Jump to content

kwast uitkoken??

sjors zonder sjimmie

Recommended Posts

Goedemiddag allen,

Helaas ben ik er vandaag achter gekomen dat ik besmet ben met de stafylokok bacterie (krentenbaard), welke zich oa gehuisvest heeft op mijn kin.

heb net de dokter gesproken, en hij heeft me verteld hoe besmettelijk dit is....

het komt erop neer dat ik bijna  mn hele inboedel moet gaan ontsmetten.

incl scheergerief...

het advies voor de scheerkwast was 2 minuten uitkoken..

kan een razorock plissoft scheerkwast hiertegen?

of is er een andere manier om deze goed te ontsmetten?

groet sjors

Een synthetische kwast in kokend water?? Ik denk niet dat de haren  dat overleven.

Een flesje alcohol van 70% kopen en hem hierin dopen??

Ik weet niet of het waar is maar ik heb wel eens gehoord dat spoelen met witte natuurazijn ook ontsmettend zou zijn.

In ieder geval snel beterschap gewenst.

Een synthetische kwast in kokend water?? Ik denk niet dat de haren  dat overleven.
Een flesje alcohol van 70% kopen en hem hierin dopen??
Ik weet niet of het waar is maar ik heb wel eens gehoord dat spoelen met witte natuurazijn ook ontsmettend zou zijn.

In ieder geval snel beterschap gewenst.
Dat klopt zuur met basisch van zeep neutraliseert.

Dat alcohol na een azijn adje en dan nog goed wassen in dettol lijkt me wel wat.

• I like it 1

Ik weet alvast dat je een kwast van dashaar niet in kokend water mag onderdompelen. Dit stond duidelijk aangegeven in de sectie “onderhoud” toen ik hem kocht. Geen idee of dit voor andere types van kwasten ook zo is. Veel beterschap gewenst. 

Ik meen dat borax hier ook voor gebruikt wordt. 

Koken sloopt zowel de haren als de plug/lijm. Als je een kunststof handvat hebt loop je de kans dat die ook nog eens vervormd. 

Maar als je de kwast met shampoo schoonmaakt en vervolgens enige tijd niet gebruikt, hoe lang verwacht je dan dat die bacteriën er nog op overleven? Ze hebben een drager nodig. Of is dit hardnekkig spul? 

Een stafylokok- of streptokokbacterie  (veroorzaker van krentenbaard) kan lange tijd in een droge omgeving (zelfs zonder zuurstof) overleven. Dus alleen droog wegzetten heeft geen zin. Desinfecteren met bijvoorbeeld alcohol 70% wel. Bedenk wel dat die bacteriën gewoon op de huid zitten. Bij iedereen. Meestal hebben we er geen last van en zorgen ze voor een goed milieu op onze huid. De krentenbaard is normaal gesproken een paar dagen besmettelijk maar je moet er wel voor zorgen dat je de bacterie niet verspreid. Dus inderdaad een streng schoonmaakregiem hanteren.

En een weekje niet scheren om er voor te zorgen dat je de wondjes niet steeds open krabt..

Edited by PI56
  • Thanks! 1

@Harkos 

Harkos schreef 13 uur geleden:
HiFuMi schreef 16 uur geleden:
in de diepvries ............

Die bacteriën leven zo weer op als je ze opdooit.

denk je dat ?

ik dacht dat bacterieen niet tegen invriezen kunnen

ben er niet 100 % zeker van echter , scheelt mogelijk ook wat voor bacterie het is 

HiFuMi schreef 37 minuten geleden:

@Harkos 

denk je dat ?

ik dacht dat bacterieen niet tegen invriezen kunnen

ben er niet 100 % zeker van echter , scheelt mogelijk ook wat voor bacterie het is 

Niet alle bacteriën zijn hetzelfde. Jaren in de vleesindustrie gezeten. Deze overleeft het invriezen!

Ik ken het euvel. Een vervelende aandoening  omdat je met  het scheren de besmetting  zich verder verspreid. Dus inderdaad niet scheren tot de krenten baard verdwenen is. (Krentenbaard in combinatie met een beginnende baard is niet leuk).  Metaal  scheer gerei is niet moeilijk. Een krabbertje bv kan even in kokend water. Of 70% alcohol voor een open mes waarbij je het handvat ontziet. Voor mijn kwasten gebruik ik betadine shampoo of een andere ontsmettende shampoo.(op basis van chloorhexidine ) Even vragen in de apotheek.  Dat zou het klusje moeten klaren.  Hoop dat je snel van dat ongemak af bent.

Bedankt voor alle reacties.
Het laatste wat ik gisteren nog gelezen heb in het topic (voordat mn laptop craschte en mn telefoon ook nog eens op de grond kapotviel)was over barbicide.
Ik heb dat spul nog kunnen vestellen.en al het scheergerief incl kwas zitten nu in fe ultrasoon.

excuses voor de evt. spelfouten.
mn handen gaan soms sneller dan mn brein

Zo zie ik ook gelijk dat de kwast toch nooit helemaal zeepvrij is na het goed uitspoelen....d91f300198cba9a78faf217a83b851fe.jpg

Zo zie ik ook gelijk dat de kwast toch nooit helemaal zeepvrij is na het goed uitspoelen....d91f300198cba9a78faf217a83b851fe.jpg

Al die witte spikkeltjes zijn nog miniscule zeeprestjes die er uit ge trilt worden