HiFuMi Posted February 1, 2018 Posted February 1, 2018 welke zepen / cremes bevallen jullie goed voor open mes en kun je voldoende nat smeren terwijl ze toch goed blijven glijden en zonder op te drogen ik heb vaak dat het schuim op het gezicht droogt opschuimen in een bakje helpt wel lijkt het om meer water te kunnen toevoegen aan het sop bij mij gaan Baume.be , St James of London cremes erg goed Meissner en Dr Harris zeep ook
Snuff Posted February 1, 2018 Posted February 1, 2018 Eigenlijk alle als prima zepen bekend staande werken voor me. Al eens echt hete doeken geprobeerd voor een paar minuten vooraleer in te zepen? Zeep ook enkele minuten je baardharen in en laten verzachten en dan eventueel afspoelen en opnieuw inschuimen. Zelf doe ik dat nooit meer, gewoon inschuimen en meteen scheren maar het zal vast makkelijker gaan als je een en ander in het begin wel doet.
HiFuMi Posted February 1, 2018 Author Posted February 1, 2018 Snuff schreef 19 minuten geleden: Al eens echt hete doeken geprobeerd voor een paar minuten vooraleer in te zepen? Zeep ook enkele minuten je baardharen in en laten verzachten en dan eventueel afspoelen en opnieuw inschuimen. nee ik doe wel een paar keer goed warm water op het gezicht maar met warme doeken en zo wordt het helemaal een lang ritueel s'morgens het kost al 20 minuten ..............
HiFuMi Posted February 1, 2018 Author Posted February 1, 2018 ik maak het gezicht goed nat dan ga ik schuim maken en zeep ik lang en goed in , zo nat mogelijk ik moet nog wel de volle aandacht bij het mes houden anders maak ik brokken , hoewel ik al meer dan 350 beurten of zo geschoren heb met open mes bij kopsoppen wordt het nog sneller droog op het gezicht en dan wil het scheren niet dus dat vermijd ik sowieso
efsk Posted February 1, 2018 Posted February 1, 2018 kalerolf schreef 28 minuten geleden: klaar te komen met je scheerbeurt Ik kom nooit klaar tijdens het scheren. 1 4
Buffel Posted February 1, 2018 Posted February 1, 2018 Klar kabinet is fijn, S.V. is ook goedgekeurd hier. De scheermonnik zepen geven ook fijn schuim , meissner , wool fat om maar een paar te noemen .Als de verhouding maar goed is...In het begin gebruikte ik veel te weinig zeep, nu liever iets te veel ( anders komt het nooit op . )Water toevoegen in kleine hoeveelheden werkt voor mij goed. 3
Arnout Posted February 1, 2018 Posted February 1, 2018 Als ik slecht schuim heb ligt dat aan het mannetje, niet aan de zeep. Is effe opnieuw instoppen geen optie?
Harkos Posted February 1, 2018 Posted February 1, 2018 Is mijn schuim niet goed, heb ik niet goed geschuimd, maar niet elke zeep geeft hetzelfde schuim. 3
dulac66 Posted February 2, 2018 Posted February 2, 2018 Bij mij OSP, Scheermonnik, Stirling, Meissner, P&B, PAA...zelf gebruik ik met een open mes iets meer water. Heb je al eens een paar druppeltjes glycerine geprobeerd?Verstuurd vanaf mijn HUAWEI CRR-L09 met Tapatalk
HiFuMi Posted February 2, 2018 Author Posted February 2, 2018 Bij mij OSP, Scheermonnik, Stirling, Meissner, P&B, PAA...zelf gebruik ik met een open mes iets meer water. Heb je al eens een paar druppeltjes glycerine geprobeerd?Verstuurd vanaf mijn HUAWEI CRR-L09 met TapatalkNee. Kun je dat zo bij de droge kopen of zo ?Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
HiFuMi Posted February 2, 2018 Author Posted February 2, 2018 Elke supermarkt met een ingebouwde drogisterij verkoopt glycerine, maar waarom geen scheerzeep kopen waar het al inzit.. win-win Zal het best wel hebben. Welke zijn dat. Ik dacht bijna alle soorten dat hadden alleen de een wat meer dan de andere Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
dulac66 Posted February 2, 2018 Posted February 2, 2018 Nee. Kun je dat zo bij de droge kopen of zo ?Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met TapatalkHier bij de Dio gewoon voor een paar euro te kopen jaVerstuurd vanaf mijn HUAWEI CRR-L09 met Tapatalk 1
