Rasoio Posted February 6, 2018 Posted February 6, 2018 Wat voor merk mesjes raden jullie aan voor een gevoelige huid met zware baard groei? Bvd Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
ChrisVanMeer Posted February 6, 2018 Posted February 6, 2018 Ligt er denk ik ook aan welke krabber je gebruikt. Als het goed is heb je ook een berichtje gehad waarin een aantal dingen staan, zoals bijvoorbeeld het voorstellen van jezelf in het daarvoor bestemde forum 1
Hanskoning Posted February 6, 2018 Posted February 6, 2018 Niet alleen de mesjes bepalen dit maar meer variabelen zoals de krabber, het mesje, de scheerzeep, het aantal gangen m.a.w. hoe glad wil je dat je huid aanvoelt na het scheren en de verzorging van de huid na de scheerbeurt. Maar het allerbelangrijkste is en blijft je scheertechniek die bepaald of je je irritatievrij kan scheren en belangrijk is hierbij geen druk met de krabber zetten en de juiste scheerhoek aanhouden. En welk mesje dan ja dat blijft uekaz maar over het algemeen worden merken zoals Astra groen, Gllette Rubie, Voskhods, Rapira Platinum Lux, Personna bleu lab door een brede groep scheerders zeer gewaardeerd.
Rasoio Posted February 6, 2018 Author Posted February 6, 2018 Ligt er denk ik ook aan welke krabber je gebruikt. Als het goed is heb je ook een berichtje gehad waarin een aantal dingen staan, zoals bijvoorbeeld het voorstellen van jezelf in het daarvoor bestemde forum [emoji6] Oh had ik niet meegekregen haha.. ik gebruik een shavette trouwens. Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Robert79 Posted February 6, 2018 Posted February 6, 2018 Zelf heb ik ook een zeer gevoelige huid en heb ik de laatste tijd goede ervaringen met Personna Chrome Platinum en het Lord Super Chrome mesje. Als scheerzeep of creme kan ik je wel de witte versie van Proraso aanraden. 1
Rasoio Posted February 7, 2018 Author Posted February 7, 2018 Zelf heb ik ook een zeer gevoelige huid en heb ik de laatste tijd goede ervaringen met Personna Chrome Platinum en het Lord Super Chrome mesje. Als scheerzeep of creme kan ik je wel de witte versie van Proraso aanraden.Zal er eens naar kijken! En gebruik een preshave en scheerzeep van proraso idd, maar dan de rode versies voor zware baard.Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
CobraX Posted February 7, 2018 Posted February 7, 2018 Ik heb ook een redelijk gevoelige huid en gebruik het liefst Personna Platinum of Perma-Sharp Super mesjes. Maar ik lees dat je een shavette gebruikt, terwijl de meesten hier DE mesjes gebruiken in een safety razor. De afkorting uekaz is hier volgens mij dus wel op z'n plaats.
BuckyOH Posted February 19, 2018 Posted February 19, 2018 Robert79 schreef op 2/7/2018 om 00:23: Zelf heb ik ook een zeer gevoelige huid en heb ik de laatste tijd goede ervaringen met Personna Chrome Platinum en het Lord Super Chrome mesje. Als scheerzeep of creme kan ik je wel de witte versie van Proraso aanraden. Daar zit daarentegen wel menthol in. Niet direkt fantastisch voor een gevoelige huid. Dat moet dus wel iets zijn wat je fijn vindt.
Hanskoning Posted February 19, 2018 Posted February 19, 2018 Mmmmmmm laten ze die nu aanprijzen als juist geschikt zijnde voor een gevoelige huid.
Kazuya17 Posted February 19, 2018 Posted February 19, 2018 BuckyOH schreef 13 uur geleden: Daar zit daarentegen wel menthol in. Niet direkt fantastisch voor een gevoelige huid. Dat moet dus wel iets zijn wat je fijn vindt. In de witte Proraso zit geen methol dat is de groene versie. Menthol werkt juist verkoelend en geweldig bij een gevoelige huid. Grtz
scheersmurf Posted February 19, 2018 Posted February 19, 2018 Niet dat ik een dermatoloog ben, maar is "gevoelige huid" niet een rekbaar begrip dat maar net afhangt van waar je precies eventueel gevoelig voor bent?
