onno Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 Goedemorgen heren, Een mooie dag en een goed begin met deze kleine Zweed 1
Tjebbe Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 RazoRock 400,Speick Scheerzeep,Barbaros TR-1,Gillette Rubie Platinum Plus (1),Kruidvat aluin,Eigen aftershave balsem (sinaasappel/tijm/den).Minder goede combi, het was harder werken om hetzelfde resultaat te behalen.
Harkos Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 Omega 80097, Extro Dandy, Phoenix Alpha Ecliptic Slant Ox Blod, Voskhod 5e x, Extro Dandy AS, Hema Sheabutter ASB. Kwast en zeep: Omega 80097 en Extro Dandy: Extro Dandy is een mooi vegy scheercrème. Ruikt lekker fris wat licht barbershop-achtig. Mooi zacht, zodat de Mühle Silvertip er geen moeite mee heeft het te laden. Die kwast heeft wat wat te kort aan ruggengraat, maar is wel een fijne das. De Extro levert mooi schuim in de scuttle. Mesje en krabber: De Voskhod voor de 5e x gebruikt. De Voskhod haalt volledig volgens verwachting mijn 5 norm. In de bultrug een mooie combi. Licht krabbertje, dus oppassen voor druk. El een prettige combi. De Voskhod is duidelijk aanwezig en je voelt en hoort de snit. Een mooie beurt dus en lekker glad resultaat. Resultaat: BBS. Tot slot: De Extro AS er op en afgewerkt met de Hema ASB is de dag weer perfect begonnen. Hopelijk blijft dat zo, de auto moet zo naar de garage voor de APK.
Hanskoning Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 Gisteren wilde ik al naar de Mama Bears Awakenings reiken met die heerlijke Eucalyptus/menthollucht en verkoeling, echter uit puur sociaal oogpunt had ik dus aan de de Steampunk de voorkeur gegeven. Dit met als oogpunt dat mijn jonge vriend zijn teleurstelling kon doorslikken en weer in het gareel zou gaan lopen en daarmee zijn griesmeelpap met klontjes weer netjes zou gaan opeten. Maar vandaag was het dan zover en al snel een fantastisch vol schuim met de J&T 2 bander. In de Wolfman een vers Gillette Rubie platinum Plus mesje geplaatst en dan hebben we toch wel één van de meest comfortabele en efficiënte combinaties te pakken. De huid blijft iets sneller geiriteerd door het durende (gelukkig afbouwende) morfine gebruik dus hoewel strakglad zijn daar toch in de halsstreek wat rode vlekken. Afgeblust met de Pinaud Lime dus deze dag zal heerlijk riekend vervolgd worden. 1
fireshrimp Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 Merkur 34C (Rapira) Omega 21762 Varken Harris Arlington Wimmies scheerkom Wilkinson classic AS Hema Sensitive ASB Hmm, gisterenavond laat thuisgekomen uit Dublin, vanochtend alweer vroeg uit de veren voor een scheerbeurt. Weet niet wat het was maar iets minder dan ik gewend ben. Slaapgebrek zullen we het maar aan wijten. Niet echt slecht, maar ben beter gewend. Morgen nieuwe poging.
Jan Zoethout Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 SvdD 20180129. Semogue 1250. Eufros "Sandalo" (monster). Vintage "Sunrise" krabber. Kai Stainless (9). Rebul Ice EdC.
Tony Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 Thiers Issard c135 best Sheffield silver steel Fijne dag 3
ChrisVanMeer Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 Scheerbeurt van de Dag - Maandag 29 januari 2018 Krabber: Maggard Razors - MR14 - Slant kop Mesje: Kai Kwast: Thäter - 28mm 4125/3 (Das - Zilverspits) Scheerzeep: Portus Cale - Black Edition After-Shave: Portus Cale - Black Edition - Balsem 4
Hanskoning Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 @Tony en @ChrisVanMeer werkelijk weer prachtige plaatjes. 1 1
efsk Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 Shavemac zebra/beehive/24/56/bulb/Silvertip/D01 Mama Bear - Andy's Mint Pomco - 38 (t) Captain red (3) Tunney aluin De Shavemac is net wat minder stug dan de M&F Blonde uit de vorige beurten en maakt vlot een prachtig schuim van de MB. Eigenlijk een zeep waarover ik twijfelde of ik m zou houden, maar die twijfel is na heden weggenomen. De vorige week reeds getoonde Pomco aan het werk gezet en ik kom langzaam tot de conclusie dat de 38 echt nog een fijnere krabber is dan de 37. De Captain ging nog prima, en het gevolg is glad als kan zijn na drie gangen, met vrijwel onmerkbare aluin.
Loei Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 Weer een glad hoofd en gezicht.Verstuurd vanaf mijn STF-L09 met Tapatalk
Kingjack Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 Shavemac zebra/beehive/24/56/bulb/Silvertip/D01 Mama Bear - Andy's Mint Pomco - 38 (t) Captain red (3) Tunney aluin De Shavemac is net wat minder stug dan de M&F Blonde uit de vorige beurten en maakt vlot een prachtig schuim van de MB. Eigenlijk een zeep waarover ik twijfelde of ik m zou houden, maar die twijfel is na heden weggenomen. De vorige week reeds getoonde Pomco aan het werk gezet en ik kom langzaam tot de conclusie dat de 38 echt nog een fijnere krabber is dan de 37. De Captain ging nog prima, en het gevolg is glad als kan zijn na drie gangen, met vrijwel onmerkbare aluin. 38 versus 37 zoals bij Merkur?
efsk Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 Kingjack schreef 5 minuten geleden: 38 versus 37 zoals bij Merkur? Inderdaad. De standaard Pomco is gelijk aan de Merkur 37, de vandaag door mij gebruikte Pomco 38 is gelijk aan de Merkur 38. Het dunnere greepje en daarmee gepaard gaande lagere gewicht van de 38 maken het niet alleen een elegantere krabber, maar ook een net fijner hanteerbare.
