Kingjack Posted January 31, 2018 Posted January 31, 2018 Een paar weken geleden aangeschaft en inmiddels een aantal keer gebruikt, de Starling SE van Phoenix. De naam is een stukkie mooier dan de krabber al zeg ik het zelf. De interesse in GEM dragende SE krabbers is een paar jaar geleden aangewakkerd en na het testen van een groot aantal varianten is alleen de ER Ambassador gebleven.Sinds enige tijd wordt dit type krabbers echter ook weer nieuw gemaakt bij een aantal fabrikanten maar de reviews hebben mij altijd weerhouden om op die kar te huppen.Totdat de Starling voorbij kwam, betaalbaar maar vooral vanwege de beloofde effectiviteit, ik hou van diep uitscherende krabbers. De Starling werd binnen een week geleverd onder vriendelijke condities en de doos bevatte zowel de blauwe standaard als een Beta gouden onderplaat. De Beta zou wat agressiever moeten zijn. De constructie en het plaatsen van een GEM mesje wijkt behoorlijk af van de oude SE krabbers. Tevens vraagt het monteren van het hele zwikje wel wat aandacht, de mesje schuiven nogal makkelijk bij het aandraaien van de greep, Na een paar keer pielen had ik echter de slag wel te pakken. Hoe scheert dat ding dan? Als een vintage GEM maar met een andere balans. De hoek is hetzelfde maar deze is vanwege het vrij lichte en lange greepje wat moeilijker stabiel te houden.Na montage van een titanium Stork Consul liep de krabber voor mij veel prettiger.De blauwe onderplaat is na 1 keer als niet efficiënt zijnde gekwalificeerd maar de Beta....Wat een geweldig ding is dat zeg!Rete effectief met een toch behoorlijk comfort, een beetje de R41 onder de GEM SE’s.Voor mij werkelijk ideaal en hetgeen wat al lang op de verlanglijst stond, een GEM krabber die effectiever is dan de Ambassador. Wel lees ik op diverse fora dat er problemen zijn met de kwaliteit qua afwerking en uitlijning van de mesjes. Mijn exemplaar heeft daar geen last van, alle klachten worden trouwens wel erg netjes afgehandeld .Mocht iemand opzoek zijn naar een nieuwe GEM type krabber en niet de hoofdprijs willen betalen is de Starling zeker een aanrader. Vooral nu er bij de krabber 2 verschillende onderplaten geleverd worden. 1
Harkos Posted January 31, 2018 Posted January 31, 2018 Een paar weken geleden aangeschaft en inmiddels een aantal keer gebruikt, de Starling SE van Phoenix. De naam is een stukkie mooier dan de krabber al zeg ik het zelf. De interesse in GEM dragende SE krabbers is een paar jaar geleden aangewakkerd en na het testen van een groot aantal varianten is alleen de ER Ambassador gebleven.Sinds enige tijd wordt dit type krabbers echter ook weer nieuw gemaakt bij een aantal fabrikanten maar de reviews hebben mij altijd weerhouden om op die kar te huppen.Totdat de Starling voorbij kwam, betaalbaar maar vooral vanwege de beloofde effectiviteit, ik hou van diep uitscherende krabbers. De Starling werd binnen een week geleverd onder vriendelijke condities en de doos bevatte zowel de blauwe standaard als een Beta gouden onderplaat. De Beta zou wat agressiever moeten zijn. De constructie en het plaatsen van een GEM mesje wijkt behoorlijk af van de oude SE krabbers. Tevens vraagt het monteren van het hele zwikje wel wat aandacht, de mesje schuiven nogal makkelijk bij het aandraaien van de greep, Na een paar keer pielen had ik echter de slag wel te pakken. Hoe scheert dat ding dan? Als een vintage GEM maar met een andere balans. De hoek is hetzelfde maar deze is vanwege het vrij lichte en lange greepje wat moeilijker stabiel te houden.Na montage van een titanium Stork Consul liep de krabber voor mij veel prettiger.De blauwe onderplaat is na 1 keer als niet efficiënt zijnde gekwalificeerd maar de Beta....Wat een geweldig ding is dat zeg!Rete effectief met een toch behoorlijk comfort, een beetje de R41 onder de GEM SE’s.Voor mij werkelijk ideaal en hetgeen wat al lang op de verlanglijst stond, een GEM krabber die effectiever is dan de Ambassador. Wel lees ik op diverse fora dat er problemen zijn met de kwaliteit qua afwerking en uitlijning van de mesjes. Mijn exemplaar heeft daar geen last van, alle klachten worden trouwens wel erg netjes afgehandeld .Mocht iemand opzoek zijn naar een nieuwe GEM type krabber en niet de hoofdprijs willen betalen is de Starling zeker een aanrader. Vooral nu er bij de krabber 2 verschillende onderplaten geleverd worden. Wil je hem meenemen 19-2? Ben wel nieuwsgierig hoe hij er echt uitziet. Harrie Kosses
efsk Posted January 31, 2018 Posted January 31, 2018 Die twee onderplaten, is dat een blijvend iets, dat je die erbij krijgt?
Hanskoning Posted January 31, 2018 Posted January 31, 2018 Mooie en duidelijke revieuw Jaco, en mooie strakke foto's. 1
Kingjack Posted January 31, 2018 Author Posted January 31, 2018 Die twee onderplaten, is dat een blijvend iets, dat je die erbij krijgt?Geen flauw idee. Maar ik kan mij gezien de verdeeldheid onder de gebruikers, over welke plaat het fijnste is, goed voorstellen dat het zo blijft. 1
Marcel Posted February 1, 2018 Posted February 1, 2018 Is die blauwe onderplaat nogal hoekgevoelig? Of heb je die vanwege het bevallen van de gouden plaat niet meer echt gebruikt?
Kingjack Posted February 1, 2018 Author Posted February 1, 2018 Beide plaatjes zijn hoekgevoellig en inderdaad de blauwe niet meer gebruikt. Ik ga deze morgen maar eens opzoeken. 1
Recommended Posts