Rasoio Posted February 19, 2018 Author Posted February 19, 2018 Niet dat ik een dermatoloog ben, maar is "gevoelige huid" niet een rekbaar begrip dat maar net afhangt van waar je precies eventueel gevoelig voor bent?Het is bij mij in mijn hals en kaaklijn, vooral met cartridge mesjes kreeg ik er last van. Moet zeggen na een paar keer te hebben geschoren met een shavette met gilette bluesilver mesjes erin, dat ik vrijwel geen irritatie meer heb in mijn hals.Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
Hanskoning Posted February 19, 2018 Posted February 19, 2018 Kazuya17 schreef 2 uur geleden: In de witte Proraso zit geen methol dat is de groene versie. Menthol werkt juist verkoelend en geweldig bij een gevoelige huid. Grtz Even dit misverstand ophelderen, er zit wel degelijk menthol in Proraso wit alleen beduidend minder als in de groene versie. Vaak reageerd een huid gevoelig op de toegepaste geuroliën of lanoline ook wel wolvet. Vooral essentiële oliën zijn daarbij de boosdoener dacht ik daarom dat vaak parfum olie wordt aangeraden welke minder reacties oproept. En daarom zijn de meeste zepen voor de gevoelige huid niet voorzien van geur en soms ook Parabenen. Rasoio schreef 23 minuten geleden: Het is bij mij in mijn hals en kaaklijn, vooral met cartridge mesjes kreeg ik er last van. Moet zeggen na een paar keer te hebben geschoren met een shavette met gilette bluesilver mesjes erin, dat ik vrijwel geen irritatie meer heb in mijn hals. Ik denk vaak dat er een paar dingen door elkaar gehaald wordt en dat men bij scheerbrand en irritatie als snel de kaart trekt van een gevoelige huid en daarbij de oorzaak zoekt bij de zeep terwijl zoals jij aangeeft vaak de scheertechniek meer specifiek het ontbreken hiervan de oorzaak is. Maar natuurlijk als je huid dan toch gevoelig is dan is het zoeken naar de juiste combinatie van zeep, krabber, mesje en het optimaliseren van je scheertechniek. 3 1
Kazuya17 Posted February 19, 2018 Posted February 19, 2018 Dankjewel Hans voor de uitleg. Ik zat ernaast mijn excuses. 1
Hanskoning Posted February 19, 2018 Posted February 19, 2018 Kazuya17 schreef 2 uur geleden: Dankjewel Hans voor de uitleg. Ik zat ernaast mijn excuses. Oh néé excuses zijn absoluut niet nodig. We hebben dezelfde hobby en leren zo van elkaar, het meeste van mijn kennis heb ik hier opgedaan door mede forum leden en door hun informatie tot mij te nemen 2
Loei Posted February 22, 2018 Posted February 22, 2018 Ik vind dat ik ook wel een redelijk gevoelige huid heb. Meestal kan ik de menthol wel hebben in scheerzepen, maar soms slaat mijn huid er rood van uit en doet de menthol pijn aan mijn gezicht. Dit heb ik alleen nog ervaren met de Iced Pineapple van Stirling. Mijn voorkeur voor mesje is Polsilver Super Iridium.
Harkos Posted February 22, 2018 Posted February 22, 2018 Loei schreef 4 minuten geleden: Ik vind dat ik ook wel een redelijk gevoelige huid heb. Meestal kan ik de menthol wel hebben in scheerzepen, maar soms slaat mijn huid er rood van uit en doet de menthol pijn aan mijn gezicht. Dit heb ik alleen nog ervaren met de Iced Pineapple van Stirling. Mijn voorkeur voor mesje is Polsilver Super Iridium. Denk eerder, dat je allergisch voor ananas bent. Heb ik ook, wordt niet goed van dat spul.
Loei Posted February 22, 2018 Posted February 22, 2018 Die zeep is verder super fijn, de geur helemaal! En verder nog nooit een rare reactie gehad van een Stirling zeep, die zijn verder gewoon top.
Harkos Posted February 22, 2018 Posted February 22, 2018 Die zeep is verder super fijn, de geur helemaal! [emoji3] En verder nog nooit een rare reactie gehad van een Stirling zeep, die zijn verder gewoon top.Van daar ook de ananas als boosdoener?
Loei Posted February 22, 2018 Posted February 22, 2018 Harkos schreef 13 minuten geleden: Loei schreef 51 minuten geleden: Die zeep is verder super fijn, de geur helemaal! En verder nog nooit een rare reactie gehad van een Stirling zeep, die zijn verder gewoon top. Van daar ook de ananas als boosdoener? Daar ruikt het veels te lekker voor, kan geen boosdoener zijn! Wat mij opvalt is dat de menthol vaak een probleem voor mij is nadat ik heb gedouched. Zonder een douche voor de scheerbeurt heb ik er minder last van.
Hanskoning Posted February 22, 2018 Posted February 22, 2018 Op vieze huid dringt het natuurlijker moeilijker binnen die heerlijke kristallen, echter met één keer douchen in de twee weken heb je er toch 13 keer geen last van laurens. Of hebben jullie tegenwoordig ook al stromend water in het Oostense buitengebied?? 1
Jeroen Posted February 22, 2018 Posted February 22, 2018 Harkos schreef 4 uur geleden: Loei schreef 5 uur geleden: Die zeep is verder super fijn, de geur helemaal! En verder nog nooit een rare reactie gehad van een Stirling zeep, die zijn verder gewoon top. Van daar ook de ananas als boosdoener? Ananas.? op de huid... last van? Van WilemWever KRO: De ananas bevat het eiwit-verterende enzym bromelaïne, een stof die vaak gebruikt wordt voor het malser maken van vlees. Probeer het thuis maar eens uit: leg ananas op het vlees tijdens het bakken en kijk of het malser wordt! Ditzelfde eiwitafbrekende stofje zorgt ervoor dat gelatine (zit bijvoorbeeld in pudding) afbreekt. Een stuk ananas op een pudding leggen is dus geen goed idee. 1
efsk Posted February 22, 2018 Posted February 22, 2018 ja wie stopt dat spul dan in scheerzeep? De misantroop! Laat godkolere gewoon onze huid smelten! En wat heeft dit met mesjes van doen?
Loei Posted February 22, 2018 Posted February 22, 2018 Hanskoning schreef 3 uur geleden: Op vieze huid dringt het natuurlijker moeilijker binnen die heerlijke kristallen, echter met één keer douchen in de twee weken heb je er toch 13 keer geen last van laurens. Of hebben jullie tegenwoordig ook al stromend water in het Oostense buitengebied?? Hans, je bent toch wel eens bij Harrie op bezoek geweest?
Recommended Posts