Jump to content

Recommended Posts

Posted

Goedemorgen,

Gister mijn scheerbeurt voor het eerst zonder bril volbracht, dit omdat ik het gevoel heb dat de randen van mijn bril nog wel eens in de weg zitten.

Ik ben nog zoekende naar de juiste hoek voor mijn spiegel zodat ik meer zicht heb op mijn shavette.

Als ik er nu bij nadenk moet het voor mijn buren er vast leuk uit zien die tango die ik gister achter mijn spiegel heb gedaan.

Maar wat ik ook merk is dat er een patroon is in waar ik me openhaal, de keren dat dat gebeurt dan.

Het betreft het plekje waar ik van jukbeen naar wang ga. En het plekje waar ik van wang naar kaaklijn ga. (zie uitermate charmante ochtendhoofd bij de vingertoppen)

Ik ben er nog niet over uit of dit is doordat mijn hoek daar veranderd of het iets anders is maar misschien weten jullie het.

266f277a704d1727cf6a2c5fb67f22eb.jpg

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Posted
Petsha-fey schreef 10 uur geleden:

Goedemorgen,

Gister mijn scheerbeurt voor het eerst zonder bril volbracht, dit omdat ik het gevoel heb dat de randen van mijn bril nog wel eens in de weg zitten.

Ik ben nog zoekende naar de juiste hoek voor mijn spiegel zodat ik meer zicht heb op mijn shavette.

Zelf ook brildragend en zonder zie ik niets. Mezelf aangeleerd om deze dan ook op te houden met het scheren met open mes. Soms zit ik ook nog te pielen met de juiste hoek en houding, dan moet ik uitkijken dat ik niet met het heft tegen de spiegel aan ga, en dus grote kans om het mes in mijn gezicht te zetten :(

Petsha-fey schreef 10 uur geleden:

Het betreft het plekje waar ik van jukbeen naar wang ga. En het plekje waar ik van wang naar kaaklijn ga. (zie uitermate charmante ochtendhoofd bij de vingertoppen)

Ik ben er nog niet over uit of dit is doordat mijn hoek daar veranderd of het iets anders is maar misschien weten jullie het.

De overgang van wang naar kaaklijn; heb ik geleerd om de huid goed omhoog te houden, als je dan scheert en loslaat dan heb je de hele kaaklijn al geschoren en kun je onder de kaak weer verder met de hals ;-)

• I like it 2
Posted

Ik heb mijn bril ook wel nodig, wil ik zien wat ik doe. Tegenwoordig een multifocaalbril, wat lastig is bij het scheren omdat je met verschillende houdingen van het hoofd, nodig om te zien wat je doet, door verschillende delen van het glas kijkt, feiteijk dus weg van of dichter naar de spiegel moet bewegen. Met enig draaien van het hoofd vond ik meestal toch wel een hoekje van waaruit ik door het juiste deel van het glas de spiegel ka zien.

Voor wat betreft je snijprobleem: zoals Snowmiss zegt straktrekken helpt. Verder moet je kijken waar je je mee snijdt. Het kan betekenen, bijvoorbeeld als je je altijd snijdt met de punt van je mes, dat je je mes in de verkeerde houding vasthoudt.

• I like it 1
  • Thanks! 1
Posted

Ik zal daar eens goed op letten. Mijn vermoeden op het moment is dat het inderdaad de punt betreft.
Buiten het goed in de gaten houden waar je mes is op het moment van snijden, nog een andere methode om te ontdekken welk deel van het mes het is?

Heb de huid even een dagje rust gegeven en ga vanavond weer aan de scheer.

Posted

Inmiddels een aantal scheerbeurten met een open mes in plaats van het shavette wat ik hierboven heb genoemt.
Het patroon is weg. Geen sneetjes of open plekjes meer.
Nou weet ik dus niet waar het nou door komt.
Voor mij een kwestie van vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan.

• I like it 5