Kingjack Posted January 29, 2018 Posted January 29, 2018 Inderdaad. De standaard Pomco is gelijk aan de Merkur 37, de vandaag door mij gebruikte Pomco 38 is gelijk aan de Merkur 38. Het dunnere greepje en daarmee gepaard gaande lagere gewicht van de 38 maken het niet alleen een elegantere krabber, maar ook een net fijner hanteerbare.Daar ben ik het volledig mee eens.
Tjebbe Posted January 30, 2018 Posted January 30, 2018 Stirling Kong,Lea Classic,Blackland Blackbird,Gillette Rubie Platinum Plus (2),Kruidvat aluin,Eigen aftershave balsem (sinaasappel/tijm/den).Ja, weer een fijne scheerbeurt met de Blackbird!
Jerry9630 Posted January 30, 2018 Posted January 30, 2018 Merkur 34C met Polsilver Super Iridium (1) Semogue 2000 Fine Snake bite aluin Myrsol formula K 444 balm Beste middel tegen een lichte verkoudheid is een frisse mentholscheerbeurt!
ChrisVanMeer Posted January 30, 2018 Posted January 30, 2018 Saaiheid is iets wat zo opgelost kan worden @onno Maar dat staat los van enige behoefte aan geen saaiheid.
ChrisVanMeer Posted January 30, 2018 Posted January 30, 2018 Scheerbeurt van de Dag - Dinsdag 30 januari 2018 Open mes: Hary Wester - Arlon 46 7/8 Kwast: Declaration Grooming - 28mm Theodore Blood of Kings LE B3 (Select Das) Scheerkom: Saponificio Varesino - Shaving Grail Bowl Scheerzeep: Saponificio Varesino - Settantesimo Anniversario - Beta 4.1 After-Shave: Saponificio Varesino - Settantesimo Anniversario - Balsem 6
peto Posted January 30, 2018 Posted January 30, 2018 Parker VariantPolsilver Super Iridium 1*Yaqi Tuxedo 26mmPhoenix CaD zeepPinaud Clubman SR ASFijn..glad..!
Jan Zoethout Posted January 30, 2018 Posted January 30, 2018 SvdD 20180130. Semogue 1250. Eufros "Ylang ylang" (monster). Vintage "Sunrise" krabber. Kai Stainless (10). Rebul Mandarine EdC. 2
Harkos Posted January 30, 2018 Posted January 30, 2018 Mühle Silvertip Fibre® 21mm, Dr. Harris Lavender, Merkur 510 Progress, Voskhod 6e x, Rebul Lavanda, Mennen Beaume Apaisant ASB. Kwast en zeep: Mühle Silvertip Fibre® 21mm en Dr. Harris Lavender: De Dr. Harris Lavender opgeklopt met de Mühle Fibre kwast. Deze knot is mooi stevig en iets steviger, dan de Tuxedo. Dit kleine kwastje leent zich erg goed voor het opschuimen van de zachte Lavender. Mooi dicht schuim met een vrij zuivere geur van Lavendel. Lekker dik de kop gesopt en de okseltjes ook maar meteen even meenemen. Mesje en krabber: De Voskhod voor de 6e x gebruikt. Het mesje zet opnieuw een topprestatie neer. Deze combi is nog niet eerder door mij gebruikt, maar man wat scheert dat intuïtief en mooi. De Progress voor de 3e ronde op 5 gezet en bleef het gevoel nog mild met een effectief resultaat! Heerlijk. Resultaat: BBS. Tot slot: Lekker ruim met de Rebul Lavanda geplensd, wat Mennen ASB en mijn vrouw vond me weer heerlijk mediterraan geuren.
Hanskoning Posted January 30, 2018 Posted January 30, 2018 Versneld eens alle nieuw verworven zepen /cremes van het afgelopen jaar en die nog niet aan bod geweest zijn aan het testen. Vandaag was de beurt aan Catie's Bubble La Terra Verte. De geur doet zeker denken aan een weidegrond na een regnbui maar is voor mij wat te zwakjes en niet echt uitgesproken genoeg, de kwaliteit daarentegen is zoals we van Caties gewend zijn gewoon goed. Dat was ook de scheerbeurt dus mooi glad met nog steeds hier en daar wat irritatie. 1
Hanskoning Posted January 30, 2018 Posted January 30, 2018 Eeeeeeeh Rolf ik heb even de beschrijving van Caties opgezocht en er zal vanmorgen wel koeienpoep in mijn neus hebben gezeten want zie eerst de beschrijving: A gentle, earthy mix of oakmoss, sandalwood and patchouli in our new luxury cream soap base. Oké met mijn omschrijving van grond red ik het nog wel een beetje maar Sandalwood en Paychouli??? Ik heb het in geen velden (om in stijl te blijven) en wegen in de zeep kunnen ontdekken.
Recommended Posts