Jump to content

Yoresh scuttle

Snuff

Recommended Posts

Ik heb toch al aardig wat scuttles door mijn handen weten gaan en van de meeste was ik niet echt weg omdat de diepte of het gewicht of wat dan ook me niet aanstonden.

Deze uit Israël afkomstige kom gemaakt door Michal van Yoresh pottery heeft echter direct mijn hart gestolen.

Ligt goed in de hand, je kan je duim door het oog steken en de pot zo vasthouden, gewicht is goed, lekker diepe groeven die supersnel schuim maken. 

Is uit één stuk, voor echt warm schuim eerst even laten vollopen onder en boven met warm water, uitgieten en dan het onderste gedeelte opnieuw vullen met warm water. Blijft echt lang warm.

Voor de prijs moet je het niet laten, net geen 70 dollar verzending in. (natuurlijk krijg je de douane op je kop, niks aan te doen, prijs op het pakket aanpassen word niet gedaan)

Yoresh

1 (1).jpg

• I like it 3

Volopening lag net de borstel op ¬¬ de twee delen zijn aan elkaar vastgemaakt. Normaal doet ze dat niet meer omdat er mensen waren die er eentje kochten met een kleurfoutje ofzo aan sterk verminderde prijs om die vervolgens duurder door te verkopen. Ik heb er zo eentje van haar gekregen omdat ze weet dat ik dat niet ga flikken, zo win ik de douaneposten terug en ah zo’n vlekje maakt me niks uit. Je kan het haar altijd vragen, als ze zo eentje liggen heeft stuurt ze duidelijke foto’s voor je beslist, bij contact met haar gewoon vermelden dat je een bekende van me bent.

Vooral effectief, heb toch al scuttles geprobeerd van

Robert Becker US
Gallant & Klein UK
Bone Ash Pottery US
Dirty Bird Pottery US
Hammeredmules US
Georgetown Pottery US
Sara Bonnyman Pottery US
Steve Woodhead Ceramics UK
Schwarzweisskeramik Scuttles Germany

Deze steekt er met kop en schouders bovenuit.

Ik durf er mijn hand voor in het vuur te steken dat je laaiend enthousiast zult zijn! Jammer voor de mensen met een koopstop 

Nu vind ik wel dat gezien de topprestatie en snelheid van het overzetten een bepaald persoon extra bonuspunten heeft verdient die hij kan inleveren tegen toegestane aankopen zonder daarop aangesproken te worden.

5a746cc6f00b9_Schermafbeelding2018-02-02om14_50_37.jpg.f6d6cdaa13682276af43c953abde2839.jpg

• Haha 1

Snuff schreef 23 uur geleden:

Jammer voor de mensen met een koopstop 

:D:D:D:D:D:D  

Goede voornemens zijn er toch om verbroken te worden 

en Chris heeft het toch al een maand (nou ja, op het kwastje na dan) volgehouden.  

Net even gekeken.  Die blauw groene is wel erg mooi

• Haha 1

Buffel schreef op 8-2-2018 om 19:46:

Nou, ik kan beamen dat het erg fijne scuttle is. Voor mij is het formaat perfect, schuim laat zich makkelijk kloppen.

Fijn : een heel beherenswaardige scutle. Deze zal wel tot de top van de scuttles behoren.

Hoe was die verpakt toen die is toegekomen ?

Snuff schreef 2 minuten geleden:

Ik betaalde 39 euro aan douane kosten en btw bovenop de scuttle prijs

70 dollar aanschaf en verzending en dan nog eens € 39 aan douanekosten ..............ik ben even stil ....................voor een scuttle............ik blijf stil..............en dan wetende dat ik nogal eens wat uit mijn handen laat kletteren................ik ben met stomheid geslagen............terwijl een soepkom bij de kringloop € 0,50 kost en soms ook voorzien is van relief....................voor dat geld blijft hij dus voor mij in IsraelxD

• I like it 1

Ja Marcel,  denk je iemand redelijk te kunnen inschatten en dan dit:o

Maar na al het een en ander, waaronder twee glazen potten met zeep plus nog wat plastic potten, scheerkwast waar de rand van afgebroken is, te hebben laten vallen met als dieptepunt laatst die prachtige Mulcuto Nadelspitzen waardoor het originele greepje afgebroken is ga je wel nadenken bij een aanschaf van een scuttle van redelijk breekbaar steen die de € 100 nadert:S

Hoewel er is een oplossing voor touwtje door het oortje van de scuttle en vervolgens een knoop rond de nek, hoewel als je hem dan laat vallen met heet water verbrand er misschien een uitstekend lichaamsdeel en een nekhernia is dan niet uitgeslotenO.o

Allemaal risico’s die ik best wil lopen gezien het plezier die ik van deze scuttle heb, ik denk in de loop der jaren zo’n 10 verschillende geprobeerd, deze is een blijver! Ik begrijp je schrik wat met breken en zo vandaar enkele reserves in de kelder en aangaande dat steeds minder gebruikte lichaams onderdeel een mens moet durven risico’s nemen hé :wink:

• I like it 1
  • Haha 1

70 dollar aanschaf en verzending en dan nog eens € 39 aan douanekosten ..............ik ben even stil ....................voor een scuttle............ik blijf stil..............en dan wetende dat ik nogal eens wat uit mijn handen laat kletteren................ik ben met stomheid geslagen............terwijl een soepkom bij de kringloop € 0,50 kost en soms ook voorzien is van relief....................voor dat geld blijft hij dus voor mij in Israel[emoji23]

57€, en geen verzendkosten...
Ik had geen extra kosten, maar reken op €20 a 30 erbij .

€ 57 + € 30 benaderd voor mijn gevoel toch angstig de € 100.:o

Dan nog zoiets 100 - 87 = 13 oftewel het ongeluksgetal dus ik kan nu al raden waar dit bij mij na aanschaf zal eindigen, jawel in gruzelementen op onze tegelvloerxD

Hanskoning schreef 15 minuten geleden:

€ 57 + € 30 benaderd voor mijn gevoel toch angstig de € 100.:o

Dan nog zoiets 100 - 87 = 13 oftewel het ongeluksgetal dus ik kan nu al raden waar dit bij mij na aanschaf zal eindigen, jawel in gruzelementen op onze tegelvloerxD

Dan leg je toch gewoon een andere betegeling, iets dat minder kwetsbaar is, een dikke mat is toch zeker haalbaar ? Troost je : hier zijn er ook al een aantal gesneuveld maar toch staat die op de verlanglijst.