Schoormonnik Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 Zonder al te technisch over tryglicerides/verzeping (zoek het maar eens op) te worden is het goed om te weten dat alle ambachtelijke scheerzeep glycerine bevat. Glycerine ontstaat per definitie bij de verzeping van olie/vetten. Aangezien de meeste ambachtelijke scheerzepen ook heel veel stearinezuur, een vetzuur, bevatten, dat geen glycerine maakt tijdens het verzepingsproces, wordt er vaak nog een flinke scheut extra glycerine ter compensatie toegevoegd. Ik doe dat in ieder geval wel omdat glycerine o.a. water aantrekt/vasthoudt en je hoeveelheid schuim een boost geeft. Mama Bear is een 'melt and pour' zeep. Zoek dat ook maar eens op. 2 1
HiFuMi Posted February 3, 2018 Author Posted February 3, 2018 Bedankt voor de info. [emoji4]Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
Miki Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 Ik merk ook dat de zeep opdroogt op mijn gezicht omdat ik er aanzienlijk langer over doe met het scheren met open mes dan met een krabbertje. Als ik merk dat de zeep droog is dan spoel ik mijn gezicht opnieuw en breng ik weer zeep aan. Ik ga ervan uit als ik ooit zo behendig ben dat ik even zo snel scheer als met een krabbertje, dit probleem zichzelf oplost
HiFuMi Posted February 3, 2018 Author Posted February 3, 2018 @Scheermonnik Scheermonnik schreef 12 uur geleden: Zonder al te technisch over tryglicerides/verzeping (zoek het maar eens op) te worden is het goed om te weten dat alle ambachtelijke scheerzeep glycerine bevat. Glycerine ontstaat per definitie bij de verzeping van olie/vetten. Aangezien de meeste ambachtelijke scheerzepen ook heel veel stearinezuur, een vetzuur, bevatten, dat geen glycerine maakt tijdens het verzepingsproces, wordt er vaak nog een flinke scheut extra glycerine ter compensatie toegevoegd. Ik doe dat in ieder geval wel omdat glycerine o.a. water aantrekt/vasthoudt en je hoeveelheid schuim een boost geeft. Mama Bear is een 'melt and pour' zeep. Zoek dat ook maar eens op. ik zit wat na te lezen over die Melt and Pour , maar dat betekent dat je een zeepbasis koopt en dan geuren toevoegt maar die zeepbasis is toch ook al gemaakt dan met NaOH en olie of zo , alleen heeft een ander dan die stap voor je gedaan verder lees ik dat commerciele zepen vaak juist de glycerine er uit halen , waarom dat dan als dat juist een goede zeep maakt ??
Schoormonnik Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 HiFuMi schreef 49 minuten geleden: @Scheermonnik ik zit wat na te lezen over die Melt and Pour , maar dat betekent dat je een zeepbasis koopt en dan geuren toevoegt maar die zeepbasis is toch ook al gemaakt dan met NaOH en olie of zo , alleen heeft een ander dan die stap voor je gedaan verder lees ik dat commerciele zepen vaak juist de glycerine er uit halen , waarom dat dan als dat juist een goede zeep maakt ?? Jup... En wat betreft commerciële zepen. Glycerine heeft vele toepassingen. Het doorverkopen ervan betekent eenvoudigweg financiële winst...
HiFuMi Posted February 3, 2018 Author Posted February 3, 2018 Jup... En wat betreft commerciële zepen. Glycerine heeft vele toepassingen. Het doorverkopen ervan betekent eenvoudigweg financiële winst...Nou. Zo duur is dat niet. Ik betaalde vandaag voor een flesje 2.50 euro.Verstuurd vanaf mijn GT-I9505 met Tapatalk
efsk Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 Ik denk dat de wet van de grote getallen in werking treedt. 1
Arnout Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 Zeer interessant! Het verklaart de enorme overvloed aan geuren bij mama bear! Wat mij betreft is het ook geen probleem, ik vind de zeep niet slecht. Verder is scheermonnik er nog niet van gekomen, maar één dezer,.. Glycerine is er tegenwoordig in overvloed, het is een bijproduct van biodiesel.
Schoormonnik Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 Wat esfk zegt... en glycerine zit niet alleen maar in flesjes bij de Trekpleister e.d.... zit o.a. ook in cosmetica, voeding, medicijnen om maar wat te noemen...
Jan83 Posted February 3, 2018 Posted February 3, 2018 Nou. Zo duur is dat niet. Ik betaalde vandaag voor een flesje 2.50 euro.@HiFuMi: Waar heb je deze aangeschaft? Ik heb pas ook naar zo'n flesje glycerine gezocht. Diverse drogisterijen langs geweest, maar nergens op voorraad.
Recommended Posts