel, maar dat was waarschijnlijk nog een oud schrammetje. 5- Krabber: Phoenix Alpha Ecliptic Slant Ox Blod De Russische Nacet heeft mijn 5 norm gehaald. Dat op een goede manier, dus kan het nu alleen maar beter worden. In de Alpha Ecliptic een goede cobi, die ik wel in de gaten moet houden. Als de bultrug niet goed op het vel ligt, kan hij bijten en dat gebeurde vanmorgen dan ook 2x. Dat lag echter niet aan de combi, maar enige dufheid van de bediening na een wat overmatig inname van genotsmiddelen gisteravond. 6- Krabber: Ikon X3 De Nacet verrast met een prima beurt weer. Betrouwbaar scheerwerk en geen verrassingen. In de kon X3 is het zelfs een combi, die minder doods aanvoelt. Opgelet, dat de 1e ronde met de fijne en de 2e en 3e ronde met de grove kant gingen, was het best een lekker slant beurtje. Prima glad met een lichte feedback. Hetgeen ik normaal weinig heb van de zielloze X3. Pluspunt voor deze Nacet. 7- Krabber: Lord L6 De Russische Nacet begint hoge ogen te gooien. Vandaag is hij in elk geval van ruim voldoende naar goed gegaan. 7 onberispelijke scheerbeurten met een mooi glad resultaat. Dat in een Lord L6, een pretentieloze krabber van precies de juiste geometrie om tussen comfortabel en effectief scheren in te zitten. Zo'n weegt niets combi, die een mooi glad huidgevoel achter laat. 8- Krabber: Rockwell Razors 6s De Nacet is bewonderenswaardig. De Rus haalt de Chinees in. Vandaag dus de 8e x en morgen mag hij nog eens, maar dan stop ik hem wel in een mesjes killer, zoals de Fatip Grande. Vandaag in elk geval een prima combi in de 6s met plaat 5. Wat een mooi directe en toch betrouwbare beurt. 3 rondjes glad, nog even een extra haal over de strot en weg met die baard. Nergens een gevoel van bijterigheid of irritatie. 9- Krabber: Fatip Grande Rutinia Vandaag de Rus in de spaarpot gestopt. Vind 9x genoeg. Ook deze beurt is goed, maar het mesje is merkbaar minder aan het worden, dus waarom dan doorgaan tot het gaatje. In de Fatip was het wel even goede morgen. Opletten dus, maar dan ook wel een leuke effectieve beurt met vlot een glad resultaat. In 3 rondjes baard weg. Naar index Harkos 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted February 15, 2018 Share Posted February 15, 2018 Bedankt weer Harrie, dit is een voor mij onbekend mesje maar het wakkert de kooplust wel aan deze beschrijving. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted February 15, 2018 Author Share Posted February 15, 2018 Doe maar niet, Polsilver, Rapira PL enz. zijn zeker zo goed. Echter mocht je toch willen, ze kosten de wereld dan ook weer niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazuya17 Posted February 15, 2018 Share Posted February 15, 2018 Mooie review, misschien dat ik deze eens ga proberen. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeroen Posted February 15, 2018 Share Posted February 15, 2018 Dank voor je beschrijving. Leuk om te lezen! Binnenkort zelf dit mesje in de krabber. De Russische uitvoering. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kazuya17 Posted February 16, 2018 Share Posted February 16, 2018 Tog maar 30 stuks besteld. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robert79 Posted February 17, 2018 Share Posted February 17, 2018 Alweer een tijdje geleden (2 jaar geleden)dat ik dit mesje geprobeerd heb. Ik had had ook goede ervaringen en goede resultaten. Ik weet alleen niet meer of ik een rus of een chinees had. Wel was de wikkel bedrukt 2 jaar terug, maar fabrieken willen nog wel is wat veranderen tegenwoordig...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dajd94 Posted May 2, 2019 Share Posted May 2, 2019 Ik kwam dit filmpje tegen op YouTube waarin iemand zich voor de 147e (!!!) keer met hetzelfde Gillette Nacetmesje scheert. Over zuinigheid gesproken. Niet voor te stellen dat dat nog comfortabel kan zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harkos Posted May 2, 2019 Author Share Posted May 2, 2019 Dajd94 schreef 1 minuut geleden: Ik kwam dit filmpje tegen op YouTube waarin iemand zich voor de 147e (!!!) keer met hetzelfde Gillette Nacetmesje scheert. Over zuinigheid gesproken. Niet voor te stellen dat dat nog comfortabel kan zijn. Blijft de vraag, wat hij scheert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snuff Posted May 2, 2019 Share Posted May 2, 2019 Dat vraag ik me bij veel van die gasten af, je ziet nergens een stoppel en dan doen ze een aantal gangen als een echte expert ? 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hanskoning Posted May 2, 2019 Share Posted May 2, 2019 In een zachte zeep zo veel laden en dan later nog efkes wat bij laden dan doe je toch nog wel een keer of 20 met zo’n potje. ? 147 keer met een mesje brrrrrrrr ben ik de enige die er niet aan moet denken.? 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dajd94 Posted May 2, 2019 Share Posted May 2, 2019 Het lijkt mij ook afschuwelijk om me zo lang met een mesje te moeten scheren! Door zuinig te zijn met mesjes, probeert hij de verspilling van de zeep te compenseren misschien. 3 Link to comment Share on other sites More sharing options...
WilcoRoos Posted May 2, 2019 Share Posted May 2, 2019 Dajd94 schreef 1 uur terug: Het lijkt mij ook afschuwelijk om me zo lang met een mesje te moeten scheren! Door zuinig te zijn met mesjes, probeert hij de verspilling van de zeep te compenseren misschien. Phew dan moet ie nog wel 500 keer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts